Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Podmianka kół zębatych w skrzyni biegów
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2012-03-03, 02:13   Podmianka kół zębatych w skrzyni biegów

Witam. Czy była by możliwa podmiana kół zębatych tylko 5 biegu w skrzyni od Suzki?? aby uzyskać większą prędkość jazdy (przelotowej) ?? pozostałe biegi zostały by bez zmian.
Pozdrawiam.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-03, 09:05   

Gdzieś czytałem że od Vitary 5 bieg pasuje i zamiast 0,8 przełożenie jest 0,7 z hakiem. Ale niepotwierdzone
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-03-03, 10:19   

Czesc,

A jaka predkoscia przelotowa obecnie dysponujesz? 5 bieg i MT-ki nie idą w parze, przy standardowym reduktorze i przełożeniach w mostach.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2012-03-04, 00:46   

Obecnie dysponuje takim zestawem, mianowicie przełożenia w mostach mam od Vitary (czyli wolniejsze), reduktor od 1,3 opony Fedimy - Yokohama rozmiar prawie 31 cali. Dwa tygodnie temu wsadziłem LPG (miał być 1,6 TD VW którym dysponuje ale przy tych przełożeniach to uważam, że autko było by wolniejsze, a pałowanie diesla pod 4 tys obr. chyba mija się z celem) i przy okazji odkryłem problem z gaźnikiem (polonezowskim) otwierała mi sie tylko pierwsza dysza, po zmianie prowadzenia linki wszystko otwiera się tak jak powinno. Ale do rzeczy. Przy obecnym zestawieniu ze sprawnym gaźnikiem na 5 biegu moja prędkość max wynosi około 92 km/h (sprawdzone z GPS) przy obrotach silnika około 3800 obr/min. licznik pokazuje mi wtedy 112km/h.
Wcześniej na jednej dyszy moja prędkość max na 5 biegu wynosiła 82km/h przy obrotach 3600 obr/min licznik pokazywał 102 km/h no ale autko widziało każde wzniesienie zanim ja je zobaczyłem i do tej prędkosci rozpędzało się ładną minutkę. teraz jest o niebo lepiej.
Reasumując przy takim zestawieniu jakie mam Prędkosciomierz przekłamuje o około 20 km/h poruszanie się z prędkością 75km/h wiążę się z trzymaniem silnika na około 3000 ogr/min i z 5 mm luzu pod pedałem gazu. pytam sie o podmiankę kół zębatych w skrzyni na 5 -tym biegu aby zwiększyć delikatnie prędkość przelotową, wiadomo w trasie to fajna rzecz a w terenie 5 -tki sie prawie nie używa. Dodam tylko, że z takiego zestawienia przełożeń i LR w tylnym mosicie jestem bardzo zadowolony ..... ale brakuje mi trochę prędkosci na przelotach.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-03-06, 17:50 ]
Dzisiaj dokonałem dokladniejszych pomiarów. I wyszło mi 5-ty bieg, 3000 obr/min, 70km/h na GPS i 90km/h nalic
zniku.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.