Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymieniać pasek rozrządu ?
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-06-27, 16:08   

Zdecydowanie nie.
To jest 1.0 czy 1.3?
Jak litrowka to pamietac trzeba ze jest kolizyjna wiec trzeba uwazac.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Andrzej01 
świeżak


Wiek: 51
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 5
Skąd: Łapsze
Wysłany: 2015-06-27, 17:16   

To jest 1.3 na wtrysku.
_________________
Czerwona suczka 1.3.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-06-27, 17:20   

No to pol biedy, pamietam ze tez mialem zagwozdke z tymi znakami, teraz jestem w pracy ale za 7 godzin moge zrobic skan z serwisowki i Ci podeslac.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Andrzej01 
świeżak


Wiek: 51
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 5
Skąd: Łapsze
Wysłany: 2015-06-28, 09:07   

Byłbym wdzięczny za ten skan.
_________________
Czerwona suczka 1.3.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-06-28, 09:46   

Myslalem ze mam to u siebie ale wywiozlem ksiazke do Rodzicow wiec kolo poludnia to ogarne.

Edit:
Na razie moze to Ci pomoze, strony 49-50
http://www.suzuki4x4.net/manual/sj/chapter3.pdf
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
BM 
nowicjusz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 43
Skąd: KRK
Wysłany: 2015-06-28, 14:44   

Andrzej01 napisał/a:
A gdyby pasek przestawiony był o te 17 zębów jak pokazuje druga kreska, czyli gdzieś o jedną trzecią obrotu, to samochód miałby prawo odpalać i normalnie pracować, czy raczej by nie palił.?

Nie, jeden, góra dwa ząbki i będzie chodził 'krzywo"
BM
_________________
Suzuki SJ413 - "wielkie" małe auto
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-02, 21:06   

Cześć, z tego co się zorientowałem, to szerokości paska rozrządu są dwie.
Czy po numerach silnika można określić jaki szeroki powinien być pasek?
Oznaczenie mojego silnika to G13BA, a numer silnika zaczyna się od - G13BAS625xxx
w dowodzie mam 51kW
 
     
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-31, 11:10   

Cieknie mi pompa wody-postanowiłem ją wymienić a przy okazji skoro i tak tam będę to pasek rozrządu bo nie wiem jak długo tu siedzi. I teraz ma kilka pytań.

-Instrukcja podaje aby przed założeniem nowego paska, zdjąć pokrywę zaworów i wyluzować zawory, robicie tak?

-Druga sprawa dotyczy uszczelniaczy. Skoro już będę przy nich to może warto je wymienić( nie znam ich przeszłości). Ale zastanawiam się jak blokujecie koła aby je dokręcić i odkręcić? Koło od Wału korbowego można pewnie skrzynią biegów, wysoki bieg i może się uda. A jak górne koło od wałka zaworów?

Silnik 1.3 wtrysk
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
Ostatnio zmieniony przez CZASAMI.pl 2019-01-31, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2019-01-31, 11:30   

U mnie są otwory do wkręcania śrub blukujacych, które jednocześnie ustalają pozycje rozrządu i blokują jego przestawienie przy wszelkiej masturbacji. Ja mam diesla. Może i u Ciebie takie dziury są.

A dolne koło blokuje bolcem w kole masowym w okolicach rozrusznika.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-31, 11:49   

SamNaSamZSam napisał/a:
U mnie są otwory do wkręcania śrub blukujacych, które jednocześnie ustalają pozycje rozrządu i blokują jego przestawienie przy wszelkiej masturbacji. Ja mam diesla. Może i u Ciebie takie dziury są.

A dolne koło blokuje bolcem w kole masowym w okolicach rozrusznika.


Edytowałem o dane o silniku:) Mam 1.3 benzynę na wtrysku. Właśnie w instrukcji jest coś o zamachu aby użyć blokady ale to jakiś specjalny tool.
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2019-01-31, 12:41   

Specjalny tool możesz zastąpić prętem/bolcem/śrubą o odpowiedniej średnicy i byle nie z plasteliny
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-31, 20:14   

Dolne kółko dasz radę odkręcić wrzucając 5 bieg i mocno zaciągając ręczny. Ja użyłem klucza i metrowej rury jako przedłużki.
Natomiast co do górnego kółka, to zrobiłem sobie przyrząd do blokowania kółka z dwóch śrub M8 przykręconych do kątownika w odpowiednim odstępie, tak aby zaprzeć się o otwory w kółku rozrządu.

Uszczelniacze najlepiej wyjąć za pomocą wkręta budowlanego, wkręcając go w sam środek uszczelniacza i wyciągając na zasadzie korkociągu - tylko uważaj żeby przy wkręcaniu wkręt nie zboczył i nie uszkodził powierzchni osadzenia uszczelniacza lub powierzchni wału.
Najlepiej sobie najpierw nawiercić cienkim wiertłem.

Sprawdź sobie jaki masz szeroki pasek i jaki ma profil zębów, bo są dwie szerokości i zęby płaskie i półokrągłe.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-02-01, 21:35   

wymiana paska rozrządu w samuraju jest ciut bardziej skomplikowana niz wymiana paska alternatora, wiec blokady nie są potrzebne nawet jak sie coś przestawi to sa znaki
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-03, 10:28   

fakir napisał/a:
Dolne kółko dasz radę odkręcić wrzucając 5 bieg i mocno zaciągając ręczny. Ja użyłem klucza i metrowej rury jako przedłużki.
Natomiast co do górnego kółka, to zrobiłem sobie przyrząd do blokowania kółka z dwóch śrub M8 przykręconych do kątownika w odpowiednim odstępie, tak aby zaprzeć się o otwory w kółku rozrządu.

Uszczelniacze najlepiej wyjąć za pomocą wkręta budowlanego, wkręcając go w sam środek uszczelniacza i wyciągając na zasadzie korkociągu - tylko uważaj żeby przy wkręcaniu wkręt nie zboczył i nie uszkodził powierzchni osadzenia uszczelniacza lub powierzchni wału.
Najlepiej sobie najpierw nawiercić cienkim wiertłem.

Sprawdź sobie jaki masz szeroki pasek i jaki ma profil zębów, bo są dwie szerokości i zęby płaskie i półokrągłe.


Dzięki bardzo :-)
Rozrząd, pompa wody i przewody chłodnicy wymienione.
Górne koło do odkręcenia zablokowałem sobie starym paskiem rozrządu, simering był w słabym stanie wyszedł bez większego problemu.
Dolne koło idąc za Twoją radą odkręciłem wrzucając 5 bieg i ręczny, poszło, chociaż lekko nie było. Niestety koło zębate za nic nie chciało zejść, zablokowane na klinie, nie miałem ściągacza a musiałem już zabrać się za składanie( korzystam z stanowiska warsztatowego na godziny).
Simering wału korbowego leje solidnie, a nie mam jak się tam dostać. Jakieś patenty na ściągnięcie z niego koła? Ściągacze z allegro wydają mi się za grube aby tam podejść, natomiast takie cienkie do wycieraczek mają raczej za mały zakres pracy.

[ Dodano: 2019-02-03, 10:30 ]
Starscream napisał/a:
wymiana paska rozrządu w samuraju jest ciut bardziej

Chodziło mi o blokady potrzebne do odkręcenia kół napędu aby dostać się do simeringów pod nimi:)
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-03, 12:26   

Spryskaj kółko wd40 I opukaj przed drewienko. Musi zejść
 
     
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-06, 12:28   

fakir napisał/a:
Spryskaj kółko wd40 I opukaj przed drewienko. Musi zejść


Udało się, chociaż nie było lekko. WD40 i ostukiwanie, ale dodatkowo nakręciłem koło do paska klinowego i dzięki temu miałem większe miejsce do złapania i pracowania lewo-prawo kołem. Niestety i na kole zębatym i na trzpieniu od wału, były drobne wżery i to one utrudniały zdjęcie koła zębatego.

Patent z nawierceniem otworka w simeringu i wkręceniu wkrętu super pomocny.
Dzięki :-)
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-10-21, 22:13   

Cześć, w jaki sposób ustawiacie naciąg paska?
czy tylko sprężynka "robi robotę" ? czy może jej troche pomagacie
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-10-22, 08:20   

Ja ustawiam na czuja, sprężynka mi się nigdy nie trafiła, podobnie jak awaria rozrządu :mrgreen:
Jak masz sprężynkę, to teoretycznie można jej zaufać, ale kto wie czy to oryginał i czy trzyma parametry...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.