koledzy proponuje wrazenia z zalozenia lpg czyli jak ktos napisal na forum podtlenek gazu
- wrazenia z jazdy
-mile widziane zdjecia zainstalowania butli czy tez inne rozwiazania
- jakiego rodzaju instalacja( zaleznie od wersji silnika)
-osiagi na lpg
- spalanie na lpg
- kultura silnika
- itd
pozdrawiam z nad Baltyku
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Miałem kiedyś (a dokładnie to tata) lpg w Pontiac'u TransSporcie i szczerze to nie polecam.
Jak masz Samiego na wtrysku to wg mnie nie ma sensu montować, a jak ktoś ma gaźnik to już inna historia.
Jak to kiedyś ktoś dobrze powiedział: "Nawet dobre zapalniczki są na benzynę".
No ja mam opla astre 2.0 na gazie i polecam!! Instalacja ma 7 lat i jeszcze nic przy niej nie robiłem oprócz zmiany filtra!! A co chodzi o LPG w SUZI to nie mam zdania czkam na opinie doświadczonych użytkowników!!
Ostatnio zmieniony przez Kosa 2010-12-18, 23:08, w całości zmieniany 1 raz
Powiem szczerze że samuraiek zajebiście sprawdza się na LPG Wim co mówie gadałem z wieloma posiadaczami Samuraia i brata ma też LPG I samuś śmiga aż miło na LPG Tylko karwa ludzie zrozumcie jeśli chcecie jeździć na gazie to kupcie jakieś porządne instalacje a nie jakieś badziewia
Dobrze gada Suzuka 4x4, jak jego wypowiedzi mi się podobają... ale nie jestem homo Dobra instalacja to podstawa, a nie jakaś najtańsza tandeta ze szrotu!! POZDRAWIAM FANÓW SUZI
mam LPG (długa butla w poprzek, za tylnymi siedzeniami na 36l, silnik 1.3 z gaźnikiem) i wg mnie warto - jezdzisz 2 razy taniej, zasięg masz 2 razy większy (oczywiście nie zakladam z\że ktośbak wywali... zostawianie tylko lpg albo jakis karnisterek z pompka na pace to wg mnie pomylka), nic sie nie krztusi na przechylach, podjazdach, na gazie odpala nawet przy -15 jakby co - POLECAM
Suzuka 4x4 jak masz konkretnie na mysli firme to zadpodawaj, dla potomnych, bo wiesz ten sam lpg moze kosztowac gdzies 1200, a gdzies 2000- a w sumie wyjdzie ze to lipa...
pozdrawiam
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
no nono.... bo nie wiem co masz na myśli pisząc instalacja za 2000 ... do gaźnikowego samurca ... i po jaka qwe właśnie ci taka instalka za tyle kasy .. 800 stówek śmiesznie wyrzucone w błoto .. nawet do wtrysku montujesz zwykłą instalke ..nie zwykła mam na myśli gaz sekwencyjny
albert, Jutro ci podobam bo dokładnie nie pamiętam jak jest założona
corny, Bez obraz dal ciebie ale z twojego postu wynika że nie masz zbytnio pojęcia o instalacja LPG, załóż instalacje za 1.2 tyś a za 2 tyś i powiedz czy odczujesz różnice
Po pierwsze moc
po drugi mniejsza możliwość uszkodzenia silnika przy ostrym upalaniu
po trzecie ekonomia
Może taki off ale gdzie macie ( o ile macie zainstalowany) elektrozawór benzyny przy b13a (gaźniku) przed mechaniczną pompką czy za ?
Niedługo zarzucę sobie lpg bo za dużo mi ten weber pije :/ ; jeszcze tylko kilka gratów.
załóż instalacje za 1.2 tyś a za 2 tyś i powiedz czy odczujesz różnice
Czy ja wiem. Wg. mnie wszystko zależy od szczęścia. Sąsiad ma w Daewoo Nubira założone lpg za mniej niż 1500zł i śmiga aż miło. Jego syn założył około 3 miesięcy temu do Tigry instalke za prawie 2 kafle i już mu się jeb*e. Auto nie chce odpalać, często świeci się kontrolka sygnalizująca awarię silnika itd.
tu kolego chodzi raczej o model auta, poza oczywiscie rodzajem instalacji. prawda jest taka ze
niektore lubia gaz, niektore gazu nie lubia. Wiec watek postu taki czy suzi lubi czy nie
pozdrawiam
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
ja kupiłem samuraia 1,3 wtrysk z gazem , chyba tym najtańszym , 40 litrów gazu za moim siedzeniem , na gazie jeździ lepiej niż na benzynie , czasem są problemy z wolnymi obrotami , spalenie to nawet 27-30 litrów na 100km , ale tu powinno się podawać spalanie w motogodzinach w trudych i normalnych warunkach - krótko mówiąc spali tyle ile ma w zbiorniku , dla tego myślę poważnie o dieslu 1,9 citroena , dieslel to diesel , i paka mi się powiększy
Przerobiłem już kilka aut z gazem (osobowych zwykłych plaskaczy).
Nie ma czegoś takiego, że silnik "lubi, albo nie lubi" gazu. Nie ma też czegoś takiego, że silnik "musi się przyzwyczaić".
Silnik, to nie jest żywa istota:) Generalnie poprawnie zainstalowana i wyregulowana instalacja = brak problemów z eksploatacją.
Dzisiaj wolę dopłacić kilka stów za instalację, która da mi niemal bezobsługową jazdę.
A za takie usługi, gazownicy śpiewają więcej.
Doświadczenie też mi pokazuje, że jak się przyjedzie do gazownika, a tam kilka aut w kolejce do poprawki, to lepiej się zabierać.
Gazownik, u którego montuje instalacje, to tylko na placu są auta do montażu, a później się spotykam z właścicielami na przeglądach (wymianach filtrów itd) i radość z niższego rachunku na stacji LPG.
Zachęcam do dokładnego prześwietlenia warsztatu, któremu chcecie powierzyć auto.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
chodzi o to ze niektore silniki lepiej sprawija sie na gazie, a niektore gorzej, zazwyczaj jest tak ze im wiekszy silnik tym lepiej sobie radzi, mam sasiada gazownika wiec temat przy piwku wielokrotnie walkowany. Oczywiscie solidny zestaw lpg i solidny montaz toz wiadomo- bez niego ani rusz.
[ Dodano: 2010-12-21, 08:41 ]
chodzi o to ze niektore silniki lepiej sprawija sie na gazie, a niektore gorzej, ( jakosc materialow =trwalosc ) zazwyczaj jest tak ze im wiekszy silnik tym lepiej sobie radzi, mam sasiada gazownika wiec temat przy piwku wielokrotnie walkowany. Oczywiscie solidny zestaw lpg i solidny montaz toz wiadomo- bez niego ani rusz.ja n
w silnikach z wtryskiem, szczegolnie wielopunktowym nastepuje znaczne obnizenie osiagow. Dlaczego??
nawet nie z powodu gorszej kalorycznosci gazu itp tylko dlatego, ze trzeba wstawic taki mieszalnik (mikser) gazu, ktory powoduje zwezenie srednicy dolotu przed przepustnica Zwezka jest potrzebna aby wytworzyc podcisnienie, ktore "wyssie" gaz z reduktora (parownika). Ta zwezka istnieje rowniez (i przeszkadza) podczas gdy przelaczymy na benzyne.
Przy narmalnej eksploatacji spadem mocy jest ledwie wyczowalny.
W silnikach gaznikowy i z kiepskim wtryskiem jednopunktowym roznice na niekorzysc gazu beda minimalne lub np w przypadku gaznikowych PN i DF na gazie moze chodzic lepiej.
Trzeba dodac ze duzo instalacji jest wyregolowana na "oszczednosc" i dzieki temu strasznie "zamulona" gdzie zostaje nierzadko do dyspozycji 40 % nominalnej mocy...
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
2kola za instalacje do suzki
Czy to nie lepiej jezdzic 2lata na benzynie? Pewnie gdzies tyle trzeba zeby sie zwrocila instalacja taka droga..
Do monowtrysku jak najbardziej mozna zalozyc instalacje 2generacji z zasilaniem w dolot ,co innego wtrysk wielopunktowy -i tutaj mozna zalozyc instalacje z zasilaniem w dolot -ale w tym wypadku spodziewac sie trzeba sporego spadku mocy ,bardzo czestego strzelania i problemow z regulacja ,a takze duzego spalania..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum