Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dętki + ciśnienie
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-05-30, 10:51   Dętki + ciśnienie

Witam, Sammy to moja pierwsza terenówka, przeszukując forum nie znalazłem informacji o dętkach- muszę wymienić jedną z nich, laczyk założony na felgę 215/75/15 Puma Marix, wysokość koła to około 72 cm. Jaką powinienem kupić dętkę i jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponie, czyli sensowne i na dojazd asfaltowy i błotnisty teren aby jeździć bez stresu ze zbyt niskie sciągnie oponę z felgi? Dziękuję i pozdrawiam
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-05-30, 11:39   

A jak szukałeś?






http://samurai.org.pl/vie...kie+ci%B6nienie
http://samurai.org.pl/vie...ghlight=d%EAtki
http://samurai.org.pl/vie...ghlight=d%EAtki
http://samurai.org.pl/vie...ghlight=d%EAtki
http://samurai.org.pl/vie...ghlight=d%EAtki
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-05-30, 11:52   

Sam- te tematy znalazłem, nie znalazłem tylko odpowiedzi jaki ma być "złoty środek" z ciśnieniem na asfalt/ teren :oops:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-05-30, 12:23   

Bo może na forum nie ma takiej odpowiedzi jakiej szukasz, gdyż jak lektura tych wątków wskazuje, większość użytkowników ma swoje "własne złote środki". Być może to jest wskazówka i inspiracja do samodzielnego znalezienia swojego "złotego środka".
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-05-30, 14:04   

Sam- a odbiegając od tematu- do jazdy rekreacyjnej w błocie,koleinach leśnych żadnych rajdów co wybrałbyś z podanych niżej rozwiązań: przełożenia z mostów z Vitary, reduktor 4,16 czy może reduktor z 1,0? Pytam bo problemem w moim poczciwym gaźnikowcu na kółkach 28 jest mała moc w dłuższych podjazdach...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-05-30, 14:16   

4.16
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-30, 15:44   

Do 28" to spokojnie powinna wystarczyć seria, chyba masz coś zepsute :roll:
Tańszy od 4,16 będzie swap na baleno (oczywiście zakładając, że zrobisz własnoręcznie) i efekt też najlepszy.
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-05-30, 15:59   

Też mi się wydaje że lepiej zainwestować w inny silnik. Zdrowy 1.3 na wtrysku z kapciami 235/75 simexopodobne daje radę na seryjnym reduktorze.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-30, 17:48   

dętki to porażka. Jak Ci zetnie wentyl to już nie jedziesz :evil: , a bezdętkówkę plakujesz i ciśniesz dalej :mrgreen:
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-30, 17:54   

Od ponad 17-tu lat jeżdżę na dętkach i absolutnie nigdy nie sprawiły problemu, za to jak przez chwilę miałem w suzie bezdętki, to bez przerwy się rozszczelniały z byle powodu dislike
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-30, 21:38   

Na jakim ciśnieniu? Ja latam na 0,8 nigdy nie zdjąłem. Kapeć 235/75 na fele 15x5,5
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-30, 22:23   

Nie pamiętam już dokładnie, to był stan przejściowy dawno temu, raczej poniżej 1,0 starałem się nie schodzić, z powodu jw, chociaż zdarzało się jeździć na 0,3.
Zdjąć też nie zdjąłem, ale kilka razy rozszczelniłem przy rancie.
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-05-30, 23:22   

Niestety kupiłem gaźnikowca- szukałem auta do wypadów z rodziną i akurat ten egzemplarz miał najzdrowszą budę, ramę i wnętrze w idealnym stanie bez śladów zużycia. Obecnie jestem na etapie zmiany gaźnika- rano auto odstawiłem do warsztatu na wymianę na gaźnik z Łady- kupiłem nowy z gwarancją. Swapa nie planuję (na razie)- auto jest dla mnie typowym weekendowcem na wypad z dzieciakami po lesie, pytanie o reduktor 4,16 wynikało z faktu, ze kilka razy z kuzynem (ma Sammiego na wtrysku) upalaliśmy po trasach zrywkowych a w moich okolicach teren jest bardzo mocno poprzecinany wąwozami i ostrymi podjazdami- tutaj niestety brakowało mi możliwości wytargania się na 2 biegu...
 
     
Lisu 
nowicjusz


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-31, 22:35   

A może ktoś mi podpowie jak to jest z tymi rozmiarami dętek bo połapać się nie moge.
Mam oponę 225/70 15 nalewkę Simexa to jaka dętka do tego? Felgi trójkaty.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-06-01, 08:19   

Lisu napisał/a:
A może ktoś mi podpowie jak to jest z tymi rozmiarami dętek bo połapać się nie moge.
Mam oponę 225/70 15 nalewkę Simexa to jaka dętka do tego? Felgi trójkaty.


Odpuść sobie dętki ja jeżdze na 0,8 atm i jeszcze mi nie zdjęło opony z felgi. Oryginalne trójąty są wąskie mają 5,5" przez co utrudniają zdjącie opony z felgi tym bardziej nalewki która jest sztywna sama w sobie.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-06-01, 11:57   

Lisu napisał/a:
A może ktoś mi podpowie jak to jest z tymi rozmiarami dętek bo połapać się nie moge.
Mam oponę 225/70 15 nalewkę Simexa to jaka dętka do tego? Felgi trójkaty.


Z jakiejś maszyny rolniczej. Ja mam chyba 10x15,3
Tylko wymyśl coś z wentylami, bo są większe niż te bezdętkowe.
I nie bierz chińskich, bo są chyba fabrycznie perforowane :mrgreen:

I pamiętaj że prawdziwy mężczyzna w teren bez dętek nie jeździ ;-)
 
     
Lisu 
nowicjusz


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-01, 14:47   

moziembl Właśnie że mi ściąga opone z tyłu średnio raz na dwa wypady.


kostuch Ale to co wywiercić większe otwory?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-06-01, 16:10   

Lisu napisał/a:

kostuch Ale to co wywiercić większe otwory?

Albo dać mniejsze wentyle (chyba TR13). Albo znaleźć dętki z takimi wentylami. Popytaj w jakimś Greene czy innej Agromie.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-06-01, 16:56   

Lisu napisał/a:
A może ktoś mi podpowie jak to jest z tymi rozmiarami dętek bo połapać się nie moge.
Mam oponę 225/70 15 nalewkę Simexa to jaka dętka do tego? Felgi trójkaty.


http://allegro.pl/detka-2...5858548682.html
 
     
Lisu 
nowicjusz


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-01, 20:59   

pacmano takie dętki mam zamówić właśnie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.