Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-14, 20:03
Remont silnika
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
  Wysłany: 2010-10-21, 18:33   Remont silnika

Witam ,

Jak się zabrać do remontu silnika , od czego zacząć :?: jakie koszty ??

proszę o odpowiedzi :-)
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
  Wysłany: 2010-10-21, 18:44   Re: Remont silnika

Suzuka 4x4 napisał/a:
Witam ,

Jak się zabrać do remontu silnika , od czego zacząć :?: jakie koszty ??

proszę o odpowiedzi :-)


najpierw sprawdz jaki masz silnik żebyś dobre części kupił

a później określ co chcesz naprawić i czy warto ?

bo może warto kupić drugi silnik / a taki mam do sprzedania 1.0 F10A / a nie remontować swój


prosty remont to :
głowica do sprawdzenia i nowe uszczelniacze , prowadnice + docieranie zaworów
komplet uszczelek ok 200pln
dół jesli nie gubi ciśnienia oleju to pierścienie i nowa uszczelka pod misę olejową ok 200 pln
jesli gubi lub nie ma ciśnienia to wał do szlifu + nowe panewki ?


a jesli chcesz to zrobić uczciwie to koszt będą ogromne ...
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-10-21, 19:28   

To jest motor 1.3 :-)
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-21, 19:33   

Suzuka 4x4 napisał/a:
To jest motor 1.3 :-)


w bytomiu u znajomego którego moge polecić jest taki motor

http://allegro.pl/silnik-...1273805553.html
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-10-22, 07:26   

Ja w środe sprzedałem
cały silnik ze skrzynią
- 800 zł. -
 
     
konto_usuniete 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: village
Wysłany: 2010-11-11, 21:23   

tak jak koledzy mówią, najpierw określ czy warto go robić.

według mnie jeśli tylko wymiana pierścieni tokowych na nominał plus profilaktycznie tylko panewek korbowodowych
(bez wyciągania wału) + głowica, uszczelniacze+ dotarcie zaworów to może i warto.

ale jeśli jest wal do roboty czy wymiany to szukaj drugiego silnika, taniej wyjdzie.

zależy też jakim dysponujesz warsztatem, czy w/w przeze mnie czynności dasz radę sam wykonać (ew. z pomocą kolegi)

pozdrawiam

--

A.K.
 
     
Młody Papież
świeżak



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-05-03, 16:49   

i co?
nie robiłeś w końcu remontu?
_________________

 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-05-03, 19:48   

Nowy silnik jedzie z Niemiec już :-D
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 42
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-05-03, 20:59   

Suzuka ile trzeba dać za taki silnik z Niemiec? Gdzie kupiłeś?
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-05-03, 21:03   

ja mam znajomego co sprowadza samuraje na części gdzieś okolo 700 zł z osprzętem
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-03, 22:10   

Suzuka 4x4 napisał/a:
Nowy silnik jedzie z Niemiec już :-D

Nowy czy nowy używany :mrgreen:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
vandall jr 
nowicjusz



Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 48
Skąd: 3city
Wysłany: 2011-05-04, 23:43   

konkret nowy to tez bym chciał ...:)używany raczej nie ...
_________________

 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-05-11, 20:54   

Silnik założony , lecz jestem trochę rozczarowany spodziewałem się większego powera ... I jeszcze powiedzcie mi takaż ze jak kopci trochę niebieskim dymkiem tzn. że są popękane pierścienie ?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-11, 22:35   

uszczelniacze zaworowe albo pierścienie tłokowe.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-02-07, 22:38   

Odświeżam temat, prawdopodobnie poleciała mi panewka, i rozważam teraz co robić remont dołu czy kupić silnik, jestem świadomy że remont będzie droższy, niż kupno używki. Ale kupno używki to loteria, dobry remont to prawie jak nowy. Co wy byście zrobili?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-07, 22:43   

Jak wygląda wał - oglądałeś ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-02-07, 22:46   

Jeszcze nie na razie na słuch, do końca tygodnia zwale miskę olejową i zobaczę
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-02-08, 16:51   

Moim zdaniem nie ma żadnego sensu pakować kasy w 1,3. Lepiej wykosztować się na vitarę albo ropniaka.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-02-10, 20:52   

Nie chce robić swap-a, ja wole zmienić przełożenia. Swap może kiedyś, bo to ingerencja w elektrykę, i więcej roboty, a ja chce się nacieszyć na razie jazdą. Z czasem jak zacznę motać coraz bardziej to pomyśle nad swapem.
Poza tym moc w samcu jest wystarczająca, tylko źle ze stopniowane są przełożenia, i raczej będę robił albo reduktor na 4,16 albo mosty.

[ Dodano: 2012-02-17, 13:09 ]
Sprawa się wyjaśniła, to nie panewka tylko pęknięty tłok, na szczęście innych uszkodzeń niema gładzie nie tknięte więc tylko wymiana tłoka z korbowodem, pierścieni i Samiec będzie jak nowy.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-02-17, 20:15   

częsta przypadłość 1.3
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.