Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Silnik Baleno 1.6 cewki nie pali
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-12-01, 13:32   

[quote="kostuch"]
Maverick napisał/a:

7) podpięty komputer (interfejs diagnostyczny) pod komputer Baleno nie wskazał błędów (oprócz błędu czujnika masy/temperatury powietrza a rury dolotowej) odpięcie np czujnika położenia wału nie wskazywało błędu, także nie wiem czy do końca można ufać urządzeniu diagnostycznemu)


Odpięcie czujnika położenia wału musi spowodować wystąpienie błędu:
42, Crank Angle Sensor - CAS signal not present during cranking. Possibly faulty CAS or bad connection

Bez tego sygnału silnik nigdy nie odpali.
Podepnę komp raz jeszcze


A dlaczego jest błąd czujnika temperatury powietrza? Może gdzieś jest zwarcie rzutujące na inne strategicznie ważne sygnały?
Jest błąd, bo jest wtyczka odłączona (mam zdemontowany fragment dolotu. Jak podepnę czujnik, to błędu nie ma

W dokumentacji z tego co pamiętam są opisane statyczne poziomy napięć, które mają być na odpowiednich pinach komputera.
Zacząłbym od sprawdzenia w tym miejscu.

Masz na myśli poziomy napięć na wtyczkach (pinach) po podaniu "+" na ECM (czyli po przekręceniu stacyjki)?

Uwaga:
Masa czujników jest wspólna tylko dla czujników i nie powinno się jej łączyć z masą "ogólną" na zewnątrz komputera!
Nie wiem czy to rozumiem poprawnie.
Masy z wtyczek czujników mają zakończenie w komputerze. Komputer ma swoją masę na kolektorze dolotowym.
Jeśli jednak sprawdzam masy wtyczek (wtyczka czujnika położenia wału, wtyczka czujnika położenia wałka rozrządu) to mam przejścia na wtyczkę idącą do komputera ECM oraz też jest bezpośrednie przejście, jak miernik przykładam do pinu we wtyczce oraz do np bloku silnika.
Czy to jest ok?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-12-01, 13:36   

Maverick napisał/a:

Nie wiem czy to rozumiem poprawnie.
Masy z wtyczek czujników mają zakończenie w komputerze. Komputer ma swoją masę na kolektorze dolotowym.
Jeśli jednak sprawdzam masy wtyczek (wtyczka czujnika położenia wału, wtyczka czujnika położenia wałka rozrządu) to mam przejścia na wtyczkę idącą do komputera ECM oraz też jest bezpośrednie przejście, jak miernik przykładam do pinu we wtyczce oraz do np bloku silnika.
Czy to jest ok?

To jest ok, bo masa jest połączona wewnątrz komputera.
Byłoby gorzej gdyby np każdy czujnik miał masę dokręconą do bloku a nie doprowadzoną do komputera.

Sprawdź te poziomy napięć na pinach.
I ewentualnie podłącz pompę "na wciąż". Albo samostartem siknij na próbę.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-12-01, 13:48   

Sprawdzę poziomy napięć na pinach.
Chociaż jak podmieniałam komputer (razem z immo i kluczykiem) na "zapasowy" i była iskra, a po kilku dniach znowu nie było iskry.
Po czym wróciłem do starego kompa (razem z immo i kluczykiem) i na nowo się pojawiła iskra, to bardziej nasuwa mi się konieczność sprawdzenia wiązki, bo była przedłużana.

Samostart nie działa. Nawet na moment nie chce zaskoczyć. Detonuje ładunek na wydechu.
Wczoraj jeszcze sprawdziłem pasek rozrządu, czy kręci wałkiem rozrządu - to jest ok.
Przyszło mi do głowy jeszcze, że jakby pasek rozrządu przeskoczył, to w nieodpowiednim czasie by podawał komp paliwo i iskrę.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-12-01, 20:11   

jeśli masz detonacje w kanałach wydechowych, sprawdź ustawienie faz rozrządu. Jeśli ma iskre, wlejesz mu troche paliwa do gardzieli i nie wstanie na chwile, to niedobrze
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2014-12-03, 11:26   

i jak odpalił Ci ten silnik? :-)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-12-03, 15:22   

nie gada.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-12-03, 17:30   

Ustawienie rozrządu ok. ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-12-03, 17:59   

Jak podmieniasz komputer to siłą rzeczy potarmosisz wiązkę i zresetujesz kompa, być może jest gdzieś zwora na wiązce i po tej operacji wraca iskra do czasu kolejnego zwarcia...? tak tylko myślę. Świece na pewno OK? sprawdził bym jeszcze:

- działanie "main relay"
- napięcie akumulatora w momencie kręcenia rozrusznikiem
- świece

jak jest iskra:

- kręcąc rozrusznikiem niuchać czy z wydechu czuć paliwo
- wlać strzykawką pod świece odrobinę paliwa i stwierdzić czy motor zaskoczy

Moim zdaniem bardzo ważne jest by też sprawdzić czy nie zaciął się zawór od ssania lub silnik krokowy bo może wtedy przelewać paliwem świece i na ciepłym może zgasnąć lub zimny nie odpalić a iskra słaba bo zalana świeca paliwem - tak też może być.

topisz furę, nie dziw się że elektryka siada :-P
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-03, 18:46   

A może by tak uderzyć do jakieś porządnego mechanika/elektryka ??
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-12-03, 18:52   

a po co? kasę wydać? sami ogarniemy
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-03, 19:36   

No na pewno sami ogarniemy ale może miał by już zrobione ?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-12-03, 19:44   

Nic pewnego.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-12-03, 22:06   

Wczoraj zawiozłem furę do elektryka co przerabiał mi wiązkę po przeszczepie silnika.
Nie mam obecnie garażu wolnego, a wieczory za zimne.
Zresztą mam sajgon w pracy, bywa że siedzę i do drugiej w nocy:(
Także czasu niedostatek, zimno i zniechęcenie.
Koleś jest mega ogarniętym elektrykiem, także jeśli nie on, to ....

Wczoraj wieczorem u niego na szybko, robiąc pomiar tu i ówdzie stwierdził, że zalewa cylinder 2 i 3.
Chwilę nie było też iskry, po czym wróciła.
Także trzymajcie kciuki, żeby auto było na Choinkę!

Jak się historia skończy dam znać oczywiście.


Krzykku, auto nie jest topione, tylko od czasu do czasu na wycieczkę zabieram do lasu:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2014-12-04, 11:08   

Maverick napisał/a:


Krzykku, auto nie jest topione, tylko od czasu do czasu na wycieczkę zabieram do lasu:)


:mrgreen: :mrgreen: ha ha ha. nie szkoda Ci lakieru? :-) a jak o jakaś gałąź zaczepisz? :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-12-04, 13:57   

Jak jest rysa na lakierze, to od razu auto idzie do polerki:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-04, 14:44   

Maverick napisał/a:
Wczoraj zawiozłem furę do elektryka co przerabiał mi wiązkę po przeszczepie silnika.
Nie mam obecnie garażu wolnego, a wieczory za zimne.
Zresztą mam sajgon w pracy, bywa że siedzę i do drugiej w nocy:(
Także czasu niedostatek, zimno i zniechęcenie.
Koleś jest mega ogarniętym elektrykiem, także jeśli nie on, to ....

Wczoraj wieczorem u niego na szybko, robiąc pomiar tu i ówdzie stwierdził, że zalewa cylinder 2 i 3.
Chwilę nie było też iskry, po czym wróciła.
Także trzymajcie kciuki, żeby auto było na Choinkę!

Jak się historia skończy dam znać oczywiście.


Krzykku, auto nie jest topione, tylko od czasu do czasu na wycieczkę zabieram do lasu:)



Mięczak :) :) ja całą niedziele i wieczory do dzisiaj na dworze spędziłem żeby zrobić samochód wymienić łożyska i zmienić zaciski na takie od alfy. Twardym trzeba być :) :) :).

A tak serio to trzymam kciuki bo jakoś się nie układa że byśmy razem pojeździli.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-12-04, 15:56   

Wiem, że mięczak, bo dodatkowo układ chłodzenia zalałem borygo a nie wodą :)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-12-04, 16:01   

Maverick napisał/a:
Wiem, że mięczak, bo dodatkowo układ chłodzenia zalałem borygo a nie wodą :)


Powiedz, że chociaż tym różowym? :D A co do usterki mnie jeszcze bardzo intryguje trop przestawionego rozrządu, o którym pisałeś wcześniej - czy to już było zweryfikowane?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-12-04, 17:23   

Skąd wiedziałeś?:)
Trop przestawionego rozrządu został trochę odrzucony ze względu na spalanie mieszanki na cylindrze 1 i 4.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2014-12-04, 19:38   

Są jakieś nowe wieści w sprawie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.