Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:48
hamulce tarczowe tył
ilio 
zapaleniec



Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-11-10, 21:34   hamulce tarczowe tył

ktoś widział ? stosował ? gdzie kupić ?

break_kit_sj.jpg
Plik ściągnięto 996 raz(y) 102,59 KB

 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-11-11, 06:14   

No całkiem fajny zestaw-gdyby poprzedni właściciel taki zamontował w moim Suzuku to sporo pracy i pieniędzy bym zaoszczędził:/.Ale sam taki zestaw to nie wszystko.Trzeba jeszcze dokupić osłony na tarcze bo bez nich to nawet szkoda roboty(klocków nie nadążysz zbierać) i największy problem-korektor siły hamowania.Oryginalny jest na stałe otwarty-można przerobić,ale prędzej czy później zacznie lać:(.Kiedyś na allegro były korektory ręcznie regulowane do montażu w kabinie,ale taka przyjemność kosztowała 250 zł na koło czyli 500 na sam tył.Bez korektora to nie jazda-lekko dotykasz pedału hamulca a tył zaczyna wyprzedzać przód.Ja najpierw założyłem od starego passata,ale wkrótce układ zaczął się zapowietrzać,więc wywaliłem .W to miejsce wstawiłem złączki przewodów,do środka włożyłem wycięte z puszki po sprite krążki z otworkami ok 1,5 mm co już znacznie zmniejszyło siłę hamowania na tyle.Później założyłem cybanty na przewody elastyczne przy zaciskach i skręcałem dopóki zaciski odbijały-ogólnie rzeźba na maksa:/...Czasem tak sobie myślę że tarcze na tyle to tylko większy kłopot;/...A co do klocków na tyle to w moim przypadku wymiana co 500-700 km-zależy ile w błocie oram,chyba że pogubię to wtedy na ręcznym do domu...;)
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-11-11, 14:16   

Widziałem takie zestawy kilka tygodni temu na allegro, kosztowały około 500 - 600 zł (o ile dobrze pamiętam). Także jak chcesz coś takiego upolować to śledź aukcje.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-11-11, 14:45   

Maverick napisał/a:
Widziałem takie zestawy kilka tygodni temu na allegro, kosztowały około 500 - 600 zł (o ile dobrze pamiętam). Także jak chcesz coś takiego upolować to śledź aukcje.


specjalnie mi na tym nie zależy , traktuje ten zestaw jako ciekawostkę , nie dziwie się ze przy tej samej średnicy tarczy z przodu i tyłu stawia auto bokiem .
 
     
BZYK 
świeżak


Wiek: 47
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: zabrze
Wysłany: 2010-11-11, 16:19   

panowie ja mam cos takiego zrobionego,bardzo tanio i bardzo szybko,postaram sie jutro zdjac kolo i zrobic fotki to wtedy zrobie dokladny opis,ja wywalilem calkowicie korektor i spokojnie da sie jezdzic co prawda na czarnym nie jezdze a w terenie nie ma roznicy a przynajmniej wiem ze mam hamulce szczegolnie jak jest stromy zjazd i jedzie sie na dwoch kolach po przekatnej

Zdjęcie1087.jpg
Plik ściągnięto 900 raz(y) 63,54 KB

 
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-11-11, 19:00   

czekam z niecierpliwością :-) ))

ja tak z innej beczki zjeżdżam zawsze na biegu i udaje mi się prawie w ogóle nie hamować
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-11-12, 15:58   

Znalazłem w necie
"zawory regulacyjne do hamulców (tzw. proportioning valve, polecany przy zmianie tylnych hamulców z bębnowych na tarczowe) - 200zl/szt "
http://www.run4x4fun.com/Od_reki.htm

Może to pomoże osobom, które mają z tyłu tarcze przyjemniejszą eksploatacje.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
12RAEL 
nowicjusz
deathproof



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 45
Skąd: TKN
Wysłany: 2012-11-09, 22:31   

oglądałem kiedyś samiego z czymś takim (z zamiarem kupna) i facet mówił że całość kupował zza wielkiej wody - Spidertrax, wszystkie elementy plug&play
_________________
SJ416 & D22 NP300
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-11-10, 16:00   

można spróbować dać dławiki z tyłu (reduktory siły hamowania) - coś jak złączka do przewodów,ale z dławikiem w środku - takie rozwiązanie jest w astrze F i tylne heble na stałe są słabsze,bez różnicy ile wrzucimy na pake.
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2012-11-11, 00:42   

ja sam dorobiłem sobie mocowania i zaciski od cienkusa mam, w niedziele testuj, korektor mam wywalony. podobno jest git z zaciskami od cienkusa ma pare moich znajomych tak porobione i dziala
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-11, 11:29   

Też muszę się za to zabrać bo ostatnia sytuacja kiedy rozwaliło tłoczek i pedał hamulca wpadł w podłogę mnie trochę zmroziła....
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Hubert 
nowicjusz
Hubert


Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: LBL Trakt Janowski
Wysłany: 2012-11-19, 20:23   

Warto zakupiłem miesiąc temu (jeśli dobrze pamiętam to za 180zł) , zamontowane z zaciskami z samuraja, przy felgach trójkątach odwróconych i z przespawanymi wentylami felga obcierała o zacisk, trzeba było dodać dystans 5mm oraz szpilki od primery p10 tylne (trzeba je było tylko lekko przeszlifować w części pomiędzy gwintem a wcięciami, które nie pozwalają się szpilkom obracać). Poza tym cały układ bez zmian, i autko nareszcie hamuje.
_________________
SJ 416, 1,6 gaźnik + LPG, 31" simex 12000lbs
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-11-19, 20:37   

Można też delikatnie przyszlifować zacisk... :lol:
Było gdzieś na forum, że przy obróceniu trójkątów czasem ociera o zacisk i że można delikatnie przyszlifować. ;-)
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-11-19, 20:59   

albo zaspawać oryginalną dziurę na wentyl i przewiercić z drugiej strony ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-11-19, 21:41   

Można spawać, a można też w tą dziurę (albo otwór jak kto woli językiem bardziej technicznym ;-) ) założyć tzw. wentyl ukryty. Z drugiej strony też można dać ukryty, to nie będzie ryzyka że się urwie albo ktoś dla żartu spuści nam powietrze ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Hubert 
nowicjusz
Hubert


Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: LBL Trakt Janowski
Wysłany: 2012-11-20, 21:32   

U mnie otwory po wentylach zaspawane i wywiercone po drugiej stronie, w tym przypadku problemem nie były wentyle tylko zacisk ocierający o felgę na wysokości wyciętych trójkątów. Ja wolałem dodać dystans niż szlifować zacisk, tarcze z przodu poszły na tył a klocki kupione z zaciskami nie były nowe więc przy ewentualnej wymianie tarcz i klocków na nowe problem mógłby powrócić a tak powinno być dobrze.
_________________
SJ 416, 1,6 gaźnik + LPG, 31" simex 12000lbs
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2012-12-04, 11:40   

Gdyby ktos chciał mam profesionalne mocowanie zacisku i tej blachy łączacej koło z tarczą komplet 390zł na dwie strony.. takie jak na zdjeciu pierwszym

Albo sama blacha mocująca zacisk 190 zł komplet na dwie strony


przygotowana pod tarcze i zaciski takie jak z przodu...
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-12-04, 16:29   

O tym piszesz?
http://moto.allegro.pl/ki...2832103745.html
 
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2012-12-04, 16:37   

no nie nie o tym .. :)

To troszke przesadziłem z ceną.. po prostu dla siebie takie cos robiłem i zrobilem wiecej..
a na początku aukcji ktos pisał zee było kiedys za 500 600.. wiec myslałem ze 390 to dobra cena ..

w takim razie mocowanie zacisku 130 a flansze 150 .. czyli komplet 280
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2012-12-09, 18:59   

flansze to nic trudnego każdy samurai ma je na aucie oryginale tzn bęben wystarczy je obciąć na tokarce i gotowe.u siebie również bee robił tarcze zaciski z poldasa no i będe musiał założyć kolektor siły hamowania
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.