Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Equpie, glob gum itd
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-08, 10:19   

Chris91 napisał/a:
Właśnie nie dużo to łapie... pomyślałem sobie wkręcić utwardzoną dłuższą śrubę do zwrotnicy z nakrętką centrującą która opiera się o most przy skręcie bo chyba innych ograniczników skrętu nie ma?


No to chyba dobry pomysł. Nie znam innych równie prostych ograniczników, jeszcze ten w głowie kierownika tylko by nie kręcił do końca, ale to zawodny mechanizm może być :D

[ Dodano: 2015-04-08, 10:23 ]
Edit: to jak niewiele haczy to może zrób taki oto eksperyment - wyposaż się w kilka(naście) podkładek taki zwykłych z metalowego, odkręć koło, nakładaj podkładek pomiędzy przylgnię tarczy hamulcowej a flegę symulując tym samym dystans, załóż koło sprawdź czy ociera. Może okaże się że wystarczy 3-5mm zdystansowanie felgi od tarczy i przy okazji zobaczysz czy Ci szpilek wystarcza. System prawie bezkosztowy (podkłądki Ci się kiedyś przydadzą) a będziesz miał jasność sytuacji.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-08, 19:06   

przy dystansie 0,5 oryginalnych starcza na styk
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 21:04   

Hej,

mam 2 pytania :)
1. czy bieżnik typu Yokohama Geolander MT001 (np z aukcji: http://allegro.pl/195-80r...5239494690.html ) jest dużo mniej wydajny w terenie niż SIMEXo podbny? (np. tu: http://allegro.pl/4x4-bie...5002521708.html )

2. Czy ktoś kupował wlasnie u 'opony-kozak.pl' z Krakowa? Pomijając fakt, że nie do końca wiedzą jaki rozmiar ulepili są zdecydowanie najtańsi.

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-08, 21:15   

Popraw linki, bo nie robią przez nawiasy.
Mam w partolu oryginalne geolandary, a w samcu nalewki szumeksy, porównania w zasadzie nie ma, w błocie simex napiera do przodu tam, gdzie yokohama miele bezradnie zalepionym bieżnikiem, do tyłu jest jeszcze gorzej, yokohama zakleja się momentalnie i gubi trakcję, za to w piachu widać wyraźnie przewagę geolandara - nie ma takiej tendencji do poszukiwania jądra ziemii, tak jak simex.
 
     
Chris91 
nowicjusz


Wiek: 102
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-04-08, 22:15   

SamNaSamZSam napisał/a:


No to chyba dobry pomysł. Nie znam innych równie prostych ograniczników, jeszcze ten w głowie kierownika tylko by nie kręcił do końca, ale to zawodny mechanizm może być :D

[ Dodano: 2015-04-08, 10:23 ]
Edit: to jak niewiele haczy to może zrób taki oto eksperyment - wyposaż się w kilka(naście) podkładek taki zwykłych z metalowego, odkręć koło, nakładaj podkładek pomiędzy przylgnię tarczy hamulcowej a flegę symulując tym samym dystans, załóż koło sprawdź czy ociera. Może okaże się że wystarczy 3-5mm zdystansowanie felgi od tarczy i przy okazji zobaczysz czy Ci szpilek wystarcza. System prawie bezkosztowy (podkłądki Ci się kiedyś przydadzą) a będziesz miał jasność sytuacji.


No więc tak ... założyłem utwardzone dłuzsze śruby i teraz nie łapie ale mam wątpliwości jak bedę jeździł ostro w terenie i ostro skręcał to spokonie te śruby jeszcze mogę pourywać... Spróbuję ten myk z podkładkami... było by to o wiele lepsze niż te dłuższe śruby .
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-08, 23:34   

Tylko żebyśmy mieli jasność - ten myk z podkładkami to tylko na przymiar, jak Samcio na kobyłce stoi, broń Boże jeździć z taką rzeźbą!!
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-09, 21:22   

prawda jest taka że ja uzywałem za swojego życia 3 rodzaje typowych MT-ków
BF goodrich tylko już były lekko wytarte w suzuki vitara
malatesta cobra w samcu
teraz nalewki simexo-podobne.
Ostatnie wypadją najlepiej ale na asfalcie najgorzej
Prawdą jest to że ten wzór bieżnika jest najlepszy i nie ma co kombinować z zastępczakami
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.