Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
REDUKTOR łożysko uszczelniacz
Prokus 
nowicjusz
Jan Palony



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2011-04-30, 23:17   

kurde ciekawe ile taki moze kosztowac na allegro taki wałek. musze zerknąć. a jak z tymie łozyskami igiełkowymi?
macie jakieś wymiary? w sumie w przyszłym tygoniu obskocze sklepy i poszukam. dam na wymiar mozemi cos znajdą. jak nie to chu...
reduktor puszcze w części i kupie drugą uzywke. ale znów ciekawe na co trafie, kupie jakiegoś zajechańca i bede sie męczył.
eh :-|
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-30, 23:19   

mam te łożyska przed sobą, ale nie wiem jak się mierzy łożyska igiełkowe ;) pocieszę cię, że te wałki się często wycierają, zwłaszcza jak się zaniedba olej w reduktorze.

o znalazłem za wielką wodą:
http://www.petroworks.com...ct&ProductID=21 :mrgreen:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Prokus 
nowicjusz
Jan Palony



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2011-04-30, 23:58   

180 baksów niewąsko. poszukam coś tańszego. jak znajde dam znać jaka firma, rozmiary i ile dałem. mam nadzieje ze uda mi sie go złożyć spowrotem.

[ Dodano: 2011-05-06, 11:14 ]
witam
rozłożyłem wszystko
udało sie znaleźć to łożysko z pierścieniem
co prawda polskie. koszt 16 zł:P
oczywiscie pierścien musiałem włorzyc stary bo łozyko było samo z rowkiem.
a łożyska na wałek pośredni kupiłem troche inne a mianowicie zamknięte od zewnętrznej strony ale pasują idealnie.
pomysł na takie łożyska dostałem od przypadkowego gościa którego spotkałem w sklepie. twierdzi ze tez ma takie załozone i przejechał na nich juz 3 lata i wszystko oki. niby dobra opcja bo niema ryzyka sie sie rozleci w środku.
koszt około 75 zł sztuka. troche drogo.
Straszny problem jest z tymi igiełkowymi bo są calowe.
dla zaiteresowanych wymiary i numery modeli łozysk
igełkowe zamknięte: Firma TIMKEN (made in usa) Model BH-1620
z pierścieniem: Firma IKFŁT KRAŚNIK (polskie) 6306N 30x72x19
dziś odbieram pozostałe 4 i biore sie za składanie.
 
 
     
pepe126 
nowicjusz



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-11, 08:52   

Tak , jak pisałem na poczatku , to było łozysko na wałku zdawczym z reduktora . Obawy przed naprawą miałem WIELKIE , ale podjąłem się sam naprawy w moim garażu. Największym problemem byłą nakrętka na flanszy . Później poszło jak po maśle. Za filmik dziekuję , przydał się . Łożysko 48 zł , uszczelniacz 3,50 , trochę pracy i cisza w suce po zrobieniu - bezcenna . Teraz regeneruję wały - wyeksploatowane frezy powodują wibracje ,które niszczą łożyska . Mam jeszcze pytanie dotyczące zwrotnic . Słyszałem , że luz na swożniu kasuje się regulacją łożyska ? Luz ten powoduje ,że suka przy hamowaniu ściąga ? ( u mnie tak jest ) Czy to prawda? Jak się do tego zabrać ? Może macie doświadczenie?
_________________
SAMURAI 1,3i trochę szerszy , trochę wyższy , spróbuj go zatrzymać !
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-11, 09:06   

Na pewno masz luz na zwrotnicy, a nie na kole? U mnie ściąganie było spowodowane tym drugim. Z tego co wiem, na zwrotnicy nie da się skasować luzu łożysk, pozostaje wymiana - 2 łożyska po jakieś 25-35zł/szt na stronę. Skasować da się luz na łożysku koła, są tam 2 piękne nakrętki 50 8-)

Tak przy okazji - znalazłeś firmę, która ci wymieni wieloklin w wale, czy masz jakiegoś swojego fachowca?
 
     
pepe126 
nowicjusz



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-11, 10:01   

Luz jest , nie wiem gdzie , z kuli cieknie olej więc podejrzewam luz łożka na półosi .
Mam firmę , która zajmuje się regeneracją ( tną wał , wymieniają wieloklin , spawają , wyważają ) nie opłaca się kupować używki , a czy na pewno , to będę mógł napisać po wekendzie , http://www.wal-car-szumorek.webpark.pl/
_________________
SAMURAI 1,3i trochę szerszy , trochę wyższy , spróbuj go zatrzymać !
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-11, 18:18   

U mnie też ciekł olej, skończyło się na wymianie uszczelniacza półosi, łożyska piasty i łożysk zwrotnicy, niestety. Jeśli masz możliwość wjechania na kanał (ewentualnie można wejść pod samochód) - podnieść podejrzane koło, poprosić kogoś drugiego, żeby ruszał kołem góra-dół. Jeśli zwrotnica będzie się ruszać tak samo góra-dół na kuli, to łożyska zwrotnicy do wymiany. Jeśli luz widać w okolicy zacisku hamulcowego (u mnie w skrajnym położeniu lekko ciekł płyn hamulcowy) - to albo trzeba podciągnąć nakrętki, albo całe łożysko koła do wymiany.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-11, 20:22   

pepe126 napisał/a:
Luz jest , nie wiem gdzie , z kuli cieknie olej więc podejrzewam luz łożka na półosi .
Mam firmę , która zajmuje się regeneracją ( tną wał , wymieniają wieloklin , spawają , wyważają ) nie opłaca się kupować używki , a czy na pewno , to będę mógł napisać po wekendzie , http://www.wal-car-szumorek.webpark.pl/

ile ci powiedzieli za wymianę wiellolypustu i wyważenie ?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
pepe126 
nowicjusz



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-12, 09:09   

ok 500 netto , rozliczę się w poniedziałek to napiszę dokładnie co ile za co
_________________
SAMURAI 1,3i trochę szerszy , trochę wyższy , spróbuj go zatrzymać !
 
     
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-12-12, 21:32   

chodzi mi o wałek zdawczy na przedni wał. Jest tam małe łożysko igiełkowe wewnętrzne HK 1212. Jak poruszam wałkiem, który wchodzi w to łożysko jest ewidentnie wyczuwalny luz. Kupiłem więc nowe łożysko, nakładam na wałek i luz jest taki sam (może minimalnie mniejszy).
Myślałem, że to może być przyczyna wytartego wałka, ale nie widzę żeby w miejscu gdzie nachodzi łożysko był jakoś wytarty i miał mniejszą średnicę...
Jakieś sugestie?

Dodam, że przed ściąganiem reduktora był delikatny luz na flanszy, łożysko kulkowe trochę szumiało ale nie było posypane
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.