Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:48
hamulce tarczowe tył
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-07-23, 16:49   

Zrzuciłem dzisiaj bębny (w środku masa błota), okazało się że są na wykończeniu i może bardziej by się opłacało założyć tarcze niż wymieniać wszystkie elementy. Jest jedno ale: cała tarcza hamulców bębnowych jest umieszczona tak że nie da rady jej zdjąć bez zdejmowania łożyska, co właściwie eliminuje dłubanie we własnym garażu. Pamiętam że ktoś to rozcinał, ale robota była dość niewdzięczna. Są jakieś inne domowe sposoby na instalacje tarcz? Może obciąć tylko materiał wokół śrub trzymających ten element do mostu i tam zostawić przykręcony do nowego mocowania zacisków?
_________________
Samurai na części
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-07-23, 17:10   

Tarcze pod zacisk przykrecasz do pochwy . Bębny możesz właśnie przytoczyć do takiej średnicy jak wewnętrzna tarczy bo na to nakladasz tarcze
 
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-07-23, 18:32   

Tak tak, mocowanie zacisku przykręca się do pochwy i mocowanie tarcz do półosi. Ale na półosi między łożyskiem a flanszą na 4 śruby jest blacha, na której mocowane są szczeki i zastanawiam się właśnie co nią zrobić. Jedyna opcja jaką widzę to masakra kątówką aż zejdzie z półosi.
_________________
Samurai na części
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-07-24, 16:15   

bobromir napisał/a:
Tak tak, mocowanie zacisku przykręca się do pochwy i mocowanie tarcz do półosi. Ale na półosi między łożyskiem a flanszą na 4 śruby jest blacha, na której mocowane są szczeki i zastanawiam się właśnie co nią zrobić. Jedyna opcja jaką widzę to masakra kątówką aż zejdzie z półosi.


Tnij kątówką i się nie zastanawiaj. Zmotaj sobie hydrauliczny ręczny na tył i będziesz zadowolony. Wszystko spokojnie w domu ogarniesz.

Tu masz fotki na zaciskach scorpio. Mocowanie hamulców jest zmienione o 90 stopni na tył bo takie jak na fotkach nie zdało egzaminu. Zacisk czepiał o odbój.








Pozdrawiam
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-07-24, 19:27   

Hola! Hola!
Istnieje kilka praktyk w wytwarzaniu blachy mocującej zacisk.

Jedna opcja to jest montaż od wewnątrz-nie trzyma łożyska, trzeba wyciąć kwadracik z tarczya kotwicznej.
druga opcja jest przykręcana od czoła ale nie ma podtoczenia na łożysko! też trzeba wyciąć kwadracik.
No i 3 opcja, w/g mnie najlepsza i to wcale nie dlatego, że ja tak mam :mrgreen: , to montowana od czoła z podtoczeniem na łożysko. Tutaj tniemy całą tarcze kotwiczną, tylko trzeba uważać, żeby za bardzo nie pociąć łożyska/półosi :-)

PS: Podtoczenie jest potrzebne, bo łożysko delikatnie wystaje z pochwy - jak ktoś nie wie o co chodzi, to zobaczy po zdjęciu tarczy kotwicznej.
 
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-07-25, 06:28   

Co Wy tam za kwadraciki wycinanie ?? Jak przerabialem tył na tarcze to wytoczylem flansze z srubami ze starego bębna . Od kwadrata kupiłem tarcze kotwiczne przefrezowalem jeszcze 1,5mm żeby nie było szpary między tarczą a pochwa założyłem zaciski z samca + gotowy hydrauliczny ręczny z aledrogo ;-)
 
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-07-25, 08:34   

Hałas napisał/a:
No i 3 opcja, w/g mnie najlepsza i to wcale nie dlatego, że ja tak mam :mrgreen: , to montowana od czoła z podtoczeniem na łożysko. Tutaj tniemy całą tarcze kotwiczną, tylko trzeba uważać, żeby za bardzo nie pociąć łożyska/półosi :-)



ja mam wersję 3a - z tuleją na dodatkowe uszczelnienie łożyska i mostu, polecam
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-07-25, 08:38   

zed111 masz moze fotke tej tulei ??
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-07-25, 15:44   

Manolo napisał/a:


Tnij kątówką i się nie zastanawiaj. Zmotaj sobie hydrauliczny ręczny na tył i będziesz zadowolony. Wszystko spokojnie w domu ogarniesz.
Pozdrawiam


I nie masz hamulca awaryjnego jak zerwiesz przewody. Nie po to są dwa oddzielne sposoby działania żeby w razie czego można było jakoś zachamować. Dlatego ja jestem zwolennikiem na tyle ręcznego na linkę. Alfowe zaciski działają wyśmienicie jak zaciągnę ręczny na asfalcie na 31" simexach to piszczą. Na zaciskach od skorpio nigdy nie udało mi się tego uzyskać. oczywiście można zawsze pomyśleć o dwóch kompletach zacisków przednich i do tych drugich dać oddzielny obwód z hydraulicznego ręcznego, tak bodajże jest w subaru legacy w starszych modelach.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-07-25, 15:46   

HA! Jest jeszcze bardziej niezależno-hipsterska opcja- ręczny na wale :mrgreen:
 
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-07-25, 18:35   

tu opisywałem, mam jeszcze gdzieś zdjęcia jakby co, ale niewiele, bo na pomysł mechanik wpadł tuż przed montażem
http://samurai.org.pl/vie...ighlight=#51314
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-07-28, 15:28   

A ja mam hydrauliczny i do tego ręczny na linkę. Zaciski od scorpio, linka od mazdy MX5 i oba robią robotę.
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-07-28, 18:54   

@Manolo
Do układu hamulcowego masz wpiętą dodatkową pompkę hydrauliczną przy dzwigni ręcznego? I jeszcze jedną dzwignię ręcznego na linkę? Jakie zastosowanie ma taki podwójny system?
_________________
Samurai na części
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-07-28, 19:35   

Reczny jest hydrauliczny na 4 kola a do tego jest niezalezny uklad awaryjny na linke, to jedyne sensowne wytlumaczenie takiej kombinacji.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-07-28, 20:00   

OK, rozumiem, na pięczątki to pewnie fajna sprawa. Może kiedys, jak już wylecą bębny...
_________________
Samurai na części
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-07-28, 20:50   

Lexx napisał/a:
Reczny jest hydrauliczny na 4 kola a do tego jest niezalezny uklad awaryjny na linke, to jedyne sensowne wytlumaczenie takiej kombinacji.


Jest dokładnie jak piszesz. Jestem zadowolony z takiego układu.
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-04-12, 07:08   

Witajcie

Powoli zaczynam kompletować żelastwo do przeróbki tyłu na tarcze i w związku z tym mam kilka pytań. Mam santanę 99r, w którą stronę iść - zaciski alfy i ręczny na koła czy zaciski samuraia i ręczny na wale? Czy orientuje się ktoś czy do tarcz kotwicznych do zacisków samuraia będą pasowały zaciski Lucasa od Santany? Proszę również o wskazanie, które konkretnie zaciski od alfy będą pasowały, może być link do aukcji.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-04-12, 07:59   

Jak masz Santane, to proponuje alfe bo masz dwie linki hamulcowe i łatwo przerobić ręczny. Zaciski pasują od Alfy 156 np.

http://allegro.pl/zacisk-...5605092105.html
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-04-12, 08:45   

Wszystkie od alfy 156 pasują? Bo widzę po aukcjach, że mają różny wygląd.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-04-12, 09:07   

Dlatego wysłałem Ci konkretną aukcje
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.