Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 113 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-16, 00:23 samurai swap na 1.6 td vw
Witam
jestem tu nowy, choć samuraia mam już od kilku lat i tyle też obserwuje to forum...
dlatego zaczne od przedstawienia się jestem Tomek i spotkać mnie można na bezdrożach Bielska-Białej pozdrawiam
Mam pytanie, przeglądałem już chyba wszystkie fora i nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Wkładajac 1.6 td z vw spotkałem sie z dwoma metodami przerabiania kół zamachowych, jedna to obciecie walu i nawiercenie kola z samuraia a druga to roztoczenie i nawiercenie kola z samuraia, a dlaczego nikt nie zastosowal kola z vw? ja widze same plusy zastosowania kola wlasnie z vw, wystarczy troche je stoczyc, podtoczyc na wieniec zebaty z samuraia i wywazyc (z samuraiowym tez wypadaloby wywazyc) i po sprawie, wydaje mi się to duzo prostrze a przy okazji zyskujemy sprzeglo z tarczą 215mm
Pewnie dlatego, żeby wałek sprzęgłowy samuraia pasował
A jak już o kasztanach i przywitalniach piszemy to mnie szczerze mówiąc wqrwia to ciągłe nawołwywanie "weź się przywitaj tam i tam"
Kolega bardzo ładnie się przedstawiał i styka.
Dla mnie starczyło by zwykłe "Witam" byle by miał (ten nowy-piszę ogólnie) coś ciekawego do powiedzenia i nie "rzucał się" jak ktoś odpowie nie po jego myśli (a jak pamiętamy kilku takich było)
Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 113 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-16, 09:47
nie zamierzam się rzucać i nikomu nic udowadniać :)
Fakt jeśli zastosujemy kolo zamachowe z samca i obetniemy wał to wałek sprzęgłowy pasuje w oryginalne łożysko, jednak gdy roztoczymy koło zamachowe to wałek ląduje w wale vw w które należy włożyć łożysko i dodatkową tulejkę i tak samo w przypadku koła zamachowego z vw
Odnośnie rzucania się pisałem ogólnie.
To co piszesz zdaje się mieć sens.
Mam w garażu silnik VWka z kołem samuraia ale nie wiem co jest pod spodem (kupiłem już przerobiony silnik który wyjęty był z samuraia)
Jeżeli chcesz robić SWAPa proponuję sprawdzić swoją teorię (nie wiem jaką ma średnicę koło z VWka ale może by akurat się spasowało bez wymiany wieńca i rozrusznika? ot pobożne życzenie)
ewentualny koszt w razie niepowodzenia niewielkie.
Poza tym jeszcze kwestia sprzęgła, czy wieloklin się spasuje czy trzeba będzie wiercić nowe dziury pod stare sprzęgło.
No i koło ze srajtka z tego co pamiętam jest sporo lżejsze (ze wszystkimi wadami i zaletami)
Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 113 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-16, 13:07
No właśnie ja jestem na etapie swap-a i przerobiłem dokladnie tak jak opisalem kolo z vw, postaram sie wieczorem zrobic zdjecia i tu wstawie.
Kolo faktycznie ma większą średnicę, dlatego trzeba je było stoczyć po średnicy, a dokładniej to tak:
zbiłem wieniec zębaty vw stoczyłem do średnicy na którą wchodził ten wieniec, nastepnie stoczyłem od strony silnika by było miejsce na flansze, później podtoczylem na wieniec zębaty od samuraja, od strony silnika, a na koniec zamontowałem wieniec z samuraia.
Rozwiązanie to wydaje mi się lepsze z kilku powodów, po pierwsze nie ruszamy oryginalnego wycentrowania pomiedzy wałem-kołem zamachowym-sprzęgłem, przykrecanie kola samuraia z przyciętym wałem moim zdaniem nie jest wstanie dac wycentrowania(luz na śrubach), drugim plusem takiego rozwiazania jest tarcza 215mm z vitary, docisk oryginalny z vw 1.6 td (RA lub SB, te mają na 100% 215mm inne mają różnie i 200 i 210)
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 782 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-07-22, 08:04
Nie pali sie wszystko chodzi idealnie tylko pamietaj ze flansza przychodzi miedzy silnik a skrzynie dlatego tez wszedl ten dystans pod kolem zamachowym
_________________ 1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 113 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-22, 19:41
Death1985 napisał/a:
Nie pali sie wszystko chodzi idealnie tylko pamietaj ze flansza przychodzi miedzy silnik a skrzynie dlatego tez wszedl ten dystans pod kolem zamachowym
rozumiem tylko jakos nie mialbym zaufania do tego, wole chyba prostsze rozwiazania bez dodatkowych elementow ktore moga stwarzac problemy.
Rozumiem ze ten dystans centruje sie na stozku walu vw i oryginalnym centrowaniu kola samiego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum