Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 14:23
Samurai 1.0 z LPG
Kivan
świeżak


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 11
  Wysłany: 2011-04-27, 17:28   Samurai 1.0 z LPG

Witam,

jestem nowy na tym forum, ale znając tradycję innych portali oczywiście się przywitałem.

Zastanawiam się nad zakupem pierwszego samochodu i plan padł na Samurai'a. Niestety muszę stwierdzić, że nie chce samochodu tylko w teren- interesują mnie głównie drogi asfaltowe- dojazd na uczelnie, wypady do innego miasta itd(ale unikanie centrów miast- gdyż trafia mnie w nich cholera :P tu górą jest mój motocykl :P).

Upatrzył mi się dlatego też Samurai 1.0 z LPG. Poszukiwałbym wersji bez plandeki, chyba że potwierdzicie, że zimą przy dobrej plandece(nie dziurawej) można spokojnie wytrzymać w samochodzie i paluchy nie odpadają? Ogólnie to nie chcę zwykłego miejskiego samochodu, gdyż lubię spartańskie warunki, a do tego czasem z chęcią zjadę z głównej drogi.

Główne pytanie do was (mam nadzieję, że znawców tematu- skoro trafiłem na to forum) - czy to autko nadaje się do bardziej cywilizowanych dróg?

Jeśli tak, to jakie jest rzeczywiste spalanie benzyny/LPG/ew. diesla na drogach międzymiejskich?

No i chciałbym poznać wasze opinie(odmienne z "weź, daj se spokój - zostaw ten samochód komuś kto woli w teren") o poruszaniu się po asfaltowych drogach.

Jeśli chodzi o asfaltówki, to oczywiście w grę wchodzą opony inne jak wielkie kostki, czy też możecie coś polecić?

Ogólnie to nie interesuje mnie samurai droższy niż 6 tysięcy- chciałbym też w nim trochę porobić, gdyż lubię majsterkowanie.

Ogólnie to zastanawiają mnie dwie oferty z alledrogo, może możecie coś na ich temat powiedzieć?

oferta 1 ----> http://otomoto.pl/suzuki-...-C18601457.html
oferta 2 ----> http://otomoto.pl/suzuki-...-C18166408.html

Druga oferta jest z plandeką. Szczerze, bardziej mi się pierwsza opcja podoba- nie chodzi o orurowanie na przodzie, ale ogólnie wydaje mi się ładniejszy ;).

O właśnie, powiedzcie mi jeszcze, czy ten samochód może przewozić 4 osoby? są w tyle miejsca?
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-27, 18:04   

Zimą przy dobrej plandece(nie dziurawej) można spokojnie wytrzymać w samochodzie i paluchy nie odpadają ;-)

Jeździć po asfalcie można, jak każdym innym samochodem, jet tylko kwestia - po co. Komfortowym nazwać się go nie da. 4 osoby można wpakować, ale przy LPG - praktycznie bez bagażu i raczej na krótkich dystansach. Oczywiście osoby z tyłu nie mogą być za wysokie :-P
Ten pierwszy - jak dla mnie cena co najwyżej adekwatna do stanu, jeżeli komuś nie chce się nawet wyregulować wycieraczek, to chyba wolę nie wiedzieć w jakim stanie są bardziej pracochłonne elementy 8-)
Cabrio też nie powala, trochę rdzy w standardowych miejscach, plandeka w takim sobie stanie, resory z tyłu chyba się już prostują.
Ogólnie trzeba jechać i obejrzeć ;-)
Co do opon - bierz pod uwagę, że będą 1,5-2x droższe niż do płaskiego samochodu.
 
     
Kivan
świeżak


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-27, 18:15   

Jeśli chodzi o wygodę- nie ma być to samochód po przelotu autostradą nad morze ;).

Odnośnie tego czy auto na 4 osoby- mnie tam wystarczy tylko moja pasażerka, te dwie dodatkowe osoby to pytanie profilaktyczne, gdyż nie wiem czy tam w tyle są kanapy czy nie ;). Chciałem po prostu się dowiedzieć ;). "Komfortowo" nie ma być tym w tyle :P. To ja mam się dobrze za kierownicą czuć :P.

Z oponami to wiem, bo są to duże koła- mam to samo z motocyklem, najdroższe opony ;).

Powiem tak- jak sprzedam moto(bo taki mam plan) będę miał na wydanie za auto + opłaty ok 9tyś. Myślę nad takimi stanami ze względu na to, że chciałbym je też sobie zrobić. Rdza na karoserii to myślę, że nie problem- odnowiliśmy sami mitsubishi colta, myślę że z tym też sobie spokojnie poradzimy ;). Zastanawiam się tylko czy szukać już z LPG czy benzyniaka i samemu wpakować mu butle - bo tutaj to tak patrzę, że większość ma tylko 17l butle(co to jest?) a ja pretendowałbym tak ze 30l minimum (już extra byłoby 2x30). Trochę miejsca to zabierze, ale ma to być auto dla mnie- studenta- nie zakupo_wóz- pianina tym przewozić nie mam zamiaru.

Odnośnie spalania możecie coś się wypowiedzieć? A może macie jakieś propozycje odnośnie modeli? jak już napisałem, chciałbym się w ~6000 zmieścić.

A i jak to jest z tym gaźnikiem i wtryskiem i hiszpanami? Bo trochę się naczytałem i nie wiem co o tym sądzić.

byłaby jeszcze taka opcja http://otomoto.pl/suzuki-samurai-C18547742.html
Ostatnio zmieniony przez Kivan 2011-04-27, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-04-27, 18:15   

punix napisał/a:
Oczywiście osoby z tyłu nie mogą być za wysokie :-P

Ja tam ostatnio sobie zamontowałem fotele i poprosiłem kolegę żeby mnie przewiózł z tyłu. Pomimo że mam 188cm wzrostu to nie było źle. Jedynie przy dużych wybojach można oberwać dachem w głowę (blaszanka :-P )

Kivan napisał/a:

A i jak to jest z tym gaźnikiem i wtryskiem i hiszpanami? Bo trochę się naczytałem i nie wiem co o tym sądzić.


Ale jak już szukasz Samuraia to bierz 1.3 na wtrysku i z szerokim mostem. Jak trafisz na zły gaźnik to Cie trafi szlag. A co do Santany (hiszpańska produkcja) to większość Samuraiów z tamtąd pochodzi i nie słyszałem żeby były gorsze od Japońców.
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
Kivan
świeżak


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-27, 18:22   

A czy ktoś jeździł może dieslem?

http://otomoto.pl/suzuki-...-C18365406.html taki model to już wtrysk?

A właśnie, mógłbyś mi zobrazować różnicę pomiędzy szerokim a wąskim(?) mostem? Bo nie wiem na co patrzeć- na rozstaw kół?

jest też taka opcja http://otomoto.pl/suzuki-samurai-C18554665.html

A możecie mi powiedzieć co to za drążek pomiędzy drążkiem skrzyni biegów a ręcznym?
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-27, 19:07   

Yabu napisał/a:
punix napisał/a:
Oczywiście osoby z tyłu nie mogą być za wysokie :-P

Ja tam ostatnio sobie zamontowałem fotele i poprosiłem kolegę żeby mnie przewiózł z tyłu. Pomimo że mam 188cm wzrostu to nie było źle. Jedynie przy dużych wybojach można oberwać dachem w głowę (blaszanka :-P )

Kivan napisał/a:

A i jak to jest z tym gaźnikiem i wtryskiem i hiszpanami? Bo trochę się naczytałem i nie wiem co o tym sądzić.


Ale jak już szukasz Samuraia to bierz 1.3 na wtrysku i z szerokim mostem. Jak trafisz na zły gaźnik to Cie trafi szlag. A co do Santany (hiszpańska produkcja) to większość Samuraiów z tamtąd pochodzi i nie słyszałem żeby były gorsze od Japońców.



A teraz jedź dalej niż 5km i wysiądź w stanie nadającym się do użytku ;-) Zdarzyło mi się przewozić znajomego o wzroście 2m, ale to był tylko 2km odcinek.
Pomiędzy fabrykami było sporo różnic w montowanych częściach, ale nie powiedziałbym, że jest jakaś różnica w jakości.

@Kivan
To jest dźwignia reduktora. Tak przy okazji - zdajesz sobie sprawę, że na asfalcie Samurai jest tylnionapędówką, a 4x4 włączasz tylko w terenie czy na śniegu?
Ten pierwszy jest na wtrysku, z szerokimi mostami. Te w wysokiej budzie były na wąskich, i - o ile nikt nie przerabiał - na gaźniku.
Mosty można rozpoznać po szerokości, sposobie mocowania resorów (bezpośrednio pod ramą - wąskie, obok - szerokie).
Do "bagażnika" :mrgreen: wchodzi butla 40l. O dieslu w tej kwocie bym raczej nie myślał.
 
     
Kivan
świeżak


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-27, 19:24   

ten pierwszy znaczy się z ostatniego mojego posta- czyt. czarny?

To teraz koledzy, poważnie zastanawiam się czy jest sens inwestować kasę w samuraia czy nie lepiej za te pieniądze kupić jakiś dres-wóz (czyt bmw).. czy szukać samuraja z LPG. kwestia jest tylko, ile on pali.

A i jeszcze jedno- czy w środku w trakcie jazdy(np tak 100km/h ) jest głośno czy raczej porównywalnie do zwykłych osobówek?

Że 4x4 to po śniegu i w terenie to wiem ;).
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-04-27, 19:29   

punix napisał/a:


A teraz jedź dalej niż 5km i wysiądź w stanie nadającym się do użytku ;-)

Może ja mam wygodniejsze fotele bo po 20km nie byłem połamany. :-P

punix napisał/a:
sposobie mocowania resorów (bezpośrednio pod ramą - wąskie, obok - szerokie).

Jakim cudem mocowania resorów mogą być obok ramy przy szerokim moście?
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
Kivan
świeżak


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-27, 19:34   

a powiedzcie mi, ile kosztuje instalacja gazowa do np http://otomoto.pl/suzuki-...-C18365406.html ? tak orientacyjnie? Bo w gruncie rzeczy, auto to, jest mało awaryjne?
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-27, 19:35   

Każdy ma inne wyczucie wygodnej jazdy najwyraźniej :-D
Są i tacy, którym z przodu jest zbyt niewygodnie.
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-04-27, 19:37   

Kivan napisał/a:
ten pierwszy znaczy się z ostatniego mojego posta- czyt. czarny?

To teraz koledzy, poważnie zastanawiam się czy jest sens inwestować kasę w samuraia czy nie lepiej za te pieniądze kupić jakiś dres-wóz (czyt bmw).. czy szukać samuraja z LPG. kwestia jest tylko, ile on pali.

A i jeszcze jedno- czy w środku w trakcie jazdy(np tak 100km/h ) jest głośno czy raczej porównywalnie do zwykłych osobówek?

Że 4x4 to po śniegu i w terenie to wiem ;).


A gdzie Ty chcesz jeździć Samuraiem 100 km/h??? :-) Ja taką prędkość rozwijam tylko na ekspresówkach, a taka normalna prędkość przelotowa pomiędzy moją miejscowością a Bielskiem (znośne spalanie, znośny hałas w środku i bezpieczne prowadzenie się auta) to około 70 km/h. :-P Co do spalania to różnie to bywa. Z 15litrów musisz liczyć. Do szybkiej jazdy Samurai się nie nadaje ponieważ ma aerodynamikę Toi-Toi'a.

punix napisał/a:
Każdy ma inne wyczucie wygodnej jazdy najwyraźniej :-D
Są i tacy, którym z przodu jest zbyt niewygodnie.

Może mój kręgosłup się już przyzwyczaił to tego Samuraiowego "komfortu". :-D
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
Kivan
świeżak


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-27, 19:58   

gdzie 100? na uczelnie mam 20pare km prostej(dosłownie prostej) drogi pomiędzy gliwicami a mikołowem :P. Choćby tam :P.

To 15l to jest gaz? czy benzyna? I mówisz o prędkości 70 czy bliżej 100.

A i nie zaznaczyłem, że samochód chcę bez zbędnych udziwnień :D.

Wiem, że to nie forum tych modeli, ale myślę, że także jesteście mi w stanie pomóc. Możecie się wypowiedzieć na temat:

Daihatsu Feroza
http://moto.allegro.pl/feroza-i1578647221.html

Suzuki Vitara
http://moto.allegro.pl/su...1581278267.html

Czy to nie byłby lepszy wybór na moje wymagania?

Odnośnie pierwszej marki, jak z awaryjnością?
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-04-27, 20:29   

Przy wyjechanym silniku będzie brał 15l benzyny przy jeździe miejskiej. Na prostce jak nie będziesz szalał to nie powinien spalić dużo więcej niż 10l. (mówię o wtrysku. Gaźnior potrafi wypić dużo więcej- kolega Albert potwierdzi :-) )
Ja też mówię tu o "nieudziwnionym" Samuraiu z fabrycznym rozmiarem gum.

Z rodziny Daihatsu to polecam Teriosa: http://otomoto.pl/daihats...-C18452612.html (może nie ten egzemplarz, bo wziąłem pierwsze lepsze ogłoszenie). Jeździłem nim i dużo bardziej się nadaje na szosę niż Samurai.


Kivan napisał/a:
gdzie 100? na uczelnie mam 20pare km prostej(dosłownie prostej) drogi pomiędzy gliwicami a mikołowem :P. Choćby tam :P.


Rozpędzić się rozpędzisz ale przy tej budzie ( Toi Toi :-P ) i zawieszeniu (resory) to przy większych prędkościach się nie da jechać (przynajmniej komfortowo). Duże spalanie i każdy podmuch chce Cię porwać. ( np. jak wyprzedzam Tiry to w ostatniej fazie wyprzedzania strasznie zdmuchuje w bok.)

Z Twoich wypowiedzi sądzę że Vitara, Jimny lub inny Teriosik by najlepiej znał egzamin. Samurai to albo dla takiego masochisty jak ja, albo dla kogoś kto dużo lata w terenie.
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
Kivan
świeżak


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-27, 20:46   

No to chyba będę się za Vitarą oglądał, bo Jimny jest brzydki :P. Jak tak patrze po Vitarze i Samuraju, to czy te samochody między sobą się dużo różnią? Pomijam to, że Vitara bardziej asfaltem śmierdzi.

I jako, że mało siedzę w temacie, to czy w Vitarze też się napęd przełącza czy jest on ciągle 4x4?

Mam na oku dwie oferty:

---> http://moto.allegro.pl/su...1581278267.html już z LPG
---> http://otomoto.pl/suzuki-vitara-C18670615.html pokaźna butla LPG i plastikowy dach oO.

A orientujesz się jak z awaryjnością Vitary? Interesują mnie bardziej roczniki 1990-1995.
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-04-27, 20:56   

Mama kumpla jeździ już Viertarką chyba ze 4 lata jak nie lepiej i sobie chwali. Oprócz tego że rok temu robiła blacharkę bo Viertare też nieźle rdza wpierdala.
Viertarka ma dołączany napęd tak samo jak Samurai ( z wajchy reduktora) .
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-27, 20:58   

Napędy tak samo rozłączane. Dopóki nie jeździsz w terenie, z awaryjnością nie jest źle. Ale nie wiem, czy znajdziesz coś wartego uwagi w tym przedziale cenowym...
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-04-27, 21:01   

punix napisał/a:
Ale nie wiem, czy znajdziesz coś wartego uwagi w tym przedziale cenowym...

Ciężko będzie. Żeby to jeździło będziesz pewno musiał dołożyć ze 2/3 tys.
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
Kivan
świeżak


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-27, 21:08   

jestem w stanie takie koszta pokryć. Nawet skłaniałbym się za tym z plastikiem na dachu. I myślę, że jest to całkiem realne.
 
     
Damian93 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 74
Skąd: Ślemień/Żywiec
Wysłany: 2011-04-27, 21:59   

Vitara od samca różni się przede wszystkim przednim zawieszeniem w vitarze jest niezależne a nie tak jak w samurai'u sztywny most i jest na sprężynach dzięki czemu jest dużo wygodniejsze. Co do pytania o napęd to w vitarze także jest reduktor (2x4, 4x4)
Z tych vitar co podałeś to ja bym był skłonny przyjrzeć się tej z plandeką, poniewarz nie widać z wierzchu rdzy tak jak w tej drugiej i jakaś taka bardziej z wierzchu zadbana, ale najlepiej obejrzeć u gościa, obczaić czy zawieszenie w dobrym stanie itp.
 
     
Kivan
świeżak


Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 11
Wysłany: 2011-04-27, 22:09   

chodzi CI o to zdjecie na którym widać lewe drzwi od wewnątrz?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.