Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
swap na 1.3 16v z swifta GTi - jak podlączyć elektrykę?
plastek 
świeżak


Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-07-21, 13:46   swap na 1.3 16v z swifta GTi - jak podlączyć elektrykę?

Witajcie , kupiłem samca którego muszę dokończyć.
Jest pełen silnik z GTi z całym osprzętem. Włożony do gaźnikowca. Teraz pytanie jak to odpalic ? Jest ktoś mi w stanie pomóc? Wiązka łączy się w dwóch miejscach , w swifcie przy kielichu i druga wtyczka pod deską zapewnie idzie do zegarów ( czujniki temp , diody od smarowania , alternatora , czujnik VSS itp )

Teraz pytanko jak zasilić tą wiazkę ? I polaczyc ja racjonalnie z samurajowa? Rozrusznik juz mam po stacyjce , kiedyś była nawet i iskra a nie było paliwa ale wiazka jest tak poszarpana że wkładam oryginalną .
Trzeba przeszczepić cewkę i moduł z wiązki KABINOWEJ swiftowej , zasilić dwa przekazniki od pompy i zapłonu i całość powinna chodzić. Robiłem coś takiego w swifcie ale przy pomocy kolegi , tutaj w samuraju jest jakoś mniej kabli i nie wiem które ze soba polaczyć. Ktoś robił taki swap i może mi pomóc? Schematy wszystkie mam

Pozdrawiam
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-07-21, 15:06   Re: swap na 1.3 16v z swifta GTi - jak podlączyć elektrykę?

plastek napisał/a:
Witajcie , kupiłem samca którego muszę dokończyć.

Współczuję i łączę się w bólu :mrgreen:

Teoretycznie, jak masz całą wiązkę swifta to podłączasz do niej zasilanie i masę i odjazd w teren.
Praktycznie, przez internet nikt Ci tego raczej nie podłączy.
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-07-21, 15:31   

napisz do użytkownika didymos , jest z węgrowa napewno Ci coś pomoże, u siebie też ma swifta tyle że 1,6.
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-07-21, 22:39   

Ja do swojego byłego gaźnikowca wstawiłem takowy silnik. Mechanikiem nie jestem, więc Bodzio to uczynił.
W kilku kwestiach zapewne pomogę jednak z wiązką niestety nie.
Krzykku osobiście robił przeszczep do swojego więc podpytaj go - myślę, że pomoże.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
plastek 
świeżak


Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-07-22, 10:33   

z krzykkiem się kontaktowłem pomógł mi na tyle ile mógł bo już nie pamieta co dokladnie tam działał. Dziś ma przyjechać elektryk i zobaczymy co z tego wyjdzie
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-07-22, 13:13   

plastek napisał/a:
z krzykkiem się kontaktowłem pomógł mi na tyle ile mógł bo już nie pamieta co dokladnie tam działał. Dziś ma przyjechać elektryk i zobaczymy co z tego wyjdzie



Pinout sterownika, wycinasz z wiazki to co zbedne i zostaje max 10 przewodow do podlaczenia.
_________________
606468554
 
     
plastek 
świeżak


Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-09-04, 12:01   

ogarnięte w jeden dzień.



Okazało się że silnik był budowany przez 8mm INC performance . Jest zrobiona głowica na tip top , polerowane kanały , dotarte zawory , nowe pierścienie itp. Po 5latach odpalił bez wiekszych problemów ;)

Teraz został mi montaż zewnetrznej pompy paliwa. Mam taka z allegro za 100zl. Ona zassie paliwo jak będzie zamontowana jakoś blisko baku? Ma ona zaworek zwrotny?


Wspomaganie mam z opla senatora , szukam do tego przewodów ;/
Brakuje mi tez całego chłodzenia , ale leży prawie nowa chłodnica z baleno. Zobaczymy jak to wszystko uda się złożyć do kupy ;)
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-09-04, 13:57   

Pompa zassie bez problemu. Nadwyżka paliwa musi wrócić przewodem przelewowym z listwy wtryskowej do baku.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-09-08, 09:44   

Co to za przepustnica u ciebie siedzi? Ja mam problem bo nie mogę dostać tps i muszę coś wykombinować
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-09-08, 11:21   

Wstawiane są od nissana - nie powiem dokładnie od którego.
Wejdź na forum Złośnik i podpytaj na stronie GTIków.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-09-08, 16:04   

Tak z silników sr20det ale musi być wtedy tps swifta a to trzeba właśnie obejść...
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-09-08, 20:11   

TPS jest raczej w komplecie z przepustnicą nissana.
Nissanową mam zamontowaną w aucie. Przepustnica ze swifta wraz TPSem(on też) którą mam na zapasie wygląda inaczej.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-09-08, 20:48   

Czyli jest nadzieja ;-)
 
 
     
plastek 
świeżak


Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-09-09, 21:59   

Tps nissanowy na pewno nie dziala tak jak trzeba. Przepustnica pasuje od sr20de z primy chyba p10 gt ( nie kazda pasuje ) .
TPS mozna odpiać i też da się bez niego jeździć . Po prostu auto troche wiecej pali i troche szarpie + nie ma cutoffa
TPS swifta przykreca sie odwrotnie na przepustnice z nissana i wszystko pasuje
TPS z swifta można kupić u mnie jeśli potrzebujesz sprawnego ;) + podstawa to dobrze go ustaiwć bo to jest najwazniejsze
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2016-09-10, 16:22   

Ile sobie cenisz za tps?
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-09-10, 20:52   

plastek napisał/a:
Po prostu auto troche wiecej pali i troche szarpie + nie ma cutoffa

Super pomysł.
Po prostu silnik pracuje w trybie awaryjnym dając dwie trzecie swoich osiągów. Cel swapa osiągnięty :mrgreen:
masakra

Przy okazji:
Cutoff (jeżeli tak określasz odcięcie zapłonu) nie ma nic wspólnego z tps.
 
     
plastek 
świeżak


Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-09-12, 21:55   

chodziło mi o zamknięcie wtrysków przy puszczeniu pedalu gazu i to dzięki TPSowi oraz czujnikowi VSS jest to realizowane w swifcie. Co do trybu awaryjnego , to prawda - w takim pewnie chodzi ale nie przerzuca się to na wyniki bo wiele osób tak jeździ i żyje. Nowy TPS tylko import japonia za ponad 1k pln , używka u mnie ok 200zl

Czasami lepiej jeździć z odpiętym na "stałej mapie" w trybie awaryjnym niż z popsutym który wysyła glupoty do ECU. To samo tyczy się np sondy lambda , popsuta - pali 20l , dobra 10l , odłączona 12-13l ;)

Pozdrawiam
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-09-12, 22:47   

A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).

No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości. :roll:
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-09-13, 22:09   

kostuch napisał/a:
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).

No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości. :roll:
Ten VSS też mnie nurtował.

[ Dodano: 2016-09-13, 22:13 ]
W hamerykanskich jak vehikla spid sensora nie podlaczyc to automat tylko jeden zapnie do przodu, radio się nie zgłaśnia:p, ale tutaj po kiego wała?
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
plastek 
świeżak


Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 19
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-09-16, 14:10   

kostuch napisał/a:
A co jest tak egzotycznego w tps swifta?
Przecież to zwykły potencjometr (czasem ze stykiem biegu jałowego).

No i nie bardzo rozumiem co ma do odcięcia paliwa czujnik VSS.
Przy przegazówce stojąc w miejscu nawet prymitywny samurai odcina paliwo, dopóki obroty nie spadną do określonej wartości. :roll:


To powiedz mi skąd komp ma wiedzieć kiedy odciąć wtryski kiedy puszczamy CALKOWICIE pedał gazu? Zamknięta przepustnica raczej mu tego nie podpowie.

A co jest w nim egzotycznego? To że nie ma zamieników , wszystkie inne tpsy mają po minium 20lat , są wytarte i nie da się dopasować innego TPSa ktory działał by PRAWIDŁOWO , no chyba że zainstalujemy DET'a czy innego kompa wtedy możemy podpasować sobie dowolny TPS , np taki z nissana który kosztuje 20-30zl ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.