Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-18, 18:22
Pojeździj trochę z jakąś konkretną ekipą, w której jest chociaż jeden inny Samurai, naucz się jazdy w terenie, obsługi napędów, możliwości swoich i swojego auta, przemyśl czy chcesz mieć autko raz na m-c do lasu, czy chcesz brać udział w jakiś rajdach i dopiero wtedy podejmuj decyzje finansowe. W necie wiele jest samurajów, w które ktoś wsadził dużo kasy, serca, ale zmuszony jest to sprzedać za ułamek wartości. Powodzenia
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Jakbym od nowa zaczynał przygodę z Samuraiem, to nie szedłbym w spoa, ani resory OME/MAZUR tylko pobawił się oryginałem i zaczał robić springa.
Jeżeli robi się wszystko samemu to koszt elementów zawieszenia będzie niższy niż komplet resorów ome cz mazura.
Robiąc w warsztacie zawieszenie trzeba sobie doliczyć trochę $$$ za robociznę.
Tyle ode mnie ws. zawieszenia ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 209 Skąd: boguszów gorce
Wysłany: 2013-02-18, 21:12
a co do pieniedzy wyrzuconych w błoto musisz sie do tego przyzwyczaic :) off road to dosłowne wyrzucanie pieniedzy w błoto haha :D a co do auta jak troche pojezdzisz to sam zobaczysz czego brakuje i wtedy zrobisz ;)
_________________ Suzuki evo3 by 4xdrive ;)
Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
Moja rada jest taka, nie rób nic.
Zanim cokolwiek zrobisz w Samuraiu zalicz kilkadziesiąt godzin za kółkiem w terenie. Poznasz wtedy co Cię boli. Wybierz opony. Jak już się na nie zdecydujesz to przemyśl to jeszcze raz. Weźmiesz za duże ( od nalewek 235/75/15) musisz się liczyć z liftem lub podcinaniem nadkoli oraz brakiem mocy przy standartowych przełożeniach. Weźmiesz za małe za parę miesięcy będziesz chciał większe co wiąże się z reduktorem 4,16 lub przełożeniami 5,125 (ew. podobne). CO do SPOA resorów Mazura Ome itp. i springa moje zdanie jest takie że zarówno dobrze zrobione SPOA (najlepiej z drążkami reakcyjnymi i szerokimi mostami) jak i zawias Mazura itp są zajebiste i zajebiście krzyżują o ile są dobrze zrobione. Co do Springa to na początek nie idz tą drogą chyba że znasz kogoś na prawdę kumatego kto CI to zrobi bo druciarstwo na prawdę może się źle skończyć.
I uważam że najważniejsza rada. Za żadne skarby na początek nie kupuj windy. Naucz się najpierw jeździć i wychodzić z opresji. WINDA ODMUŻDŻA.
Generalnie zanim cokolwiek zrobisz w aucie przemyśl to a pozwoli Ci to zaoszczędzić mnóstwo kasy.
Wiem to z doświadczenia.
Nie wniosę nic nowego .. ale musisz odpowiedzieć na pytanie .. do czego to auto ma być . Co cię najabrdziej kręci .. aa na to odpowiesz tylko i wylacznia .. jak tu koledzy powiedzieli za sterami . :)
he dzieki chlopaki:) no to odpowiem sobie sam na zadane przeze mnie pytanie i zrobie te klepanie resorow z tylu a z przodu zaloze oryginalne amorki od samuraia :) tak na poczatek :) opony juz mam:) sahary nowki sztuki:) i polibusze w zawieszenie. kupie kinetyka i hilifta do wyciagania i narazie bede jezdzil :)
tak nie ma co kupowac narazie resorow po 2tys a za pol roku sprzedac samochod ;) roznie w zyciu bywa;) juz pare razy siedzialem na mostach w blocie i koledzy pomogli :) takze zostaje plan: klepanie resorow, nowe amorki z przodu i rura pcv na dolot :)
Zamiast rury pcv rura hydro fi 50. Przy silniku 1,3 wystarczy bez problemu. Największym plusem tej rury jest to że jest w jednym kawałku przez co unikamy łączeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum