Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
SPRZĘGŁO WISKOTYCZNE
CZESIEK 
świeżak



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 3
Skąd: pomorze
Wysłany: 2012-02-13, 19:42   SPRZĘGŁO WISKOTYCZNE

Witam,
czy ktoś wie jak powinno pracować sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy i jak wykryć wadę pracy i ewentualne uszkodzenie?
Sprzęgło to w moim samuraju pracuje na "sztywno" z kołem pasowym zaraz po uruchomieniu silnika nawet na mrozie.
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje
pozdrawiam
Czesław.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-13, 20:02   

Witaj Czesiek.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-02-13, 20:23   

Cześć ! Odpal silnik i z gaś jak wisko stanie razem ze silnikiem to jest dobre a jak dalej będzie się kręcić to jest do wyrzucenia
 
     
fearu 
świeżak


Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-19, 21:22   

Witam;
Troszkę chciałbym odświeżyć temat. Czyli z tego co napisane powyżej wynika, że wentylator działa cały czas jak działa silnik... Czy nie powinien się załaczać tylko wtedy gdy chłodziwo ma za wysoką temperaturę? Dopytuję się ponieważ mam sama od niedawna i cały czas jeżdzę na niedogrzanym silniku i zastanawiam się co może być powodem... chciałem się upewnić czy u mnie działa poprawnie.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-19, 21:46   

Sprawdź termostat, z wentylatorem wszytko ok, to termostat otwiera duży obieg.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-19, 22:23   

Niekoniecznie. Wiatrak z wiskozą powinien dać się zatrzymać (oczywiście na zimnym silniku), na ciepłym ma się nie dać :-)
Na sztywno też działa i kłopotów z niedogrzaniem nie powinien sprawiać.
Jak faktycznie mu za zimno to zacznij jak Slavok pisał od termostatu ale miej na uwadze, że sami ma dziwny wskaźnik temperatury i optymalna NIE JEST jak wskazówka jest na środku! Jeżeli jest na ~1/3 wskaźnika to jest OK
 
 
     
fearu 
świeżak


Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-20, 15:30   

No właśnie kupiłem termostat i będę wymieniał niebawem. Czujnik temperatury działa. Wskazówka trzymała się w okolicach 1/4 wskaźnika, ale nawiew na szybę był bardzo słaby, temperatura nawiewu była w miarę. Na forum znalazłem instrukcje jak oczyścić nagrzewnicę. Jak odkurzyłem te wszystkie liście to teraz nawiew mam mocny, ale temperatura nawiewu znacznie spadła. I na wskaźniku już nie dochodzi do 1/4 nawet.
Wracając do wiatraka raczej nie jest na sztywno ponieważ jak silnik stoi to mogę obracać samym wiatrakiem ręcznie. No ale tak to już jest, jak się kupuje używane auto to mogą wyjść różne niespodzianki.
 
     
mhabm 
świeżak
praktyczny



Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-02-21, 17:51   

Też po zakupie Samiego wymieniłem termostat - z uszkodzonym nie mogłem nagrzać w ogóle auta i ratowałme się tekturką. Teraz temperatura na wskażniku po 10 km jazdy osiąga połowę skali. Wisko pezez cały czas się kręci, bez wzgledu na temp silnika - jak można dokładnie zbadac prawidłowość tego ustrojstwa ?
Przy zgaszonym zimnym silniku obracam wiatrak z wyczuwalnym oporem , przy włączonym zimnym silniku dam radę zatrzymać wiatrak (z oporem). Przy ciepłym silniku też dam radę zatrzymać wiatrak ( opór jest porównywalny) . Jak to dokładnie zbadać?
 
     
fearu 
świeżak


Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-21, 18:50   

No ja się nie odważyłem włożyć ręki w rozpędzony wentylator.
Faktycznie po wymianie termostatu temperatura trzyma się w połowie skali jak zaklęta. Pojawił się natomiast inny problem - linka otwierająca zawór ciepłej wody na chłodnicę jest stopiona (pancerz linki) i teraz mam zblokowane grzanie na maxa i w aucie po 10km jest gorąco jak w kotle... hehe uroki używanego auta...hehe
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-21, 19:16   

Sprawdź masę silnika.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
mhabm 
świeżak
praktyczny



Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-02-21, 19:18   

W tym przypadku nie działałem ręką ale profesjonalnym trzymakiem wiatraka tj. skrobaczką do szyb (całkiem sporą).
Ja mam sprawdzić masę czy kolega?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-21, 19:33   

Kolega fearu.Jeżeli jakaś linka jest przegrzana może to świadczyć o słabej masie silnika.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
fearu 
świeżak


Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-21, 19:50   

Masę sprawdzałem jako jedną z pierwszych rzeczy po zakupie auta(poczytałem trochę forum zanim kupiłem sama) - była OK, ale i tak wyczyściłem styki i podokręcałem śruby. Mi się wydaje, że to musiało się przy jakimś spawaniu się stać. Poprzedni właściciel robił w nim blacharkę, więc myślę, że wtedy. Zmienię linkę i będę obserwował.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.