Wysłany: 2016-07-21, 13:46 swap na 1.3 16v z swifta GTi - jak podlączyć elektrykę?
Witajcie , kupiłem samca którego muszę dokończyć.
Jest pełen silnik z GTi z całym osprzętem. Włożony do gaźnikowca. Teraz pytanie jak to odpalic ? Jest ktoś mi w stanie pomóc? Wiązka łączy się w dwóch miejscach , w swifcie przy kielichu i druga wtyczka pod deską zapewnie idzie do zegarów ( czujniki temp , diody od smarowania , alternatora , czujnik VSS itp )
Teraz pytanko jak zasilić tą wiazkę ? I polaczyc ja racjonalnie z samurajowa? Rozrusznik juz mam po stacyjce , kiedyś była nawet i iskra a nie było paliwa ale wiazka jest tak poszarpana że wkładam oryginalną .
Trzeba przeszczepić cewkę i moduł z wiązki KABINOWEJ swiftowej , zasilić dwa przekazniki od pompy i zapłonu i całość powinna chodzić. Robiłem coś takiego w swifcie ale przy pomocy kolegi , tutaj w samuraju jest jakoś mniej kabli i nie wiem które ze soba polaczyć. Ktoś robił taki swap i może mi pomóc? Schematy wszystkie mam
Wysłany: 2016-07-21, 15:06 Re: swap na 1.3 16v z swifta GTi - jak podlączyć elektrykę?
plastek napisał/a:
Witajcie , kupiłem samca którego muszę dokończyć.
Współczuję i łączę się w bólu
Teoretycznie, jak masz całą wiązkę swifta to podłączasz do niej zasilanie i masę i odjazd w teren.
Praktycznie, przez internet nikt Ci tego raczej nie podłączy.
Ja do swojego byłego gaźnikowca wstawiłem takowy silnik. Mechanikiem nie jestem, więc Bodzio to uczynił.
W kilku kwestiach zapewne pomogę jednak z wiązką niestety nie.
Krzykku osobiście robił przeszczep do swojego więc podpytaj go - myślę, że pomoże.
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
z krzykkiem się kontaktowłem pomógł mi na tyle ile mógł bo już nie pamieta co dokladnie tam działał. Dziś ma przyjechać elektryk i zobaczymy co z tego wyjdzie
z krzykkiem się kontaktowłem pomógł mi na tyle ile mógł bo już nie pamieta co dokladnie tam działał. Dziś ma przyjechać elektryk i zobaczymy co z tego wyjdzie
Pinout sterownika, wycinasz z wiazki to co zbedne i zostaje max 10 przewodow do podlaczenia.
Okazało się że silnik był budowany przez 8mm INC performance . Jest zrobiona głowica na tip top , polerowane kanały , dotarte zawory , nowe pierścienie itp. Po 5latach odpalił bez wiekszych problemów ;)
Teraz został mi montaż zewnetrznej pompy paliwa. Mam taka z allegro za 100zl. Ona zassie paliwo jak będzie zamontowana jakoś blisko baku? Ma ona zaworek zwrotny?
Wspomaganie mam z opla senatora , szukam do tego przewodów ;/
Brakuje mi tez całego chłodzenia , ale leży prawie nowa chłodnica z baleno. Zobaczymy jak to wszystko uda się złożyć do kupy ;)
TPS jest raczej w komplecie z przepustnicą nissana.
Nissanową mam zamontowaną w aucie. Przepustnica ze swifta wraz TPSem(on też) którą mam na zapasie wygląda inaczej.
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Tps nissanowy na pewno nie dziala tak jak trzeba. Przepustnica pasuje od sr20de z primy chyba p10 gt ( nie kazda pasuje ) .
TPS mozna odpiać i też da się bez niego jeździć . Po prostu auto troche wiecej pali i troche szarpie + nie ma cutoffa
TPS swifta przykreca sie odwrotnie na przepustnice z nissana i wszystko pasuje
TPS z swifta można kupić u mnie jeśli potrzebujesz sprawnego ;) + podstawa to dobrze go ustaiwć bo to jest najwazniejsze
chodziło mi o zamknięcie wtrysków przy puszczeniu pedalu gazu i to dzięki TPSowi oraz czujnikowi VSS jest to realizowane w swifcie. Co do trybu awaryjnego , to prawda - w takim pewnie chodzi ale nie przerzuca się to na wyniki bo wiele osób tak jeździ i żyje. Nowy TPS tylko import japonia za ponad 1k pln , używka u mnie ok 200zl
Czasami lepiej jeździć z odpiętym na "stałej mapie" w trybie awaryjnym niż z popsutym który wysyła glupoty do ECU. To samo tyczy się np sondy lambda , popsuta - pali 20l , dobra 10l , odłączona 12-13l ;)
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).
No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości.
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).
No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości.
Ten VSS też mnie nurtował.
[ Dodano: 2016-09-13, 22:13 ]
W hamerykanskich jak vehikla spid sensora nie podlaczyc to automat tylko jeden zapnie do przodu, radio się nie zgłaśnia:p, ale tutaj po kiego wała?
_________________ Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).
No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości.
To powiedz mi skąd komp ma wiedzieć kiedy odciąć wtryski kiedy puszczamy CALKOWICIE pedał gazu? Zamknięta przepustnica raczej mu tego nie podpowie.
A co jest w nim egzotycznego? To że nie ma zamieników , wszystkie inne tpsy mają po minium 20lat , są wytarte i nie da się dopasować innego TPSa ktory działał by PRAWIDŁOWO , no chyba że zainstalujemy DET'a czy innego kompa wtedy możemy podpasować sobie dowolny TPS , np taki z nissana który kosztuje 20-30zl ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum