Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Silnik Baleno 1.6 cewki nie pali
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-12-04, 23:13   

Maverick napisał/a:
Skąd wiedziałeś?:)
Trop przestawionego rozrządu został trochę odrzucony ze względu na spalanie mieszanki na cylindrze 1 i 4.


Czyli chodzi na dwa cylindry?
To jest poszlaka - cewki są podwójne i pracują w trybie iskry traconej. Iskra pojawia się jednocześnie na 1/4 lub 2/3.
Jeżeli na 2/3 nie ma iskry (bo tam nie spala) to ta cewka albo jej sterowanie jest walnięte.
Zamień na próbę miejscami te podwójne cewki i zobacz czy tym razem nie chodzi 1/4.
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2014-12-05, 14:32   

Maver i co elektryk rozkminił coś??
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2014-12-05, 16:34   

ja to Ci powiem dlaczego Ci nie odpala ten samochód :mrgreen:
nie przeklinając to napisze tak, że zdenerwował sie na łącznik miedzy pedałami a kierownicą :-P
kupiłeś ramoklatke pogromcy i chciałeś ten samochód zostawić w niepamięć albo sprzedać :-) teraz musisz ładnie przeprosić i jak Ci sie to uda to zapali odrazu :-)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-12-31, 13:53   

Hej,

Mam auto sprawne.
Wina leżała w przewodach od czujnika położenia wału korbowego.
Wilgoć powodowała przebicie w źle zaizolowanych przewodach.
Dzięki wszystkim za pomoc.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2014-12-31, 14:32   

CZEE
u mnie jeszcze nie podłączył elektryk silnika
podobno jest potrzebny dokladny schemat wiązki elektrycznej
od silnika 1.3 16v suzuki swift 2000r.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-12-31, 16:56   

mam schematy od Swifta GTi jak chcesz daj maila to Ci wyślę zresztą tutaj też coś wrzucałem http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4386
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-01-01, 21:17   

Maverick napisał/a:
Hej,

Mam auto sprawne.
Wina leżała w przewodach od czujnika położenia wału korbowego.
Wilgoć powodowała przebicie w źle zaizolowanych przewodach.
Dzięki wszystkim za pomoc.


W takim razie dlaczego nie miałeś kodu 42 (brak sygnału CKP podczas rozruchu)?
Masz podłączony sygnał rozrusznika pod komputer?

Przy okazji:
Czujnik CKP powinien być podłączony kablem ekranowanym, do którego wejść woda nie powinna...
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-01-02, 17:44   

NO ale ja mam silnik od zwykłego 1.3 16v na wtrysku (a nie od 1.3 gti )
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2015-01-04, 18:27   

kostuch napisał/a:
Maverick napisał/a:
Hej,

Mam auto sprawne.
Wina leżała w przewodach od czujnika położenia wału korbowego.
Wilgoć powodowała przebicie w źle zaizolowanych przewodach.
Dzięki wszystkim za pomoc.


W takim razie dlaczego nie miałeś kodu 42 (brak sygnału CKP podczas rozruchu)?
Masz podłączony sygnał rozrusznika pod komputer?

Przy okazji:
Czujnik CKP powinien być podłączony kablem ekranowanym, do którego wejść woda nie powinna...



No własnie wejść woda nie powinna, ale weszła bo:
W przeszłości urwał mi sie ten kabel i go sztukowałem. Sztukowałem fragmentem z drugiej wiązki Baleno, ale źle to zabepzieczyłem. Woda tam jednak wchodziła i powodowała przebicie (tak twierdzi elektryk).
Dlaczego nie ma kodu 42 nie wiem. Jak będzie trochę cieplej, to podłącze kompa, odepnę czujnik i zobaczę czy wywala kod.

Czy mam podłączony sygnał rozrusznika pod komputer? Nie wiem. Rozrusznik uruchamiam przez przekaźnik i nie mam przy nim więcej kabli, także wątpie żeby był spięty z komputerem.
Co daje sygnał rozrusznika w kompie?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-01-04, 21:44   

Maverick napisał/a:

Czy mam podłączony sygnał rozrusznika pod komputer? Nie wiem. Rozrusznik uruchamiam przez przekaźnik i nie mam przy nim więcej kabli, także wątpie żeby był spięty z komputerem.
Co daje sygnał rozrusznika w kompie?


Sygnał rozruchu (STA) powinien być podłączony do komputera (np ze stacyjki).
Co to daje?
Np. kod 42 jak jest problem z czujnikiem CKP i od razu wiadomo czego szukać :mrgreen:
Dodatkowy bonus - przy rozruchu ecu opóźnia (nawet za GMP) zapłon dla łatwiejszego odpalenia.
Pewnie coś tam jeszcze jest zmieniane, ale nie doktoryzowałem się w tym temacie.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2015-01-04, 22:00   

Poszukam w schematach:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2015-01-04, 22:02   

na 99,9% podłączył go ale zawsze zostaje te 0,1% :mrgreen:
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2015-01-04, 22:21   

Jak będziemy się widzieć w styczniu, to wezmę miernik, ktoś pokręci rozrusznikiem a ja srpawdzę czy na kompie jest wtedy napięcie schematowe.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-01-04, 23:13   

Są zwolennicy "golenia wiązki i optymalizacji osprzętu" :lol:
Silnik chodzi w 99% wypadków tak samo jak fabryczny. Pozostały 1% zapisuje się na forum i szuka pomocy :mrgreen:

Bajdełej:
Przez pół roku jeździłem bez podpiętego sygnału EL+...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.