Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Potężny spadek mocy
BM 
nowicjusz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 43
Skąd: KRK
Wysłany: 2015-10-22, 12:51   

Widocznie auto było naprawiane "za Bóg zapłać". Ale poważniej, określenie płyn chłodzący mieszał się z olejem nie jest jednoznaczne, może być płyn chłodzący w oleju lub olej w płynie chłodzącym (gorzej). Brakuje informacji czy i ewentualnie jaki jest próg na gładzi cylindra. I od tego bym uzależniał dalsze postępowanie. U siebie, jeżeli kompresja była OK, to bym nie ruszał albo jeżeli próg jest niewielki, luz tłoka w cylindrze mieści się w granicach tolerancji i rowki na pierścienie są dobre to bym zostawił stare tłoki i dał tylko nowe pierścienie. Głowice trzeba rozebrać, zobaczyć jak wyglądają luzy trzonków zaworów w prowadnicach, splanować, zawory szlifnąć. Jeżeli wszystko jest w granicach dopuszczalnych luzów to zostawić. To tańsza wersja, droższa to pełny remont. Ewentualnie można zmieniać silnik, z tym, że będzie to zawsze loteria, albo w złym albo w trochę lepszym stanie. Jeżeli auto jest moje i mam je zamiar mieć dalej to na pewno nie wymieniał bym silnika, chyba, że na silnik po remoncie zrobionym przez siebie, ale to moje podejście.
BM
_________________
Suzuki SJ413 - "wielkie" małe auto
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-10-22, 20:36   

Mówisz, że warto wymienić także pierścienie? Doszło mi jeszcze, że muszę kupić nową chłodnice bo stara ma wyciek :(
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-10-22, 21:06   

Policz sobie najpierw ile będzie kosztowało doprowadzenie tego do kultury.
Żeby się nie okazało, że wpakowałeś kupę kasy, a pod maską ciągle masz ten sam, słaby i niewiele warty, chociaż naprawiony, silnik.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-10-22, 21:08   

Ja swój wyremontowałem i w sumie trochę teraz żałuję że zamiast tego nie wsadziłem czegoś mocniejszego.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-10-22, 21:14   

Jimny 1.3 16v
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-10-22, 21:22   

Niby Jimny ale on jest tylko o 10km mocniejszy a vitarka ma już więcej koni i więcej momentu
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-10-23, 00:00   

Ja jednak wole zostać przy oryginale. Kupno używanego silnika wiąże się dużym ryzykiem.
 
     
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-10-23, 05:32   

Rogal napisał/a:
Ja jednak wole zostać przy oryginale. Kupno używanego silnika wiąże się dużym ryzykiem.


Miałem podobną sytuację, w moim starym silniku do roboty były pierścienie, panewki, planowanie i napewno coś jeszcze by wyszło bo silnik był padaczka, zaryzykowałem i kupiłem drugi u kolegów z firmy partner i jestem bardzo zadowolony( póki co :-D ) Wszystko zależy u kogo kupujesz a jak wiadomo na allegro jest dużo przekrętów
 
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-10-23, 07:14   

jak sie odezwiesz do klarensa to napewno Ci gówna nie sprzeda.
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2015-10-23, 09:27   

Rogal napisał/a:
Mówisz, że warto wymienić także pierścienie? Doszło mi jeszcze, że muszę kupić nową chłodnice bo stara ma wyciek :(


Mogę Ci załatwić nówkę chłodnice NRF za 310 zł

jakbyś chciał daj znać PW

co do silnika ja bym remontował swój zawsze wiesz co masz ;) o ile oczywiście nie ma mega progów na cylindrach ;)

Pozdr.
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-10-23, 09:36   

Zapytajcie się Slavoka ile go wyniósł kompletny remont silnika po czym i tak założył większy. Z perspektywy czasu to teraz bym sobie kupił silnik np od vitki rozłożył go wymienił to co trzeba i założył do samca. Na oponach 235/75r15 ledwo jedzie pod górkę w trasie oryg silnik. a wyprzedzić tira to trzeba się modlić aby przez 10minut nic nie wyjechało z naprzeciwka. Też za wszelką cenę chciałem mieć oryginalny silnik ale o ile na nominalnych oponach jest ok o tyle na większych robi się słabo.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-10-24, 02:04   

yenko napisał/a:
Zapytajcie się Slavoka ile go wyniósł kompletny remont silnika po czym i tak założył większy. Z perspektywy czasu to teraz bym sobie kupił silnik np od vitki rozłożył go wymienił to co trzeba i założył do samca. Na oponach 235/75r15 ledwo jedzie pod górkę w trasie oryg silnik. a wyprzedzić tira to trzeba się modlić aby przez 10minut nic nie wyjechało z naprzeciwka. Też za wszelką cenę chciałem mieć oryginalny silnik ale o ile na nominalnych oponach jest ok o tyle na większych robi się słabo.


Dobrze gada, polać mu pepsi
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-10-24, 08:52   

TAK jest polac mu cole + lod ;-)
ja mam od swifta 1.3 16v i daje rade
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-11-06, 20:17   

Jestem po wymianie uszczelki. Moc nieco wróciła. Niestety nadal nie mogę przekroczyć bariery 90km/h. W poniedziałek będę badał ciśnienie. Jaka powinna być odpowiednia wartość w cylindrach i w pompie paliwa?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-11-06, 20:23   

Pompa minimum 3bary a reszty nie wiem :)
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-06, 21:10   

Rogal napisał/a:
Jestem po wymianie uszczelki. Moc nieco wróciła. Niestety nadal nie mogę przekroczyć bariery 90km/h. W poniedziałek będę badał ciśnienie. Jaka powinna być odpowiednia wartość w cylindrach i w pompie paliwa?


w cylindrach:
Standrad: 14.0 kg/cm2 (199.0 psi, 1400 kPa)

Limit: 12.0 kg/cm2 (170.0 psi, 1200kPa)

Max. różnica: 1.0 kg/cm2 (14.2 psi, 100kPa)

Manual się ukłonił :)

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-11-06, 21:24   

Dzięki wielkie. Mam teraz inne pytanie. Czy usunięcie filtra węglowego z Samuraia i nie zaślepiłem wężyków może spowodować takie problemy z brakiem mocy?
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-11-06, 21:26   

Rogal, może jeszcze regulator ciśnienia? W którym miejscu będziesz mierzył ciśnienie? Jakieś specjalne miejsce do wkręcenie manometru, czy po prostu trójnik (bo będziesz to robił na pracującym silniku?).
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
A może silnik łapie lewe powietrze? Obsłuchaj go. Co prawda nie w samuraiu, ale miałem przypadek, że z dolotu zsunął mi się kapturek na jednym króćcu i w okolicach 4200 obr/min silnik strasznie się mulił. Później rakieta.
I jeszcze sprawa samej pompy. Może być tak, że ciśnienie będzie w normie, ale wydajność jest za mała.
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-11-06, 21:37   

Filtr paliwa wymieniłem 2-3 miesiące temu. Problem ten mam od niecałego miesiąca. Ciśnienia ja nie będę mierzył. Samochód i tak stoi u znajomego mechanika (czekam na reduktor) i to on będzie to robił.

Samochód dziwnie się zachowuje. Przyśpieszenie ma w normie ale jak osiągnę 60-70 km/h to już koniec. Samochód przestaje przyśpieszać. Nawet jak mam maksymalnie wciśnięty gaz. Wskazówka zatrzyma się w 80km/h w porywach do 90km/h.
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-11-06, 21:47   

Przyspiesza tak samo na każdym biegu w całym zakresie obrotów? Podejrzyj, jak możesz gdzie wepnie manometr. Chętnie dla spokoju ducha i zdrowia psychicznego zrobię to u siebie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.