Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
1.9td pytania...
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-03-05, 15:46   

samuraiksu napisał/a:
dzisiaj zmieniłem pompę i kolejny problem... auto kręci i coś tam chwyta ale zapalić nie chce..... na plaku chodzi na wolnych ale cholera wie czy pompa padaka czy co... czy podciśnienie do bostpina musi być podpięte by to zapaliło? co by tu sprawdzić zrobić??



Pompe wstawiles na szpilki po lucasie ?? jesli tak to ustawienie na znak jest bledne, mocowanie pompy lucasa ma drugi komplet gwintow, w ktore trzeba przekrecic szpilki, wtedy pompa odchyla sie od silnika i znak pasuje ;-)
_________________
606468554
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-05, 16:09   

Normalnie Ozłocić go proszę :-)
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
samuraiksu
nowicjusz


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 30
Wysłany: 2017-03-05, 20:19   

meenia napisał/a:
samuraiksu napisał/a:
dzisiaj zmieniłem pompę i kolejny problem... auto kręci i coś tam chwyta ale zapalić nie chce..... na plaku chodzi na wolnych ale cholera wie czy pompa padaka czy co... czy podciśnienie do bostpina musi być podpięte by to zapaliło? co by tu sprawdzić zrobić??



Pompe wstawiles na szpilki po lucasie ?? jesli tak to ustawienie na znak jest bledne, mocowanie pompy lucasa ma drugi komplet gwintow, w ktore trzeba przekrecic szpilki, wtedy pompa odchyla sie od silnika i znak pasuje ;-)


nie, ustawiłem ją włąsnie na te drugie szpilki (tzn nie lucasowe) wszystkie znaki pokrywają się dzisiaj odkręciłem jeden przewód przy wtrysku i zakręciłem rozrusznikiem -zero rozprysku ropy... wydaje mi się że że skoro na plaku chodziło to z minute to powinno już się odpowietrzyć, Pompa padaka?? pocieszcie mnie jakoś kur$%$@wa.. :cry:

[ Dodano: 2017-03-05, 20:32 ]
bo skoro elektrozawór nad przyłączem przewodów do wtrysków tyka to raczej jest dobry nie? z tego co widzę nie ma przy tej pompie żadnego immo, przy lucasie tez nie miałem tylko plus na cewkę i tyle, tutaj podpiołem tak samo.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-03-05, 20:42   

samuraiksu napisał/a:
meenia napisał/a:
samuraiksu napisał/a:
dzisiaj zmieniłem pompę i kolejny problem... auto kręci i coś tam chwyta ale zapalić nie chce..... na plaku chodzi na wolnych ale cholera wie czy pompa padaka czy co... czy podciśnienie do bostpina musi być podpięte by to zapaliło? co by tu sprawdzić zrobić??



Pompe wstawiles na szpilki po lucasie ?? jesli tak to ustawienie na znak jest bledne, mocowanie pompy lucasa ma drugi komplet gwintow, w ktore trzeba przekrecic szpilki, wtedy pompa odchyla sie od silnika i znak pasuje ;-)


nie, ustawiłem ją włąsnie na te drugie szpilki (tzn nie lucasowe) wszystkie znaki pokrywają się dzisiaj odkręciłem jeden przewód przy wtrysku i zakręciłem rozrusznikiem -zero rozprysku ropy... wydaje mi się że że skoro na plaku chodziło to z minute to powinno już się odpowietrzyć, Pompa padaka?? pocieszcie mnie jakoś kur$%$@wa.. :cry:

[ Dodano: 2017-03-05, 20:32 ]
bo skoro elektrozawór nad przyłączem przewodów do wtrysków tyka to raczej jest dobry nie? z tego co widzę nie ma przy tej pompie żadnego immo, przy lucasie tez nie miałem tylko plus na cewkę i tyle, tutaj podpiołem tak samo.


Wykrec zawor z pompy i wyjmij tloczek, z tym ze wtedy nie bedzie jak zgasic, jak cos z nim nie tak to wyeliminujesz.
_________________
606468554
 
     
samuraiksu
nowicjusz


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 30
Wysłany: 2017-03-05, 20:50   

meenia napisał/a:
samuraiksu napisał/a:
meenia napisał/a:
samuraiksu napisał/a:
dzisiaj zmieniłem pompę i kolejny problem... auto kręci i coś tam chwyta ale zapalić nie chce..... na plaku chodzi na wolnych ale cholera wie czy pompa padaka czy co... czy podciśnienie do bostpina musi być podpięte by to zapaliło? co by tu sprawdzić zrobić??



Pompe wstawiles na szpilki po lucasie ?? jesli tak to ustawienie na znak jest bledne, mocowanie pompy lucasa ma drugi komplet gwintow, w ktore trzeba przekrecic szpilki, wtedy pompa odchyla sie od silnika i znak pasuje ;-)


nie, ustawiłem ją włąsnie na te drugie szpilki (tzn nie lucasowe) wszystkie znaki pokrywają się dzisiaj odkręciłem jeden przewód przy wtrysku i zakręciłem rozrusznikiem -zero rozprysku ropy... wydaje mi się że że skoro na plaku chodziło to z minute to powinno już się odpowietrzyć, Pompa padaka?? pocieszcie mnie jakoś kur$%$@wa.. :cry:

[ Dodano: 2017-03-05, 20:32 ]
bo skoro elektrozawór nad przyłączem przewodów do wtrysków tyka to raczej jest dobry nie? z tego co widzę nie ma przy tej pompie żadnego immo, przy lucasie tez nie miałem tylko plus na cewkę i tyle, tutaj podpiołem tak samo.


Wykrec zawor z pompy i wyjmij tloczek, z tym ze wtedy nie bedzie jak zgasic, jak cos z nim nie tak to wyeliminujesz.



spróbuję przełożyć zawór z lucasa, dziwne jest to że na boschu silnik się odzywa ale zaledwie na sek czy dwie po czym gaśnie, jak myslisz na padniętej pompie odezwał by sie czy zero reakcji?
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-05, 20:51   

Weź podepnij paliwo z bańki, nie z baku, zasilanie i powrót do piątki z ropą, bańkę ustaw wyżej i wtedy sprawdzaj.
Jak pompę przywiozłeś to było w niej paliwo czy nic nie wyciekło?

[ Dodano: 2017-03-05, 20:54 ]
A weź podkręć lekko dawkę na śrubie.
Być może ktoś tam kopał, dziwne że gaśnie od razu.
To lucasy mialy problem ze po dlugim okresie regulator im chwytalo i miał tylko wysokie obroty.
Próbowałeś na pełnym "gazie" uruchamiać??
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
samuraiksu
nowicjusz


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 30
Wysłany: 2017-03-05, 21:19   

bulimierz napisał/a:
Weź podepnij paliwo z bańki, nie z baku, zasilanie i powrót do piątki z ropą, bańkę ustaw wyżej i wtedy sprawdzaj.
Jak pompę przywiozłeś to było w niej paliwo czy nic nie wyciekło?

[ Dodano: 2017-03-05, 20:54 ]
A weź podkręć lekko dawkę na śrubie.
Być może ktoś tam kopał, dziwne że gaśnie od razu.
To lucasy mialy problem ze po dlugim okresie regulator im chwytalo i miał tylko wysokie obroty.
Próbowałeś na pełnym "gazie" uruchamiać??



coś tam z niej wyciekło, tzn nie wiem co bo nawet mi na spodnie poleciało i waliło jak uj wi co...mimo zapewnień sprzedawcy że pompa jest sprawna nie mam zadnej gwarancji ze taka jest :roll:choćby nawet była sprawna przy demontażu to uj wi ile stała na półce :roll:
spróbuję jeszcze podpiąć z bańki (jak mówisz) i odpowietrzyć ,dziwi mnie fakt że na przewodach przed wtryskami nie mam siku ropy, jak podmianka zaworu nie pomoże to chyba będę znów szukał pompy...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-05, 21:27   

Nie szukaj pompy, bo to loteria, popuść przewody i daj regulator na "pełen gaz" i wtedy kręć.
Jak pojdzie paliwo sprawa jasna, pompa do czyszczenia.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
samuraiksu
nowicjusz


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 30
Wysłany: 2017-03-09, 21:35   

Ok. Druga pompa zagadala:) co nie oznacza że dalej się nie męczę.... Jest dobrze silnik odpala,ale cholernie dymi na biało, dlaczego?¿? A Czy a wtryski lucasa nie nadają się do tej pompy? B czy bez rozkreconej turbiny silnik dostaje za dużo paliwa?? C pompę kupiłem razem z mocowaniem i nie grzebałem w kącie wtrysku,muszę grzebać?? masakra ....
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-09, 21:55   

Najlepiej byłoby zegarem poczatek ustawić, ale jak nie masz to na zapalonym dygnij ja delikatnie i pojedz do pompiarza coby ustawił.
Przyczyn bialego dyma jest więcej, ale skoro wczesniejsze posty czytales to musi byc zly kąt.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
samuraiksu
nowicjusz


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 30
Wysłany: 2017-03-10, 07:13   



do tego zaworka ma dochodzić zwykły plus po stacyjce (jak do zaworu u góry pompy) czy coś innego?
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-03-10, 09:55   

samuraiksu napisał/a:
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/f2af1d67b606.jpg]Obrazek[/url]

do tego zaworka ma dochodzić zwykły plus po stacyjce (jak do zaworu u góry pompy) czy coś innego?



To jest o ile dobrze pamietam przestawiacz kata wtrysku, nie masz czym go zasterowac, bo jest potrzebny tylko na zimno, razem z urzadzeniem rozruchowym podnnoszacym obroty przez linke z zaworu woskowego, tak jak mowilem przez tel mozesz go z powodzeniem nie poodlaczac, moje auto zyje bez niego i ma sie swietnie ;] Mozna by sie pokusic o zasterowanie go przez przekaznik sterowany grzaniem swiec i powinno dzialac. Jesli dym jes bialy i gryzie w oczy to kont wtrysku do ustawnienia i tyle
_________________
606468554
 
     
samuraiksu
nowicjusz


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 30
Wysłany: 2017-03-10, 13:36   

Dzisiaj pogrzebalem w kącie zapłonu i jest dużo lepiej,ale uj... Z tego jak pompa zaczęła cieknac z tyłu z okolic przyłączy rurek.... Jest tam może jakiś orient co da się samemu zmienić?
Mam dość idę się nakurwic..

[ Dodano: 2017-03-14, 08:18 ]
na szczęście walnął tylko ten duży oring między korpusem alu a kopułą żeliwną tak że nawet udało mi się go samemu wymienić,
wczoraj po raz setny poskładałem wszytko do kupy i wreszcie wyjechałem z garażu.

co do zmiany pompy na boscha powiem tak.. różnica jest po prostu ogromna :mrgreen: nawet bez grzebania w cisnieniu turbiny i dawce auto po prostu zapierdala :mrgreen: vmax wzrosło o 20km/h :shock: teraz czuć że to td a nie zwykły diesel. jesli ktoś jeszcze sie zastanawia czy warto zmieniać pompę na boscha to powiem szczerze że na prawdę nie ma nad czym myśleć tylko od razu się za to brać ;-)

acha ja założyłem pompę o nr 0460494344
jak by co mam na zbyciu pompę z tym nr co ma kolega Meenia pompa jest szczelna ale wymaga czyszczenia. oddam za 100zł ;-)



może komuś się przyda ;)

wymiana uszczelnień pompy bosch
 
     
MalyTraktor 
świeżak



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 20
Skąd: Beskid Niski
Wysłany: 2017-10-29, 21:08   

Witam, podepnę sie do tematu, wrociłem do samuraja, tym razem w wersji 1.9td citroen. Janusze zanim sprzedali auto musieli wyciąć imobilajzer i to dosłownie. Finalnie kupiłem nowy zawór do gaszenia silnika i pozostał mi jedynie problem podłaczenia drugiego - tego od przestawiania konta wtrysku. Proszę o pomoc gdzie maja być wpięte oba biegnące od niego przewody?

_________________
Przez 15 lat był 1.3 na wtrysku, przerwa i jest 1,9TD
 
     
Franek_ 
świeżak



Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 14
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-04-22, 14:42   

Podpinając się pod temat - ile bezpiecznie można kręcić ten silnik 1.9?

Mam go w vitarze, pompa Bosch, nowe wydajniejsze turbo. Gdzie znajduje się granica wybuchu? :mrgreen:
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2018-04-23, 21:44   

Franek_ napisał/a:
Podpinając się pod temat - ile bezpiecznie można kręcić ten silnik 1.9?

Mam go w vitarze, pompa Bosch, nowe wydajniejsze turbo. Gdzie znajduje się granica wybuchu? :mrgreen:


W moim pierwsze poddało się sprzęgło, wymiana na nowe Valeo wystarczyła na trzy dni. Myślę że granicą wybuchu jest daleko poza możliwościami seryjnego sprzęgła 200mm z żałosnym dociskiem od isuzu ;-) jakby co to mam teraz 215 mm i trzyma, motor na 11mm tloczku też nie wybucha. Świeca żarowa się spaliła, ale to chyba nie od tego :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
gunio 
świeżak


Wiek: 45
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 20
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2019-12-03, 22:48   

Witam,
Mam Samuraia 1.9 td. z silnikiem XUD9SD, od pewnego czasu przymierzam się do wymiany pompy wtryskowej z Lucasa na Boscha.
Poniżej zamieszczam listę modeli aut w, w których były montowane te silniki oraz część modeli pomp wtryskowych w nich montowanych. Nadmienię, iż szukam pompy z auta o mocy 90 -92 KM

Model Output Notes Model of car
XUD9 65 PS (48 kW; 64 hp) Diesel Citroën BX, Peugeot 205 Export, Peugeot 309, Talbot Horizon

XUD9 A 71 PS (52 kW; 70 hp) ROVER 200 MK2 D
Citroën Berlingo
FSO Polonez
Citroën BX
Lada Niva

XUD9 TE/L 92 PS (68 kW; 91 hp) Diesel turbo with intercooler
Citroën ZX
Citroën Xsara
Citroën Jumpy
Peugeot 306
Peugeot 405
Peugeot Expert


XUD9 SD 63 PS (46 kW; 62 hp) Diesel turbo catalyst Suzuki Samurai

XUD9 SD 75 PS (55 kW; 74 hp) Citroën Xantia
Peugeot 406
Suzuki Baleno
Lada Niva

XUD9 TE/Y 90 PS (66 kW; 89 hp) Diesel turbo with intercooler catalyst Citroën Xantia

XUD9/Z 68 PS (50 kW; 67 hp) Diesel catalyst Hyundai Lantra

Citroen Evasion

o BOSCH – 0 460 494 341 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 370 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 371 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 384 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 411 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 412 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 423 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 986 440 156 – Pompa wtryskowa
Peugeot 306
o BOSCH – 0 460 494 370 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o BOSCH – 0 460 494 388 – Pompa wtryskowa
Peugeot Expert
o BOSCH – 0 460 494 370 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 384 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 388 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 411 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 412 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 460 494 423 – Pompa wtryskowa Informacje katalogowe
o
o BOSCH – 0 986 440 156 – Pompa wtryskowa

Moje pytanie brzmi, którą pompę wybrać? Nr różnią się ostatnimi 3 cyframi. Z wcześniejszych postów wynika, że panowie zamontowali pompy o nr 0460494278 0460494344, niestety tych nr nigdzie nie widzę. Skoro nr pomp powtarzają się w różnych autach i producentach to czy ma to znaczenie którą wybrać? Czy istnieją katalogi pomp Lucasa i ich odpowiedników Boscha? Wtedy bym miał pewność
_________________
Samurai 1.9 td
 
     
TFU 
świeżak


Wiek: 42
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-05, 14:34   

Ostatnie trzy cyfry dotyczą typu instalacji elektrycznej zaworu egr, o ile dobrze pamiętam. Bez znaczenia.
 
     
gunio 
świeżak


Wiek: 45
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 20
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2019-12-07, 10:43   

Ok dzięki wielkie
_________________
Samurai 1.9 td
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.