Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Otwarty przez: slavok
2013-07-22, 22:55
dystanse kół
bandit120080 
świeżak
Bandit


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 7
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-22, 21:45   

SamNaSamZSam - wszystko dotarło tak jak prosiłem. Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam!

PS
Jak mogę kliknąć Koledze "pomógł"?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-07-22, 22:50   

Pomagasa możesz dać tylko w temacie założonym przez siebie.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-23, 06:52   

Cieszę się, że mogłem pomóc. W większości przypadków to wystarczająca nagroda ;-)
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-31, 12:21   

Ostatnio przy zmianie opon mily Pan raczyl wytknac mi ciekawa rzecz, mianowicie - mam na aucie dystanse po 4 cm na strone, a felga wisi na samych szpilkach zamiast lezec otworem centralnym felgi na piascie. Owy Pan twierdzi ze taki stan rzeczy spowoduje ze predzej czy pozniej powyrywa mi szpilki, przekatuje zawieszenie i niewiadomo co jeszcze. Zastanawiam sie ile jest w tym prawdy, i czy jest sens wytoczyc tuleje ktora wchodzilaby w dystans i w jakis sposob centrowala pozycje calej felgi? (bo na chlopski rozum, w otworach na sruby zawsze bedzie jakies tam przesuniecie i kola beda asymetrycznie ustawione). Spotkal sie ktos z takim problemem?
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-31, 12:36   

Na chlopski rozum cos w tym prawdy moze byc.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-31, 12:46   

na chłopski rozum to ja bym się spodziewał że w dystansie jest z jednej strony wierna kopia bębna/piasty a z drugiej wierna kopia felgi czyli na obu końcach dystansu jest coś co ten dystans centruje na piaście/bębnie a z drugiej centruje felgę na dystansie. Coś jak dystans wału. Innej opcji sobie nie wyobrażam z przyczyn które wytknął Pan wulkanizator. Być może zbyt wiele od świata oczekuję, ale... sam jestem w stanie dużo dać więc to uczciwy układ :D

No i jest jeszcze opcja, że nakrętki mają "półkola" i one centrują felgę na szpilkach, ale do układu wchodzi jeszcze dystans to miejsc na nieosiowość przybywa.

Jak pewnie taplasz się w bagnie to ma to znikomy wpływ na żywotność podzespołów bo bardziej bagno poniszczy, ale tak jak ja hulam ino po czarnym, to bym się grubo zastanowił... w zasadzie to już się zastanowiłem :D nie chcę takich dystansów :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-31, 13:12   

Na chłopski rozum, jak się spojrzy na bęben, to fabrycznie nie ma tam żadnego pierścienia do centrowania.

Idę "na dwór" :-)
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-31, 13:26   

kostuch napisał/a:
Idę "na dwór" :-)


Dworzanin :mrgreen:
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-31, 13:26   

SamNaSamZSam napisał/a:
na chłopski rozum to ja bym się spodziewał że w dystansie jest z jednej strony wierna kopia bębna/piasty a z drugiej wierna kopia felgi czyli na obu końcach dystansu jest coś co ten dystans centruje na piaście/bębnie a z drugiej centruje felgę na dystansie. Coś jak dystans wału. Innej opcji sobie nie wyobrażam z przyczyn które wytknął Pan wulkanizator. Być może zbyt wiele od świata oczekuję, ale... sam jestem w stanie dużo dać więc to uczciwy układ :D

No i jest jeszcze opcja, że nakrętki mają "półkola" i one centrują felgę na szpilkach, ale do układu wchodzi jeszcze dystans to miejsc na nieosiowość przybywa.

Jak pewnie taplasz się w bagnie to ma to znikomy wpływ na żywotność podzespołów bo bardziej bagno poniszczy, ale tak jak ja hulam ino po czarnym, to bym się grubo zastanowił... w zasadzie to już się zastanowiłem :D nie chcę takich dystansów :D


Problem polega na tym ze dystans nie jest kopia piasty, wyglada tak : http://i.imgur.com/QPmTmDW.png , i nic poza szpilkami nie centruje. Mam nakretki polokragle, ale przy "grubosci" felgi niewiele to daje, plus tak czy siak obciaza same szpilki.
Auto jest uzywane 60/40 czarne teren.

kostuch napisał/a:
Na chłopski rozum, jak się spojrzy na bęben, to fabrycznie nie ma tam żadnego pierścienia do centrowania.

Idę "na dwór" :-)


Z tylu na bebnie teraz nie jestem pewien (az to sprawdze), ale z przodu z tego co wiem to felga sie centruje na sprzegielku, jakas stabilizacja to jest zawsze.


Alescie sie uczepili :D
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-31, 16:36   

ja mam na bębnach takie prążki chyba :D może to +6 do lansu tylko, ale i tak mi się podoba :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-31, 16:44   

kostuch napisał/a:
Na chłopski rozum, jak się spojrzy na bęben, to fabrycznie nie ma tam żadnego pierścienia do centrowania.



Dokładnie tak i podobnie jest w wielu terenówkach - koło jest centrowane tylko na szpilkach.
Jeździć, nie mnożyć problemów, nie przejmować się pierdołami :mrgreen:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-10-31, 21:21   

a weź ty sie nie przejmuj tym co mówią. Mnie zawsze karcą za minimalne smarowanie śrub w kołach. "Że sie niby odkręci"
Ja zawsze kończe dyskusje robię tak od 15 lat i nigdy nic sie nie odkręcało. Koniec dyskusji.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-31, 21:42   

hmm idąc tym tropem to powinniśmy na drzewach jeszcze siedzieć bo robiliśmy to przez tysiące lat nawet :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-10-31, 23:42   

idąc tym tropem skoro przez 15 lat nic w x autach to nagle co odkręci się ?? weź mnie nie śmiesz :mrgreen:
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-10-31, 23:47   

A po kiego grzyba smarujesz te śruby od kół ?
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-01, 00:57   

Sruby od kol smaruje sie smarem grafitowym, po to zeby sie nie zapiekaly
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-11-01, 00:58   

bez przesady, nigdy nie smarowałem i nie było problemu.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-11-01, 07:04   

Jak zmienialem resory to wysmarowalem wiekszosc srub i nakretek grafitowym, wlasnie po to zeby dalo sie to kiedys odkrecic. Efekt taki ze co chwile musze sprawdzac czy zawieszenie sie nie rozkrecilo ... ;-)
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-11-01, 07:48   

Pac man, zmień nakrętki na te z samo kontrujące to nie będziesz musiał co chwilę sprawdzać :)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-11-01, 10:34   

Starscream napisał/a:
a weź ty sie nie przejmuj tym co mówią. Mnie zawsze karcą za minimalne smarowanie śrub w kołach. "Że sie niby odkręci"
Ja zawsze kończe dyskusje robię tak od 15 lat i nigdy nic sie nie odkręcało. Koniec dyskusji.

Robię dokładnie tak samo, z resztą smaruję większość śrub przed wkręceniem i jakoś nie chcą się same odkręcać :mrgreen:
W przypadku kół smaruję jeszcze stożki nakrętek - przy dokręcaniu mniej się wycierają gniazda w felgach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.