I czemu co najmniej kilku sporych producentow aut o tym nie wie ?? Tyle jest asymetrycznych wahaczy, mocowan amortyzatorow, sprezyn itd
Fakt, najlatwiej jest zrobic mocowania symetrycznie, mam symulacje zawiechy mojej zmoty, po przesunieciu mocowan tak jak chcial kolega, nie ma zadnych zmian o ktorych warto by bylo rozmawiac, sily przy strzalach beda sie rozkaldac nierownomiernie ale i tak mamy to wszystko tak przewymiarowane ze nikt z tego tytulu nie umrze Sam robie wszystko symetryczne, chyba ze nie jestem w stanie znalezc innego rozwiazania, to wtedy symetria idzie w kat, Mam asymetrycznego sierzanta z tylu, z kazdym punktem mocowania w innej osi i dziala
Panowie i Panewki... jeżeli moge podpiąć się pod temat... i prosić o wskazówki poparte Waszym ogromnym doświadczeniem...
Samiec na springach od Samurai-Serwis... lata świetości ma już troszkę za sobą i trzeba by troszkę tu i ówdzie poprawić co nieco...
Silnik i skrzynia Omega przód escape na pakę dorzuciłem chłodnice plus zbiornik 50 litrów. po dorzucenia zapasu - Fedima Scirocco 32/10/5/16 potrafi sierżant dobić do wzmocnienia...
W planie jest jeszcze pomysł dorzucenia windy z tyłu wraz z aku...
Obecnie jest na amorkach Bilstain B6 springi niestety nie wiem...
Jak widać troszkę kg doszło na tylną oś ( tak celowy zabieg aby wyrównać troszkę naciski na oś)
Czy macie może jakieś sugestie/podpowiedzi? Z góry zaznaczam, że na coilovery mnie nie stać choćbym bardzo chciał
Już szybciej wymienił to co jest na nowe i ewentualnie bump-stopy dorzucił ale to również jest półśrodek jednak...
Help me!!!
_________________ Prawdziwy mężczyzna powinien mieć wał a nie przegub
mocowanie masz na środku mostu? czy przesuniete w bok ??
Prawie na srodku, jakies cztery centymetry asymetria pracy zawieszenie w skrajnych polozeniach w porownaniu do symetrycznej symulacji to UWAGA UWAGA 8mm
Cztery centymetry w prawo czy w lewo, kto by to liczyl
Ta moja pasc troche mala jest i wyciagarka sie nie chciala sensownie nisko zmiescic pomimo krzywego sierzanta, to se przesunolem i co najlepsze nikt z tego powodu nie umarl
Witam. Tak jestem nowy ale wertuję forum od 1 rok i nie chciałem się wcinać póki nie będzie samca w garażu. Co sądzicie o takiej kombinatoryce oczywiście jest opisane to na forum jednakże nie wystarczająco.
-4 sprężyny od skody felicji kombi
-4 amortyzatory od mercedesa sprintera tył.
-4 wahacze tylne od suzuki jimny czy lepiej od disco 1 ?? a może przód na wahaczach a tył na trójkącie sztywno do mostu i cięgno od linki (unibal)
I teraz rodzi się pytanie czy są do tego potrzebne panhardy jeżeli tak to od czego.
Docelowo mosty będą obspawane wzmocnione wały od uaza silnik 1.6 lub 1.8 bmw oraz na reduktor kaganiec
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-01-02, 12:16
Słabo chyba wertujesz, bo odpowiedzi na te pytania już padły, pewnie nawet wielokrotnie
Sprężyny od felicji imho o wiele za miękkie, ale może do lekkiego auta bez windy i klatki...
Radiusy od jimny to syf i delikates, nie warto, od disco I dla odmiany ciężar, ale na przód od biedy mogą być.
Tył wahacze wzdłużne + sierżant, ewentualnie 4-link, chociaż ten drugi bardziej skomplikowany, a niewiele więcej wnosi.
Amorów od sprintera nie miałem w garści, to nie będę się wypowiadał, miałem za to od kaczki i były jednostronnego działania, warto najpierw sprawdzić, żeby nie wtopić, generalnie najlepiej gazówki i najlepiej z fury na sprężynach, a nie resorach.
Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.
na przdnie wahacze mozna zaadaptować tylne z pajero/galloper , są na szpilke ale można przyspawac oczko i robią aż miło.maniacy lekkich fur mogą założyć tylne z matiza : -)
Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.
Mógłbyś wrzucić jakiś link do tych amorów z omegi kilka rodzai wujek google wywala.
Chciałem 4-link zrobić na unibalach ale w Polsce żadnego dobrego nie mogę znaleźć unibala.
Może ma ktoś sprawdzone unibale ?
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-01-06, 22:40
Trudno powiedzieć, że mój, bo nie ma tam niczego odkrywczego, ale poskładałem toto kilka lat temu i okazało się, że robi na tyle nieźle, że znalazło się kilku naśladowców, którzy też poszli tą drogą.
W dużym skrócie: zawieszenie na długich wahaczach (~90 cm), z tyłu sierżant, z przodu dodatkowy krótszy wahacz po lewej stronie + drążek panharda.
Aktualnie wszystkie sprężyny z focusa kombi tył, przednie amory omega sedan tył, z tyłu przednie od lublina zamontowane pod sporym kątem (niezbyt optymalne rozwiązanie i pewnie kiedyś to zmienię, za to wykrzyż jest absurdalnie duży ), samochód z windą i klatką.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-07, 15:23
HubertN napisał/a:
makus napisał/a:
Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.
Mógłbyś wrzucić jakiś link do tych amorów z omegi kilka rodzai wujek google wywala.
Chciałem 4-link zrobić na unibalach ale w Polsce żadnego dobrego nie mogę znaleźć unibala.
Może ma ktoś sprawdzone unibale ?
Didymos, na czym polega twój patent ?
W miarę sensowne Uniballesy sprzedaje Cybul, to są chińskie kopie FK/Ruff Stuff'a ale powinny dać radę w lekkich Suzukach. Na wahacze proponuję 7/8", na panharda w sumie też bo ja mam u siebie 3/4" i już jeden dostał luzu - ale to może mi się trafił jakiś trefny
Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.
Mógłbyś wrzucić jakiś link do tych amorów z omegi kilka rodzai wujek google wywala.
Chciałem 4-link zrobić na unibalach ale w Polsce żadnego dobrego nie mogę znaleźć unibala.
Może ma ktoś sprawdzone unibale ?
Didymos, na czym polega twój patent ?
W miarę sensowne Uniballesy sprzedaje Cybul, to są chińskie kopie FK/Ruff Stuff'a ale powinny dać radę w lekkich Suzukach. Na wahacze proponuję 7/8", na panharda w sumie też bo ja mam u siebie 3/4" i już jeden dostał luzu - ale to może mi się trafił jakiś trefny
Polecam unibale fluro + dodatkowe zabezpieczenie przed piachem błotem i woda(bo to jest głowna bolączka unibali ) w postaci naklejonej gumowej osłony koncówki drazka wypełnionej smarem silikonowym .Panhard z rurki 30/5 zrobiony zakonczony M16 i tylne krótsze drażki 4linkia z takiej samej rurki zakonczony koncówka M20 wytrzymuja juz 2 rok katowania . Długie drażki (97cm) zakończone od strony mostu polibuszem z terrano od strony ramy główka z MTZ ;))mozna w niej regulowac luz a jak padnie całkiem to zestaw naprawczy kosztuje 5pln)http://agrotrader.pl/oferta/zestaw-naprawczy-koncowki-drazka-mtz-oryginal-ID210568.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum