krzysiek, najlepiej nie kombinuj i kup używkę gaźnik. Możesz zapytać u naszego forumowego dealera Adasia: 663 020 784
Jeśli jednak chciałbyś kombinować to przy jimnym 1,3 SOHC będziesz miał tyle samo roboty co przy samuraiu 1.3 wtrysk. Wkładanie samuraia 1,3 wtrysk w dzisiejszych czasach to sztuka dla sztuki.
No właśnie jak to jest z tym silnikiem z jimnego przymierzam się do takiego swapa. Wielopunktowy wtrysk to jest to co do mnie przemawia bo już mam dosyć kręcenia w gaźniku a jak postoi 3 dni to bez plaka nie odpali.A taki Jimny 1.3 najbardziej odzwierciedla seryjny motor (waga, moc) nie jest to co prawda 1.8 is ale nie chodzi mi o zrobienie zmoty ale nadal żeby to był samurai. Podobno do skrzyni pasuje plug&play ale czy na pewno? jak z łapami silnika do ramy,osprzęt, Które lepsze SOHC czy DOHC (kody silnika mile widziane), adaptacja wiązki, na coś trzeba zwrócić uwagę? Licznik z wtryskowca, pompa paliwa, jak to podłączyć. Fajnie by było gdyby na tym forum powstał manual do takiego swapa co i jak i co potrzeba bo z racji nieubłaganie płynącego czasu to moim zdaniem może być coraz częstsza przeróbka w samurajach/SJ. Z góry był bym wdzięczny w imieniu swoim i potomnych. A tym czasem może ktoś będzie uprzejmy mnie oświecić w tych kilku wątpliwościach.
Dziękuje i pozdrawiam Raciv...
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-10, 12:16
raciv napisał/a:
Fajnie by było gdyby na tym forum powstał manual do takiego swapa co i jak i co potrzeba bo z racji nieubłaganie płynącego czasu to moim zdaniem może być coraz częstsza przeróbka w samurajach/SJ.
Świetny pomysł! Liczę, że podczas swojej przeróbki będziesz miał to na uwadze i taki manual popełnisz?
Z tego co kojarzę to Chomik ma jimnego i być może jakieś wskazówki znajdziesz u niego w temacie w dziale mój samurai.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
W miare bezproblemowo zaklada sie silnik z jima z jednym walkiem bo pasuje do skrzyni. Nowszy m13a juz niestety nie i trzeba kupic skrzynie od niego, ktora kosztuje defakto tyle co silnik. Potem rzezba z zamontownaiem tego. Z wiazka to pewnie tyle roboty co przy kazdym swapie ze zmiana kompa. Trzeba polaczyc Na szczescie nie ja to bede robic :)
Dzięki pacmano właśnie w tym się chciałem utwierdzić. :) A podobno ten kolo z chechła twierdzi że ma flansze m13a > samurai nie wiem czy to realne, no i czy to dużo lepiej chodzi od SOHC to też nie wiem.
Witam i odświeżam temat.
Mam samuraika na silniku 1,3 monowtrysk z 1998r i szukam dla siebie najlepszego rozwiązania. Autko jest zagazowane bo dużo jeżdżę i nie chcę rezygnować z LPG, a zaczyna coraz bardziej słabnąć. Jaki silnik byście proponowali, żeby było dość łatwo i szybko (auto potrzebne do pracy, nie do off-roadu). Sam tego nie zrobię (chyba, że ma ktoś poradnik ze zdjęciami), a mój mechanik od razu się zarzekł, że nie chce się grzebać tydzień czasu z autem bo klienci kolejkami do niego stoją. Nie potrzebuję nie wiadomo jak dużo mocy, więc jeśli silnik od jimny jest w moim przypadku bezproblemowy to by mi wystarczył, no chyba że z vitary 16V tak samo wyjdzie. Tyle, że te vitarowskie drogie się teraz zrobiły - widać jest na nie popyt. Na filmiku kolega slavok opowiada o tym jak by przełożenie było banalnie proste . Nie chcę wydawać bardzo dużo kasy bo to auto przede wszystkim służące mi w pracy, drugim bardziej cywilizowanym jeżdżę po godzinie 15:00 .
Dzięki za pomoc.
Witam i odświeżam temat.
Mam samuraika na silniku 1,3 monowtrysk z 1998r i szukam dla siebie najlepszego rozwiązania. Autko jest zagazowane bo dużo jeżdżę i nie chcę rezygnować z LPG, a zaczyna coraz bardziej słabnąć. Jaki silnik byście proponowali, żeby było dość łatwo i szybko (auto potrzebne do pracy, nie do off-roadu). Sam tego nie zrobię (chyba, że ma ktoś poradnik ze zdjęciami), a mój mechanik od razu się zarzekł, że nie chce się grzebać tydzień czasu z autem bo klienci kolejkami do niego stoją. Nie potrzebuję nie wiadomo jak dużo mocy, więc jeśli silnik od jimny jest w moim przypadku bezproblemowy to by mi wystarczył, no chyba że z vitary 16V tak samo wyjdzie. Tyle, że te vitarowskie drogie się teraz zrobiły - widać jest na nie popyt. Na filmiku kolega slavok opowiada o tym jak by przełożenie było banalnie proste . Nie chcę wydawać bardzo dużo kasy bo to auto przede wszystkim służące mi w pracy, drugim bardziej cywilizowanym jeżdżę po godzinie 15:00 .
Dzięki za pomoc.
Jesli mechanik, ktory czegos takiego nigdy nie robil nie chce sie grzebac tydzien, to chyba jedyna opcja wymiany to kolejny taki sam
Ewentualnie w miare bezproblemowo wchodzi g13b z jimny ale wiazke trzeba opanowac, niedzialajacy obrotomierz, czujnik temperatury itp
Moim zdaniem przy mono wtrysku w Samuraiu najprostszy swap był by na 1,6 8v z Vitary wiązka pasuje z Samuraia jest parę różnic w zależności od rocznika ale to można wszystkie różniące graty przełożyć z 1.3 (ja mam 1.6 ale kolektor dolotowy rozdzielacz zapłonu i sam wtrysk z samuraia ) No i do tego flansza łącząca skrzynię z silnikiem za ok 100 zł i przeróbka smoka oleju (z dwóch jeden bo zostaje miska z Samuraia) łapy silnika z samuraia w jednej trzeba przewiercić otwór ale to i slavok mówił jak pamiętam iiiii w sumie tyle Jeżeli masz LPG na mikserze mógł byś mieć problem z zamknięciem maski bo silnik z wiertary jest wyższy
Silniczek słabnie, ale co mu dolega jeszcze nie wiem, dopiero po nowym roku mechanik do niego zajrzy.
bialy bill przekładkę robiłeś sam? mógłbyś na PW przesłać bardziej szczegółowy opis co i jak? Wcześniej w temacie koledzy wypowiadali się, że jeśli już przekładać to 1,6 16v bo niby robota ta sama co z 1,6 8v.
Brat posiada samiego z 1.4 16v z poloneza,belka na ktorej jest zaczepiony silnik pasuje do ramy.przyspawujesz i wsadzasz to ze skrzynia od poldka. ma wolniejsze przelozenie niz samurai org.silnik ze skrzynia wazy ok 70kg bo jest z alu. polaczenie skrzyni z reduktorem mozna zrobic na przegubie.od audi :). zakladasz sekwencje i smiagasz za grosze. jak juz ktos jest wymagajacy to kujujemy 1.8-170km od MG i laczymy ze skrzynia od poldka bo to sa identyczne prawie silniki. koszt takiego silnika ok 2tys kpl.
miałem poldeusza z tym silnikiem dawno temu. Silnik 2000 -sekwencja kolejne tyle i to już nie są grosze w stosunku do wrtości auta
Po za tym sekwencja lubi żyć własnym życiem
Brat posiada samiego z 1.4 16v z poloneza,belka na ktorej jest zaczepiony silnik pasuje do ramy.przyspawujesz i wsadzasz to ze skrzynia od poldka. ma wolniejsze przelozenie niz samurai org.silnik ze skrzynia wazy ok 70kg bo jest z alu. polaczenie skrzyni z reduktorem mozna zrobic na przegubie.od audi :). zakladasz sekwencje i smiagasz za grosze. jak juz ktos jest wymagajacy to kujujemy 1.8-170km od MG i laczymy ze skrzynia od poldka bo to sa identyczne prawie silniki. koszt takiego silnika ok 2tys kpl.
Cala k-seria rovera to fajne silniki, lekkie i mocne, ale ze wzgledu na budowe tragicznie nieodporne na przegrzanie. Blok silnika typu open deck, do tego w nowszych modelach tuleje na silikon i 30to centymetrowe szpilki glowicy z gwintami w stopach panewek glownych. Po pierwszym naszym Dobromirze najlepiej taki motor wywalic na zlom zeby sobie zaoszczedzic nerwow
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum