Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
lpg w suzi
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-18, 11:58   lpg w suzi

koledzy proponuje wrazenia z zalozenia lpg czyli jak ktos napisal na forum podtlenek gazu

- wrazenia z jazdy
-mile widziane zdjecia zainstalowania butli czy tez inne rozwiazania
- jakiego rodzaju instalacja( zaleznie od wersji silnika)
-osiagi na lpg
- spalanie na lpg
- kultura silnika
- itd
pozdrawiam z nad Baltyku
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2010-12-18, 17:48   

Miałem kiedyś (a dokładnie to tata) lpg w Pontiac'u TransSporcie i szczerze to nie polecam.
Jak masz Samiego na wtrysku to wg mnie nie ma sensu montować, a jak ktoś ma gaźnik to już inna historia.
Jak to kiedyś ktoś dobrze powiedział: "Nawet dobre zapalniczki są na benzynę". ;-)
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-18, 20:41   

No ja mam opla astre 2.0 na gazie i polecam!! Instalacja ma 7 lat i jeszcze nic przy niej nie robiłem oprócz zmiany filtra!! A co chodzi o LPG w SUZI to nie mam zdania czkam na opinie doświadczonych użytkowników!!
Ostatnio zmieniony przez Kosa 2010-12-18, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-18, 22:56   

koledzy chodzilo mi raczej o lpg w suzi a nie inne auta, choc kwestia otwarta
pozdro
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-19, 21:02   

Powiem szczerze że samuraiek zajebiście sprawdza się na LPG :mrgreen: Wim co mówie gadałem z wieloma posiadaczami Samuraia i brata ma też LPG I samuś śmiga aż miło na LPG :mrgreen: Tylko karwa ludzie zrozumcie jeśli chcecie jeździć na gazie to kupcie jakieś porządne instalacje a nie jakieś badziewia :-)
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-19, 21:54   

Dobrze gada Suzuka 4x4, jak jego wypowiedzi mi się podobają... ale nie jestem homo :-D :-D :-D Dobra instalacja to podstawa, a nie jakaś najtańsza tandeta ze szrotu!! POZDRAWIAM FANÓW SUZI :-P
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-20, 12:25   

Cytat:
Dobrze gada Suzuka 4x4, jak jego wypowiedzi mi się podobają...

ciesze Się :mrgreen:

Pozdrowienia ze śląska :-)
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-20, 14:09   

wlasnie po to jest forum - kolego o jakiej ,,porzadnej ibstalacji mowiesz- konkrety,,
pozdrawiam
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-20, 14:39   

mam LPG (długa butla w poprzek, za tylnymi siedzeniami na 36l, silnik 1.3 z gaźnikiem) i wg mnie warto - jezdzisz 2 razy taniej, zasięg masz 2 razy większy (oczywiście nie zakladam z\że ktośbak wywali... zostawianie tylko lpg albo jakis karnisterek z pompka na pace to wg mnie pomylka), nic sie nie krztusi na przechylach, podjazdach, na gazie odpala nawet przy -15 jakby co - POLECAM
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-20, 16:31   

albert, Miale na myśl takie inastalac do okol 2 tyś
Nie takie za 1.2tyś bo to jest bez sensowne zakładanie
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-20, 17:45   

Suzuka 4x4 jak masz konkretnie na mysli firme to zadpodawaj, dla potomnych, bo wiesz ten sam lpg moze kosztowac gdzies 1200, a gdzies 2000- a w sumie wyjdzie ze to lipa...
pozdrawiam
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-20, 21:05   

no nono.... bo nie wiem co masz na myśli pisząc instalacja za 2000 ... do gaźnikowego samurca ... i po jaka qwe właśnie ci taka instalka za tyle kasy .. 800 stówek śmiesznie wyrzucone w błoto .. nawet do wtrysku montujesz zwykłą instalke ..nie zwykła mam na myśli gaz sekwencyjny
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-20, 21:19   

albert, Jutro ci podobam bo dokładnie nie pamiętam jak jest założona ;-)

corny, Bez obraz dal ciebie ale z twojego postu wynika że nie masz zbytnio pojęcia o instalacja LPG, załóż instalacje za 1.2 tyś a za 2 tyś i powiedz czy odczujesz różnice :-)

Po pierwsze moc :-)
po drugi mniejsza możliwość uszkodzenia silnika przy ostrym upalaniu
po trzecie ekonomia :-) :-)
 
     
skwaromir
świeżak


Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 19
Skąd: LLU
Wysłany: 2010-12-20, 21:36   

Może taki off ale gdzie macie ( o ile macie zainstalowany) elektrozawór benzyny przy b13a (gaźniku) przed mechaniczną pompką czy za ?
Niedługo zarzucę sobie lpg bo za dużo mi ten weber pije :/ ; jeszcze tylko kilka gratów.
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2010-12-20, 21:37   

Suzuka 4x4 napisał/a:
załóż instalacje za 1.2 tyś a za 2 tyś i powiedz czy odczujesz różnice :-)


Czy ja wiem. Wg. mnie wszystko zależy od szczęścia. Sąsiad ma w Daewoo Nubira założone lpg za mniej niż 1500zł i śmiga aż miło. Jego syn założył około 3 miesięcy temu do Tigry instalke za prawie 2 kafle i już mu się jeb*e. Auto nie chce odpalać, często świeci się kontrolka sygnalizująca awarię silnika itd.
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-20, 21:43   

tu kolego chodzi raczej o model auta, poza oczywiscie rodzajem instalacji. prawda jest taka ze
niektore lubia gaz, niektore gazu nie lubia. Wiec watek postu taki czy suzi lubi czy nie
pozdrawiam
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
pepe126 
nowicjusz



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-20, 22:34   

ja kupiłem samuraia 1,3 wtrysk z gazem , chyba tym najtańszym , 40 litrów gazu za moim siedzeniem , na gazie jeździ lepiej niż na benzynie , czasem są problemy z wolnymi obrotami , spalenie to nawet 27-30 litrów na 100km , ale tu powinno się podawać spalanie w motogodzinach w trudych i normalnych warunkach - krótko mówiąc spali tyle ile ma w zbiorniku , dla tego myślę poważnie o dieslu 1,9 citroena , dieslel to diesel , i paka mi się powiększy :lol:
_________________
SAMURAI 1,3i trochę szerszy , trochę wyższy , spróbuj go zatrzymać !
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-12-21, 00:14   

Przerobiłem już kilka aut z gazem (osobowych zwykłych plaskaczy).
Nie ma czegoś takiego, że silnik "lubi, albo nie lubi" gazu. Nie ma też czegoś takiego, że silnik "musi się przyzwyczaić".
Silnik, to nie jest żywa istota:) Generalnie poprawnie zainstalowana i wyregulowana instalacja = brak problemów z eksploatacją.
Dzisiaj wolę dopłacić kilka stów za instalację, która da mi niemal bezobsługową jazdę.
A za takie usługi, gazownicy śpiewają więcej.
Doświadczenie też mi pokazuje, że jak się przyjedzie do gazownika, a tam kilka aut w kolejce do poprawki, to lepiej się zabierać.
Gazownik, u którego montuje instalacje, to tylko na placu są auta do montażu, a później się spotykam z właścicielami na przeglądach (wymianach filtrów itd) i radość z niższego rachunku na stacji LPG.
Zachęcam do dokładnego prześwietlenia warsztatu, któremu chcecie powierzyć auto.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-21, 08:29   

chodzi o to ze niektore silniki lepiej sprawija sie na gazie, a niektore gorzej, zazwyczaj jest tak ze im wiekszy silnik tym lepiej sobie radzi, mam sasiada gazownika wiec temat przy piwku wielokrotnie walkowany. Oczywiscie solidny zestaw lpg i solidny montaz toz wiadomo- bez niego ani rusz.

[ Dodano: 2010-12-21, 08:41 ]
chodzi o to ze niektore silniki lepiej sprawija sie na gazie, a niektore gorzej, ( jakosc materialow =trwalosc ) zazwyczaj jest tak ze im wiekszy silnik tym lepiej sobie radzi, mam sasiada gazownika wiec temat przy piwku wielokrotnie walkowany. Oczywiscie solidny zestaw lpg i solidny montaz toz wiadomo- bez niego ani rusz.ja n
w silnikach z wtryskiem, szczegolnie wielopunktowym nastepuje znaczne obnizenie osiagow. Dlaczego??
nawet nie z powodu gorszej kalorycznosci gazu itp tylko dlatego, ze trzeba wstawic taki mieszalnik (mikser) gazu, ktory powoduje zwezenie srednicy dolotu przed przepustnica Zwezka jest potrzebna aby wytworzyc podcisnienie, ktore "wyssie" gaz z reduktora (parownika). Ta zwezka istnieje rowniez (i przeszkadza) podczas gdy przelaczymy na benzyne.
Przy narmalnej eksploatacji spadem mocy jest ledwie wyczowalny.
W silnikach gaznikowy i z kiepskim wtryskiem jednopunktowym roznice na niekorzysc gazu beda minimalne lub np w przypadku gaznikowych PN i DF na gazie moze chodzic lepiej.
Trzeba dodac ze duzo instalacji jest wyregolowana na "oszczednosc" i dzieki temu strasznie "zamulona" gdzie zostaje nierzadko do dyspozycji 40 % nominalnej mocy...
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-01-03, 18:47   

2kola za instalacje do suzki :roll: :roll: :roll:
Czy to nie lepiej jezdzic 2lata na benzynie? Pewnie gdzies tyle trzeba zeby sie zwrocila instalacja taka droga..

Do monowtrysku jak najbardziej mozna zalozyc instalacje 2generacji z zasilaniem w dolot ,co innego wtrysk wielopunktowy -i tutaj mozna zalozyc instalacje z zasilaniem w dolot -ale w tym wypadku spodziewac sie trzeba sporego spadku mocy ,bardzo czestego strzelania i problemow z regulacja ,a takze duzego spalania..
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.