Witajcie,
Pragnę zabrać głos w dyskusji o LPG.
W golfie 3 kombi mam instalację BRC 24, sekwencja. Jest to multiwtrysk. Założono mi to w firmie Czakram w Tarnowie 2900zł.
Zrobiłem już na tym 100tyś km i nic. Regularnie serwisuję, TYLKO u nich w Tarnowie. Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów. Regularnie odwiedzam ich co 15tyś km na serwis - 70zł.
O spalaniu:
silnik 1.6
Na butli 32L w kole zapasowym - 280km w zimie, 330km latem, na trasie latem, jadąc spokojnie do 380km. Spalanie nie zmienia się w mieście czy na trasie tylko warunek: nie szybciej niż 130km/h. Średnio pali 10L/100km. Na A4 kiedyś jechałem 1,70/h latem, butla poszła na 240km = 13,3L gazu/100km
Na benzynie rekord życiowy w niemczech 6L/100, w PL nigdy nie zszedłem poniżej 7.5, w dużym mieście 11L/100.
Ostatnio jak wiecie dołączyłem do waszego grona.
Podjechałem więc do Tarnowa aby doradzono mi jaką instalację założyć do samiego.
Odpowiedź:
"Ma pan pojednynczy wtrysk(1.3i). Należy założyć gaz II generacji - 1700zł."
Na moje pytanie odnośnie innych typów instalacji, bez względu na cenę, otrzymałem odpowiedź:
"W golfie ma pan multiwtrysk czyli można było założyć instalację sekwencyjną tu tego nie ma i nie ma jak tego założyć."
Ponieważ mam bardzo dobre zdanie na temat tego zakładu, nie będę dyskutować. Chciałem zapłacić więcej, powiedziano, że nie ma co płacić bo nie ma co droższego założyć do tego typu silnika.
Tak więc muszę się teraz umówić na montaż i jeżdżę za pół ceny.
Pozdrawiam
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-06, 19:19
Witam, i mieli rację ja tak samo sie zdziwiłem jak montowałem LPG bo zamiast sekwencyjnej na która byłem przygotowany okazało sie że zwykła z mieszalnikiem wystarczy bo samurai to monowtrysk i zapłaciłem za instalacje 1500 zł ze wszystkim
Co do gazu w samuraiu to mam bardzo dobre zdanie , jeździ sie poprostu za śmieszne pieniądze. butlę mam 40 litrów ( taki długi wałek zamontowany między tylnymi fotelami zaraz przy tylnej burcie równolegle do niej ) tak że jak sćiągne dach wogóle tego nie widac i nie utrudnia użytkowania auta a i w srodku troche miejsca jest.
Co do spalania to na seryjnych oponach było dużo mniejsze natomiast na 215/75/15 w lecie 330-350 km zależy od stylu jazdy, a w zimie około 300 km
Polecam
_________________ Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
Witam.
Założyłem LPG.
II generacja, mieszalnik zainstalowany razem z kontrolką na nadkolu obok uchwytu na podnośnik, tam gdzie było fajne miejsce na to.
Butla w poprzek, za siedzeniami kierowcy i pasażera, 27cm średnicy, 88,4cm długa - idealnie weszła między nadkola. Pojemność całkowita 45L ale wchodzi koło 38 - jeszcze nie wiem.
Prędkości, z pasażerem 80kg, pełną butlą, połową zbiornika benzyny:
Na benzynie koło 120 km/h
na gazie 110 km/h
Odczuwalny ale nie drastyczny spadek mocy, ujdzie w tłumie.
Opony to zimowe, szosowe Maxxisy SUV 205/70/15
Spalanie podam jak zejdzie cała butla co by było w miarę uśrednione.
A i cena za to to 1600zł w Czakramie w Tarnowie.
[ Dodano: 2011-02-11, 13:36 ]
Z najnowszych wieści:
butla mieści ok 44L gazu
spalania to w granicach 11L/100km
P.S.
Fura paliła mi 3L oleju na 1000km.
Powód - zgięta korba na jednym z cylindrów :(
Poprzedni właściciel to kut...s, wiedział że coś jest zrąbane.
Efekt:
Do wymiany blok silnika, 2100zł zostawiłem w warsztacie. Ale samochód teraz jeździ i zobaczymy ile na tym silniku będzie brać oleju.
[ Dodano: 2011-02-11, 13:43 ]
Pytanie do BARTKA:
Masz w opisie Old Man 2" - jak bardzo samochód jest twardszy względem oryginałowi.
Zastanawiam się na OME +40mm +25kg plus wieszaki +40mm. Czy to będzie bardzo twarde?
witam
zakładam instalacje do samiego (wtrysk więc wybrałem 2gen)
potrzebuje zdjęcie mieszalnika (miksera) i jego wymiary oraz w którym miejscu zamontowany
z góry dziękuje
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-09-27, 20:46 ]
troche się pochwale
sam założyłem lpg do suzi ;) nie macie pojęcia jaka wygoda mieć benzyne tylko jako alternatywne zasilanie ;) spadek mocy jest niezauważalny, za to spadek kosztów utrzymania hoho :) kupiłem używaną instalacje lpg 2. gen, z silnikiem krokowym i sterownikiem bingo-s. za 200zł. Bez żadnej wizyty u gazownika założyłem, podłączyłem i wyregulowałem wszystko sam - śmiga aż miło :) teraz czekam tylko na pierwsze lepsze deszcze
jakby ktoś miał pytania odnośnie tej instalacji, chętnie odpowiem
pzdr :)
Przymierzam się do instalacji LPG.
Jedyny dylemat to jak umieścić butlę aby środek ciężkości się najmniej zmienił?
Bo z pewnością ma to jakieś znaczenie...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-05, 15:58
Jak nie masz zamiaru zakładać w przyszłości tych siedzeń, to wrzuciłbym butlę bezpośrednio za przednimi siedzeniami, zdaje się u danielsa było pokazane takie rozwiązanie.
Przy wyjętych tylnich fotelach butla przy samej burcie jest dość denerwująca przy przewożeniu czegokolwiek.
Samurai 91r cabrio
gaz elpigaz butla za tylnymi siedzeniami. 244na 870. Średnica 244 weszła na styk dopiero jak przesunąłem mocowanie tylnych foteli o 4 cm do przodu (dospawanie blachy do tego zatrzasku przy podłodze plus nowe dziury w przednich zawiasach siedzeń). Sprawa świeża dopiero 2 tankowania, średnio 11,5 gazu (dużo miasta, pól i lasów...)
witam
zakładam instalacje do samiego (wtrysk więc wybrałem 2gen)
potrzebuje zdjęcie mieszalnika (miksera) i jego wymiary oraz w którym miejscu zamontowany
z góry dziękuje
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-09-27, 20:46 ]
troche się pochwale
sam założyłem lpg do suzi ;) nie macie pojęcia jaka wygoda mieć benzyne tylko jako alternatywne zasilanie ;) spadek mocy jest niezauważalny, za to spadek kosztów utrzymania hoho :) kupiłem używaną instalacje lpg 2. gen, z silnikiem krokowym i sterownikiem bingo-s. za 200zł. Bez żadnej wizyty u gazownika założyłem, podłączyłem i wyregulowałem wszystko sam - śmiga aż miło :) teraz czekam tylko na pierwsze lepsze deszcze
jakby ktoś miał pytania odnośnie tej instalacji, chętnie odpowiem
pzdr :)
Widzisz, jednego załamałeś drugi się pochlastał a ja tam jestem pełen podziwu i popieram taką inicjatywę oraz mam do Ciebie prośbę jeśli możesz proszę wstaw jak najwięcej info na temat tej instalki, najlepiej porób fotki, szczególnie interesuje mnie jak dokładnie podłączyłeś komputer LPG, silnik krokowy i emulator sondy lambda oraz centralkę B/G
Również gdzie masz elektrozawór benzynowy. Rok temu sam zakładałem instalke I generacji do SJ413 i gania do tej pory, nowy właściciel wniebowzięty :) Teraz do swojego mono wtrysku planuje też sam używkę założyć, tylko butlę kupie nową a na reduktor dam zestaw naprawczy.
Pozdrawiam.
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2012-03-08, 18:43
Witka. Zamontowałem jakieś dwa tygodnie temu LPG w swojej Suzce zestaw jest I generacji, parownik podciśnieniowy większość gratów jest LOVATO koszt nowego zestawu razem z montażem 1200 zł.
Silnik 1,3 gaźnik od poloneza, mikser palnikowy. Butla toroidalna dana na płask na podłodze przy jednym nadkolu, wchodzi do niej 32 litry gazu. Ma wysokość 20 cm, nad nią będzie stelaż i zamontowana tylna kanapa. Wersja budy jest a`la Discovery tak więc nie przeszkadza, że siedzenia będą trochę wyżej.
Na PB spalanie na czarnym wychodziło mi 12l/100km na LPG wychodzi 14l/100km, z tym, że mam przełozenia w mostach od Vitary 5,125, opony fedima Yokachama coś koło 30 cali. Moja prędkośc max przy takich przełożeniach wynosi 92km/h (na GPS) przy obrotach 3800 obr/min. prędkosciomierz pokazuje mi wtedy 112 km/h tak więc licznik przekłamuje o równe 20 km/h. Najczęściej jeżdżę z prędkością 70 km/h przy obrotach 3000obr/min na piątym biegu prędkosciomierz pokazuje mi wtedy 90 km/h i właśnie przy takich prędkosciach spalanie wychodzi mi około 14l/100km.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum