Co odróżnia go od reszty TPSów na świecie?
Mocowanie, rezystancja czy może nie jest liniowy a algorytmiczny?
A dwa, świetny pomysł z tym "stand alone" bierzesz z ECU mastera i jazda, czujniki wszystkie są, wtryski i kolektor też, my w oryginalnym samuraiowskim silniku mielismy gorzej
Generalnie to jak zawsze powodzenia
_________________ Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
jak żyję i czytam o swiftach a mam je już kilka ładnych lat tak nikt nie zaadaptował innego TPSa.. Wiec chyba unikatowy jest :) Pare osób wkładało nissanowy i jakoś to jeździło - ale z jakim skutkiem i czy speniało swoją rolę tego nie wiem. Liniowy nie jest , i tu zaczynają sie schody.
Stand alone w g13b jest bezproblemowe , trzeba dorobić tylko czujnik położenia wału i heja
Ale my robilismy pelny wtrysk na bazie gaznikowca plus soft turbo, wiec nie było tak hop.
Ilu stykowy TPS?
Do 50% otwarcia idzie liniowo do góry, nie mów że jest inaczej Bo nie tylko Świstaki tak mają.
_________________ Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).
No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości.
To powiedz mi skąd komp ma wiedzieć kiedy odciąć wtryski kiedy puszczamy CALKOWICIE pedał gazu? Zamknięta przepustnica raczej mu tego nie podpowie.
A co jest w nim egzotycznego? To że nie ma zamieników , wszystkie inne tpsy mają po minium 20lat , są wytarte i nie da się dopasować innego TPSa ktory działał by PRAWIDŁOWO , no chyba że zainstalujemy DET'a czy innego kompa wtedy możemy podpasować sobie dowolny TPS , np taki z nissana który kosztuje 20-30zl ;)
Jak to skąd ma wiedzieć kiedy puszczasz CAŁKOWICIE pedał gazu?
Z tps. Co za różnica czy jedziesz czy stoisz w miejscu? Dopóki obroty nie spadną poniżej progu, paliwo jest odcinane.
Nawet jeżeli nie ma styku wolnych obrotów, to komputer na podstawie odczytanej oporności (a raczej napięcia) dobrze "wie", że przepustnica jest zamknięta.
VSS nic przecież nie mówi o położeniu przepustnicy i bym go tu nie mieszał.
A zamiennik...
Napiszę tak - skoro napięcie na wyjściu tps jest funkcją (może być nieliniowa, niemonotoniczna lub nawet nieciągła - wszystko jedno) kąta uchylenia przepustnicy, to jestem w stanie sobie wyobrazić układ który taką funkcję tworzy. Zwykły przetwornik C/A z mikrokontrolerem - koszt w detalu 4,99zł
Swift, nawet gti, to nie prom kosmiczny. Nie takie rzeczy się oszukiwało...
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).
No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości.
To powiedz mi skąd komp ma wiedzieć kiedy odciąć wtryski kiedy puszczamy CALKOWICIE pedał gazu? Zamknięta przepustnica raczej mu tego nie podpowie.
A co jest w nim egzotycznego? To że nie ma zamieników , wszystkie inne tpsy mają po minium 20lat , są wytarte i nie da się dopasować innego TPSa ktory działał by PRAWIDŁOWO , no chyba że zainstalujemy DET'a czy innego kompa wtedy możemy podpasować sobie dowolny TPS , np taki z nissana który kosztuje 20-30zl ;)
Jak to skąd ma wiedzieć kiedy puszczasz CAŁKOWICIE pedał gazu?
Z tps. Co za różnica czy jedziesz czy stoisz w miejscu? Dopóki obroty nie spadną poniżej progu, paliwo jest odcinane.
Nawet jeżeli nie ma styku wolnych obrotów, to komputer na podstawie odczytanej oporności (a raczej napięcia) dobrze "wie", że przepustnica jest zamknięta.
VSS nic przecież nie mówi o położeniu przepustnicy i bym go tu nie mieszał.
A zamiennik...
Napiszę tak - skoro napięcie na wyjściu tps jest funkcją (może być nieliniowa, niemonotoniczna lub nawet nieciągła - wszystko jedno) kąta uchylenia przepustnicy, to jestem w stanie sobie wyobrazić układ który taką funkcję tworzy. Zwykły przetwornik C/A z mikrokontrolerem - koszt w detalu 4,99zł
Swift, nawet gti, to nie prom kosmiczny. Nie takie rzeczy się oszukiwało...
Ooooo yeaahhh...
_________________ Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
Dołączył: 20 Paź 2018 Posty: 6 Skąd: Gorki Wielkie
Wysłany: 2018-10-20, 22:29
Witam nie wiem czy tu ale chciałem zapytać o aparat zaplonowy, wkładam właśnie silnik z gti i słyszałem że pasuje z mazdy 323 ale nie wiem której dokładnie oraz że można wałek włożyć z samca i założyć ori aparat, będę wdzięczny za info😉
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum