Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:33
Poszukuje gotowego kitu do przerobienia hamulców
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-06-09, 14:53   

KRZYKKU napisał/a:
kostuch napisał/a:
jankeska wydumka do rockcrawlingu, to w naszych warunkach będzie działać gorzej niż seryjne auto.


nie zgodzę się z Tobą w tej kwestii, chcesz powiedzieć że ori Samurai na małych kołach bez prześwitu jest w stanie objechać nawet mocno spartolony, wyliftowany samochód na dobrym bucie??? czy chodziło Ci o trawersy konkretnie? bo w błocie nie widzę sensu takiego porównania...


Większość i tak zależy od kierownika :-)
Przypuszczam że na dobrym bucie żywot krzyżaków na wałach kolegi Pączka będzie około pół rajdu.
Samurai na małych kołach ma trzy zalety:
- około 50-80kg mniej wagi
- sporo większą przeżywalność przegubów
- krócej podróżuje do wnętrza ziemi, więc łatwiej się wywleka na windzie
:mrgreen:
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-09, 16:31   

nie przekonałeś mnie żadnym z tych argumentów, przesadnie lekki wóz też nie jest plusem a masa koła jest do zniesienia bo nie dźwiga jej zawias - na wszystko jest usprawiedliwienie a podróż samuraiem na windzie mnie nie kręci, uważam windę za polisę a nie środek lokomocji. Sztuką jest tak zrobić samochód żeby jechał jak najdalej a nie łatwo się wyciągał... ale to tylko mój światopogląd a każdy robi pod swoje upodobania :-P
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-06-09, 20:11   

KRZYKKU napisał/a:
nie przekonałeś mnie żadnym z tych argumentów, przesadnie lekki wóz też nie jest plusem a masa koła jest do zniesienia bo nie dźwiga jej zawias - na wszystko jest usprawiedliwienie a podróż samuraiem na windzie mnie nie kręci, uważam windę za polisę a nie środek lokomocji. Sztuką jest tak zrobić samochód żeby jechał jak najdalej a nie łatwo się wyciągał... ale to tylko mój światopogląd a każdy robi pod swoje upodobania :-P

Ale ja wcale nie chciałem cię przekonać :-P
Chciałbym mieć przesadnie lekki wóz. LJ80 mogę nadrzucać ręcznie na bok jak trochę stęknę. W terenie byłoby to nie do przecenienia 8-)

ps.
Masa koła jest "masą nieresorowaną". Dąży się do minimalizowania tej wielkości.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-09, 21:31   

Nie, no wiadomo każdy lubi co innego, spoko. A na śniegu lekkim samochodem to lepiej się powozi czy gorzej?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2013-06-11, 07:19   

Trochę latam już w terenie i jak dla mnie auto w teren ma mieć nisko środek ciężkości i najlepiej po środeczku do tego szerokie mosty odpowiednio dobrana rolka no i waga mała .

Za to do jazdy po skałkach jest ważna wysokość i środek ciężkości

Jak auto jest wysokie to dobrze daje sobie radę w błocie wodzie itp . Niestety muldy na OS są tragiczne i ostre zakręty.

I to się potwierdza w moim zakupionym błoto ciężkie robi idealnie(niczym nie trze niema spychu) ale na płaskim już jest gorzej w sobotę spróbuje wam pokazać jakie ma wykrzyże na tym spapranym zawiasie . Dziś tak popatrzyłem i jak dla mnie aż tak źle nie jest. Na wąskich mostach niema miejsca żeby uchwyty sprężyn założyć obok ramy z przodu zresztą z tyłu też. Podejrzewam że kiedyś w tym aucie były szerokie mosty lub całkiem od czego innego ale z biegiem lat ktoś ten zawias przerabiał i jest jak jest .. Będzie dobrze. Na razie szukam firmy która wykona mi od nowa panaharda i drążek kierowniczy regulowany.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-11, 11:56   

Pączek, z Twoich okolic jest CYBUL Radical Solutions - oni ogarniają takie rzeczy, myślę, że Ci dorobią.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2013-06-14, 06:25   

Tak wiem znam człowieka w Lipcu go wstawię bo teraz mam przygotowania do 21-23,06 Duszno Polanda i 28.06 wyjazd do Rosji terenówkami.
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2013-06-20, 22:59   

Cybul się dobrze ceni :mrgreen:
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2013-06-21, 07:01   

Niestety mam parę opcji na ta chwile wybiore najlepszą
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.