Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana silnika w Samuraiu na oryginalny lub... ?
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-08-06, 22:59   

Maror napisał/a:
Kulikowski napisał/a:
http://olx.pl/oferta/silnik-suzuki-swift-1-3-benzyna-CID5-ID6kdD1.html#bedebf5fdb
Chodzi mi o ten konkretnie silnik ponieważ jest w okolicy, gadałem z gościem mówi że wszystko okej, to jest 8v bodajże.
Od jimnego pewnie 3x droższy jest w tym rzecz :)


To kupowanie go jest kompletnie bez sensu, ten 1.3 8v to praktycznie to samo co Samuraiowy tylko tutaj jak już koledzy zauważyli trzeba by dodatkowo motać.


Trzeba wymienic walek rozrzadu i zamontowac aparat i reszte osprzetu z samiego, motania na godzine :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-08-07, 01:45   

A dlaczego nie mozesz wsadzic oryginału w dobrym stanie? Wtedy nie masz zadnych przeróbek. Czy na dzień dobry musisz mieć do szkoły 100KM? To jest sięganie lewa reka do prawego ucha :lol:
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-08-07, 08:19   

najlepiej zadzwoń do Mazura i on ci wszystko powie co i jak , silników ma w bród na pewno i w razie co gówna nie sprzeda powołaj się na forum to zniżkę nawet da

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=2755
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2014-08-07, 08:19   

airgaston napisał/a:
A dlaczego nie mozesz wsadzic oryginału w dobrym stanie? Wtedy nie masz zadnych przeróbek. Czy na dzień dobry musisz mieć do szkoły 100KM? To jest sięganie lewa reka do prawego ucha :lol:


jak chce wstawić 1,3 8v od swifta to raczej 100KM tam nie bedzie miał :-) inna sprawa że jak już sie bawić w wkłądanie innego silnika niż oryginału to moim zdaniem strata czasu bo zawsze sie znajdzie coś do motania a jak chłopaka błoto wciągnie to i tak zaraz bedzie chciał wiekszych kół, kupi koła to mocy bedzie mu brakowało a przecież dopiero co zmieniał silnik.

moim zdaniem jeśli chcesz jeździć tylko do szkoły i po twardym to nie ma sensu w bawienie sie w zmiane silnika, ale jeżeli zaczniesz jeździć w dobrym terenie to wstaw sobie coś co ma te wyżej wymieniane 100km bo to w samuraiu zdecydowanie wystarcza :-)
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-08-07, 08:42   

Ja bym wstawiał G13BB z jimniego bo:

- Nie trzeba rzeźbić z flanszą jak w przypadku silników vitara/baleno. Silnik pasuje na skrzynię, łapy itp.

- Nie trzeba kombinować z kopułką, aparatem bo ich nie ma.

- Łatwo kupić młody egzemplarz w dobrym stanie. Vitary i Baleno już młodsze nie będą.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-07, 12:05   

Silnik z Jimnego jest super rozwiązaniem, śmiga jak szolny (np. w Dużego aucie), ale z 1200 raczej się w budżecie nie zmieści ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-08-07, 12:36   

http://allegro.pl/silnik-...4457316376.html

Polemizowałbym...
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-07, 12:42   

KSikorski napisał/a:
http://allegro.pl/silnik-suzuki-baleno-1-3-1997-g13bb-i4457316376.html

Polemizowałbym...


Aparat idzie w ściane gordziową, wyjścia wody też nie te.
W przypadku wsadzenia silnika z Jimnego 1.3 g13bb, mamy wszystko na miejscu. Poza tym nie mówie o samym słupku ale o cały osprzęcie cięzniko będzie zmieścić się w 1200 PLN.
http://allegro.pl/listing...atch=s0-mt-0718

Mnie swap na baleno wyszedl około 1000-1200 PLN, przy czym musiałem ustrzelić wałek i aparat z vitary 1.6 16v. Przy czym bardziej mi się podoba ordung po swapie jimnego pod maską ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-08-07, 12:50   

no ale by było najmniej roboty jeżeli chce mieć power
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-08-07, 13:30   

ja polecam Ci albo ten 1,3 SOHC z Jimniego, (taki mamy w Ciapku) tylko jak to silniki 16v trzeba go wyżej kręcić, żeby jechał, bo budzi się gdzieś dopiero od 3500-4000 obrotów
plusy to
praktycznie zero przeróbek, nie licząc wrzucenia instalacji elektrycznej
stosunkowo niska waga, bo jest niewiele cięższy niż oryginalna jednostka w samuraiu
minusy to
jak już napisałem trochę wysoko ułożony moment i moc (ale to moja subiektywna opinia patrząc przez pryzmat jazdy przeprawowej)

albo 1,6 8v z Vitary (taki jest w Żółtasie)
plusy
nisko ułożony moment i moc (ciągnie już od 2000 obrotów), więc jeździ się praktycznie jak dieslem
minusy
jest cięższy od silnika z jimniego (ale znacznie lżejszy od porównywalnej mocy diesli)
trochę więcej przeróbek, bo trzeba przespawać jedną łapę przy ramie i dodać kryzę, ale za to jak będziesz chciał przerzucać komputer pod dach będzie mniej kabelków do przelutowania niż w Jimnim ;-)

cenowo, i jeden i drugi w rozsądnej kondycji wyjdzie podobnie. Z doświadczenia i obserwacji wiem, że za niezajechaną jednostkę z osprzętem i wiązkami da się kupić za ok 1500 (oczywiście zdarzają się okazje i kupi się taniej..... choć kupując taniej, nie zawsze musi wyjść taniej na końcu :mrgreen: )

oba bez problemu radzą sobie z 33" przy przełożeniach 5,125 w mostach, nawet w bardzo górzystym terenie
i oba na ćwierć mili ;-) jadą łeb w łeb
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Kulikowski 
świeżak



Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 14
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2014-08-07, 16:31   

airgaston napisał/a:
A dlaczego nie mozesz wsadzic oryginału w dobrym stanie? Wtedy nie masz zadnych przeróbek. Czy na dzień dobry musisz mieć do szkoły 100KM? To jest sięganie lewa reka do prawego ucha :lol:

Ale ja wcale nie mówię że chcę mieć 100 koni :O
nigdzie tego nie napisalem :)
A co do tego silnika, chcę go bo mam 20 km od domu, przywiozę i odrazu zaczynam motać. wolę to niż ściągać z 2 końca polski kurierami jakiś złom.
chomik. napisał/a:
ja polecam Ci albo ten 1,3 SOHC z Jimniego, (taki mamy w Ciapku) tylko jak to silniki 16v trzeba go wyżej kręcić, żeby jechał, bo budzi się gdzieś dopiero od 3500-4000 obrotów
plusy to
praktycznie zero przeróbek, nie licząc wrzucenia instalacji elektrycznej
stosunkowo niska waga, bo jest niewiele cięższy niż oryginalna jednostka w samuraiu
minusy to
jak już napisałem trochę wysoko ułożony moment i moc (ale to moja subiektywna opinia patrząc przez pryzmat jazdy przeprawowej)

albo 1,6 8v z Vitary (taki jest w Żółtasie)
plusy
nisko ułożony moment i moc (ciągnie już od 2000 obrotów), więc jeździ się praktycznie jak dieslem
minusy
jest cięższy od silnika z jimniego (ale znacznie lżejszy od porównywalnej mocy diesli)
trochę więcej przeróbek, bo trzeba przespawać jedną łapę przy ramie i dodać kryzę, ale za to jak będziesz chciał przerzucać komputer pod dach będzie mniej kabelków do przelutowania niż w Jimnim ;-)

cenowo, i jeden i drugi w rozsądnej kondycji wyjdzie podobnie. Z doświadczenia i obserwacji wiem, że za niezajechaną jednostkę z osprzętem i wiązkami da się kupić za ok 1500 (oczywiście zdarzają się okazje i kupi się taniej..... choć kupując taniej, nie zawsze musi wyjść taniej na końcu :mrgreen: )

oba bez problemu radzą sobie z 33" przy przełożeniach 5,125 w mostach, nawet w bardzo górzystym terenie
i oba na ćwierć mili ;-) jadą łeb w łeb

Autko do jazdy na codzień będzie. najbardziej bym chciał silnik oryginalny, napisałem wyraźnie że chciałbym się zmieścić w 1200 zł za tyle silnika od jimnego nie kupie :)
Nie mam zamiaru stawiać pomnika który nigdy nie będzie jeździl w trudnym terenie, mieszkam na wsi i owszem pomykam sobie po polach lasach ale po takim terenie że nawet nie muszę zapinać przodu :)
Pytanie do was, ten silnik co wam wysłałem od swifta 8v on będzie pasował do skrzyni i elektryki z samuraia ?
 
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-08-07, 17:04   

w tym silniku to na dzieńdobry głowica musi być z twojego a nie wiadomo czy twoja jest w dobrym stanie skoro piszesz że coś w nim stuka , pod skrzynię będzie pasował i jeszcze jedno pytałeś czy to gaźnik czy monowtrysk ?
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-08-07, 20:14   

teraz robię generalke silnika (gaźnik seria) i powiem że mieszczę się w 2 tys. - ale musiałem wymienić tłoki na nowe (nadwymiar) i osprzęt (sprzęgło, pompa, rozrząd, uszczelnienia itp) także 1200 zł to szału ni ma na remont
:)
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Kulikowski 
świeżak



Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 14
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2014-08-07, 20:18   

kobzi napisał/a:
teraz robię generalke silnika (gaźnik seria) i powiem że mieszczę się w 2 tys. - ale musiałem wymienić tłoki na nowe (nadwymiar) i osprzęt (sprzęgło, pompa, rozrząd, uszczelnienia itp) także 1200 zł to szału ni ma na remont
:)

A gdzie napisałem że robie remont ? :)
Napisałem że wymieniam silnik.
Skoro ten od swifta nie pasuje to trudno będę szukał od samca gdzieś w okolicy ;)
BTW u mnie stuka panewka raczej ale i tak silnik idzie na złom bo zarznięty jest maksymalnie ;)
 
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-08-07, 20:58   

jutro spytam kolegi kiedy planuje wymienić silnik u siebie i ile by za niego chciał.
Ma motor w naprawdę niezłej kondycji i w razie czego masz do nas do Wałbrzycha rzut beretem.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2014-08-07, 21:10   

CZEEE
JA kolego wymieniłem silnik od swifta 1.3 16v
(jest taki sam jak w jimnim )
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-08-07, 23:47   

może jakiegoś diesla 1,9 D lub TDI-TD?
 
 
     
Kulikowski 
świeżak



Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 14
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2014-08-08, 00:08   

radex1 napisał/a:
CZEEE
JA kolego wymieniłem silnik od swifta 1.3 16v
(jest taki sam jak w jimnim )

Mógłbym też kupić całego swifta 1.3 16v i władować całość, silnik, wiązkę kompa, itp
Skoro taki silnik pasuje do skrzyni to reszte już można dorobić ;)
 
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-08-08, 07:03   

w tym silniku będziesz prawdopodobnie musiał ciąć gródź bo zapłon morze nie wejść , moja opinia jest taka dozbieraj parę stówek więcej i kup ten od jimny , jest najmniej przeróbek nie licząc elektryki i pompy paliwa . Ale tak jak pisałem wyżej zadzwoń sobie do Mazura i on ci wszystko powie ,chłop ma naprawdę dużą wiedzę o suzukach i ci doradzi co i jak a dotego handluje częściami
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Dmieszcz 
nowicjusz
Samurai reaktywacja



Wiek: 51
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wawa\Piastow
Wysłany: 2014-08-08, 15:15   

Szanowni,

Znacie może kogoś kto skutecznie wszczepił DOHC z Jimniaka?
Mam przerobioną pod Samuraja skrzynię, kompletny silnik, kompa immo i wszystkie szpeje, ale mechanik poddał się na elektryce i po 3,5 roku powróciłem do starego silnika żeby go wogóle uruchomić.

Teraz oczywiście wiązka jest w strzępach.

Skończyło sie na rdzy na wylot (walka z rudą w temacie maszyny w trakcie prac ) i paru skradzionych częściach :evil:

Może jednak da się to zrobić ?
_________________
OME+KAM+Warn+5.12+serwo+inne szpje i patenty. Zasadniczo to już Jimmurai
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.