Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
swap na 1.3 16v z swifta GTi - jak podlączyć elektrykę?
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-09-16, 19:09   

Co odróżnia go od reszty TPSów na świecie?
Mocowanie, rezystancja czy może nie jest liniowy a algorytmiczny?
A dwa, świetny pomysł z tym "stand alone" bierzesz z ECU mastera i jazda, czujniki wszystkie są, wtryski i kolektor też, my w oryginalnym samuraiowskim silniku mielismy gorzej :mrgreen:
Generalnie to jak zawsze powodzenia siema
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
plastek 
świeżak


Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-09-16, 20:03   

jak żyję i czytam o swiftach a mam je już kilka ładnych lat tak nikt nie zaadaptował innego TPSa.. Wiec chyba unikatowy jest :) Pare osób wkładało nissanowy i jakoś to jeździło - ale z jakim skutkiem i czy speniało swoją rolę tego nie wiem. Liniowy nie jest , i tu zaczynają sie schody.

Stand alone w g13b jest bezproblemowe , trzeba dorobić tylko czujnik położenia wału i heja
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-09-16, 20:32   

Ale my robilismy pelny wtrysk na bazie gaznikowca plus soft turbo, wiec nie było tak hop.
Ilu stykowy TPS?
Do 50% otwarcia idzie liniowo do góry, nie mów że jest inaczej :mrgreen: Bo nie tylko Świstaki tak mają.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-09-16, 21:06   

plastek napisał/a:
kostuch napisał/a:
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).

No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości. :roll:


To powiedz mi skąd komp ma wiedzieć kiedy odciąć wtryski kiedy puszczamy CALKOWICIE pedał gazu? Zamknięta przepustnica raczej mu tego nie podpowie.

A co jest w nim egzotycznego? To że nie ma zamieników , wszystkie inne tpsy mają po minium 20lat , są wytarte i nie da się dopasować innego TPSa ktory działał by PRAWIDŁOWO , no chyba że zainstalujemy DET'a czy innego kompa wtedy możemy podpasować sobie dowolny TPS , np taki z nissana który kosztuje 20-30zl ;)


Jak to skąd ma wiedzieć kiedy puszczasz CAŁKOWICIE pedał gazu?
Z tps. Co za różnica czy jedziesz czy stoisz w miejscu? Dopóki obroty nie spadną poniżej progu, paliwo jest odcinane.
Nawet jeżeli nie ma styku wolnych obrotów, to komputer na podstawie odczytanej oporności (a raczej napięcia) dobrze "wie", że przepustnica jest zamknięta.
VSS nic przecież nie mówi o położeniu przepustnicy i bym go tu nie mieszał.

A zamiennik...
Napiszę tak - skoro napięcie na wyjściu tps jest funkcją (może być nieliniowa, niemonotoniczna lub nawet nieciągła - wszystko jedno) kąta uchylenia przepustnicy, to jestem w stanie sobie wyobrazić układ który taką funkcję tworzy. Zwykły przetwornik C/A z mikrokontrolerem - koszt w detalu 4,99zł :mrgreen:
Swift, nawet gti, to nie prom kosmiczny. Nie takie rzeczy się oszukiwało... lala
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-09-16, 22:24   

kostuch napisał/a:
plastek napisał/a:
kostuch napisał/a:
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).

No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości. :roll:


To powiedz mi skąd komp ma wiedzieć kiedy odciąć wtryski kiedy puszczamy CALKOWICIE pedał gazu? Zamknięta przepustnica raczej mu tego nie podpowie.

A co jest w nim egzotycznego? To że nie ma zamieników , wszystkie inne tpsy mają po minium 20lat , są wytarte i nie da się dopasować innego TPSa ktory działał by PRAWIDŁOWO , no chyba że zainstalujemy DET'a czy innego kompa wtedy możemy podpasować sobie dowolny TPS , np taki z nissana który kosztuje 20-30zl ;)


Jak to skąd ma wiedzieć kiedy puszczasz CAŁKOWICIE pedał gazu?
Z tps. Co za różnica czy jedziesz czy stoisz w miejscu? Dopóki obroty nie spadną poniżej progu, paliwo jest odcinane.
Nawet jeżeli nie ma styku wolnych obrotów, to komputer na podstawie odczytanej oporności (a raczej napięcia) dobrze "wie", że przepustnica jest zamknięta.
VSS nic przecież nie mówi o położeniu przepustnicy i bym go tu nie mieszał.

A zamiennik...
Napiszę tak - skoro napięcie na wyjściu tps jest funkcją (może być nieliniowa, niemonotoniczna lub nawet nieciągła - wszystko jedno) kąta uchylenia przepustnicy, to jestem w stanie sobie wyobrazić układ który taką funkcję tworzy. Zwykły przetwornik C/A z mikrokontrolerem - koszt w detalu 4,99zł :mrgreen:
Swift, nawet gti, to nie prom kosmiczny. Nie takie rzeczy się oszukiwało... lala

Ooooo yeaahhh...
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Matchbox 
świeżak


Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: Gorki Wielkie
Wysłany: 2018-10-20, 22:29   

Witam nie wiem czy tu ale chciałem zapytać o aparat zaplonowy, wkładam właśnie silnik z gti i słyszałem że pasuje z mazdy 323 ale nie wiem której dokładnie oraz że można wałek włożyć z samca i założyć ori aparat, będę wdzięczny za info😉
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.