Wysłany: 2014-04-02, 20:52 1.3 GTI wiązka do kompa
Ponieważ nie jestem zbyt mocny w elektronice zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu zredukowanej (do poziomu obsługi kompa) wiązki w silniku 1.3 GTI.
W samochodzie pozostała oryginalna instalacja elektryczna której nie będę ruszał, poprzednio był gaźnik więc nie ma za wiele kabelków ale jest na scianie grodziowej interesujący mnie +12V po zapłonie który był przeznaczony na cewkę i tutaj pytanie nr1. czy mogę ten kabel podłączyć jak zaznaczyłem na schemacie (czerwone 1) ? jeśli nie to gdzie go włączyć?
Druga sprawa póki co to zaznaczony na schemacie (czerwone 2) kabelek czarno żółty który planuje włączyć razem z sygnałem do rozrusznika - czy może być?
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-04-02, 21:41
Imho dobrze kombinujesz.
1 śmiało możesz podłączyć pod dotychczasowy kabel zasilający cewkę (sam z resztą też tak zrobiłem, jeśli mnie pamięć nie zawodzi).
2 ma być właśnie podpięte pod styk/kabel sterujący elektromagnesem rozrusznika.
ooo shit, nawet przez myśl by mi nie przeszło że dobrze to wymyśliłem ale nie widziałem zbytnio innej opcji.
Didym a powiedz mi jeszcze czy nie będzie problemu że wszystko śmiga na starej wiązce, tzn. stacyjka i reszta będą zasilane ze starej wiązki a pudło z bezpiecznikami GTI i zasilanie kompa bezpośrednio pod akku?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-03, 09:43
Nie nic nie moczyłem :D to była czysta, dobra wola i objaw miłościwie nam tutaj panującej życzliwości innego użytkownika. Ja tylko dziękuję, za to że nic się w tej materii od dłuższego czasu na szczęście nie zmienia i można liczyć na bezinteresowne wsparcie.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Widzę Krzyś, że walczysz z GTI - ja już końcówka, jeździ:) - jeszcze tylko jakaś regulacja, coś tam.
Jak byś miał jakieś problemy to daj znać(telefon gdzieś do mnie znajdziesz), w prawdzie nie znam się aż tak bardzo ale coś tam widziałem, a w razie czego jak wcześniej wspominałem mogę podpytać mechanika
Co do wiązki to kojarzę, że mój mechanik starał się raczej dopasować ją do komputera Swifta – wiesz sterowanie: sonda, przepływomierz itd.
Wpajano mi, że tylko wówczas z silnika można wyciągnąć optymalne parametry.
Ewentualnie od razu można pomyśleć o Ekumasterze DET3 - unikniesz zbędnych prac.
Ale nie chcę się ,,wtrącać” jak masz jakąś wizję/metodę po co ją burzyć.
pomyślności
Arek
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Dzięki, dzięki. Poradziłem mój sprzęt też już żyje. Udało się nie tykać ściany grodziowej, posłużyłem się kopułką z Mazdy (podziękowania dla Yahoo33) ogarnąłem układ chłodzenia za pomocą kątowego dekla termostatu od Suzuki Swift 1.3 GLS (P&P), pozostało wprowadzić ład i porządek z kablami i kilkoma innymi szczegółami jak np. ulokować pompę paliwa, zaadoptować wiskozę itp...
że tak odkopię trupa... czy ten patent z mazdy 323 GTX pasuje też do swifta 1.6?:) Bo chętnie bym założył, i wrócił nagrzewnicą na swoje miejsce;) Czy wtyczka od krzywek jest taka sama (CAS+ CAS- do komputera?)
Czy kierunek obrotu jest zgodny? Czy coś trzeba rzeźbić?:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum