Zrzuciłem dzisiaj bębny (w środku masa błota), okazało się że są na wykończeniu i może bardziej by się opłacało założyć tarcze niż wymieniać wszystkie elementy. Jest jedno ale: cała tarcza hamulców bębnowych jest umieszczona tak że nie da rady jej zdjąć bez zdejmowania łożyska, co właściwie eliminuje dłubanie we własnym garażu. Pamiętam że ktoś to rozcinał, ale robota była dość niewdzięczna. Są jakieś inne domowe sposoby na instalacje tarcz? Może obciąć tylko materiał wokół śrub trzymających ten element do mostu i tam zostawić przykręcony do nowego mocowania zacisków?
Tak tak, mocowanie zacisku przykręca się do pochwy i mocowanie tarcz do półosi. Ale na półosi między łożyskiem a flanszą na 4 śruby jest blacha, na której mocowane są szczeki i zastanawiam się właśnie co nią zrobić. Jedyna opcja jaką widzę to kątówką aż zejdzie z półosi.
Tak tak, mocowanie zacisku przykręca się do pochwy i mocowanie tarcz do półosi. Ale na półosi między łożyskiem a flanszą na 4 śruby jest blacha, na której mocowane są szczeki i zastanawiam się właśnie co nią zrobić. Jedyna opcja jaką widzę to kątówką aż zejdzie z półosi.
Tnij kątówką i się nie zastanawiaj. Zmotaj sobie hydrauliczny ręczny na tył i będziesz zadowolony. Wszystko spokojnie w domu ogarniesz.
Tu masz fotki na zaciskach scorpio. Mocowanie hamulców jest zmienione o 90 stopni na tył bo takie jak na fotkach nie zdało egzaminu. Zacisk czepiał o odbój.
Pozdrawiam
_________________ Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
Hola! Hola!
Istnieje kilka praktyk w wytwarzaniu blachy mocującej zacisk.
Jedna opcja to jest montaż od wewnątrz-nie trzyma łożyska, trzeba wyciąć kwadracik z tarczya kotwicznej.
druga opcja jest przykręcana od czoła ale nie ma podtoczenia na łożysko! też trzeba wyciąć kwadracik.
No i 3 opcja, w/g mnie najlepsza i to wcale nie dlatego, że ja tak mam , to montowana od czoła z podtoczeniem na łożysko. Tutaj tniemy całą tarcze kotwiczną, tylko trzeba uważać, żeby za bardzo nie pociąć łożyska/półosi
PS: Podtoczenie jest potrzebne, bo łożysko delikatnie wystaje z pochwy - jak ktoś nie wie o co chodzi, to zobaczy po zdjęciu tarczy kotwicznej.
Co Wy tam za kwadraciki wycinanie ?? Jak przerabialem tył na tarcze to wytoczylem flansze z srubami ze starego bębna . Od kwadrata kupiłem tarcze kotwiczne przefrezowalem jeszcze 1,5mm żeby nie było szpary między tarczą a pochwa założyłem zaciski z samca + gotowy hydrauliczny ręczny z aledrogo
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2015-07-25, 08:34
Hałas napisał/a:
No i 3 opcja, w/g mnie najlepsza i to wcale nie dlatego, że ja tak mam , to montowana od czoła z podtoczeniem na łożysko. Tutaj tniemy całą tarcze kotwiczną, tylko trzeba uważać, żeby za bardzo nie pociąć łożyska/półosi
ja mam wersję 3a - z tuleją na dodatkowe uszczelnienie łożyska i mostu, polecam
Tnij kątówką i się nie zastanawiaj. Zmotaj sobie hydrauliczny ręczny na tył i będziesz zadowolony. Wszystko spokojnie w domu ogarniesz.
Pozdrawiam
I nie masz hamulca awaryjnego jak zerwiesz przewody. Nie po to są dwa oddzielne sposoby działania żeby w razie czego można było jakoś zachamować. Dlatego ja jestem zwolennikiem na tyle ręcznego na linkę. Alfowe zaciski działają wyśmienicie jak zaciągnę ręczny na asfalcie na 31" simexach to piszczą. Na zaciskach od skorpio nigdy nie udało mi się tego uzyskać. oczywiście można zawsze pomyśleć o dwóch kompletach zacisków przednich i do tych drugich dać oddzielny obwód z hydraulicznego ręcznego, tak bodajże jest w subaru legacy w starszych modelach.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
@Manolo
Do układu hamulcowego masz wpiętą dodatkową pompkę hydrauliczną przy dzwigni ręcznego? I jeszcze jedną dzwignię ręcznego na linkę? Jakie zastosowanie ma taki podwójny system?
Powoli zaczynam kompletować żelastwo do przeróbki tyłu na tarcze i w związku z tym mam kilka pytań. Mam santanę 99r, w którą stronę iść - zaciski alfy i ręczny na koła czy zaciski samuraia i ręczny na wale? Czy orientuje się ktoś czy do tarcz kotwicznych do zacisków samuraia będą pasowały zaciski Lucasa od Santany? Proszę również o wskazanie, które konkretnie zaciski od alfy będą pasowały, może być link do aukcji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum