Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-02-12, 13:59
SJ413 LPG 1 Gen(podciśnieniowe)koszt: 300PLN-chętnie pomogę.
konto_usuniete 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: village
Wysłany: 2010-11-04, 00:32   SJ413 LPG 1 Gen(podciśnieniowe)koszt: 300PLN-chętnie pomogę.

Oczywiście pomogę wiedzą i teorią za darmo a koszt to tylko cena za butle używaną i stary parownki i pozostałe elementy.(trzeba sobie poszukać na złomie)
Ja trafiłem kilkuletnia butle z vectry 60L :)
Przewody miedziane i paliwowe - nowe, jak i filterek + zestaw regen. parownika lovato rg80 --> polecam.
naprawdę bajka zrobić i podlączyć.
A i mikser średnica 68 mm, dostępny u każdego gazownika za 20 zł.
U mnie tak śmiga że nie wiem.
Swojego mordercy nie będe na razie przerejestrowywał więc taka instalka mi w sam raz pasuje.
Po LPG mam 10 minut przez pole :)

Regulacja jest trudna bez analizatora ale da się ustawić i tak.
Pali z zimnego trach i chodzi, z ciepłego to samo, nabrało autko życia w
końcu, sama radość jeździć.
Lepiej o ok 30 % chodzi niż na PB95.

Zainteresowanych chętnie nakieruję na właściwy tor działania.

Ps: koszt legalizacji takiej instalacji to koszt nowej butli(niestety - takie prawo) plus na flaszkę znajomemu gazownikowi żeby posprawdzał jedynie itd...


POLECAM

Jestem miło zaskoczony efektem.
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-11-04, 05:30   

Ja swoim resorakiem prawie dwa lata śmigałem bez wbitego gazu,ale wreszcie stwierdziłem że trzeba go zalegalizować.Poza tym nie miałem paszportu do butli i kończyła mi się jej legalizacja.Zakupiłem nową butlę 60l(poprzednia 45l starczała na 170 km).całkowity koszt z gazownikiem wyniósł mnie 550zł i wreszcie spokojnie mogę ruszać w drogę:)
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-11-04, 05:55   

CZEE
Ale nie sądzicie że
na gazie jest jednak
troche słabszy :->
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-11-04, 07:09   

Panowie nie bez złośliwości się wypowiem ale gaz jest dobry w kuchenkach gazowych :)

W aucie natomiast jedyny słuszny diesel jest
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-11-04, 07:44   

jeszcze z silniczkiem 1,3 jeździłem również na gazie ale miałem zainstalowanego BLOS-a i powiem szczerze ze dużo lepiej się zbierał na gazie, poza tym nie ma problemów z gaźnikiem, że się zabrudzi czy coś... a co do diesla, to racja, jedyne co mu trzeba do pracy to powietrze, bo jak odpali to nawet prądu nie potrzebuje :-)
 
     
konto_usuniete 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: village
Wysłany: 2010-11-04, 09:36   

Zgadzam się z dieslem :)

Max moment obrotowy już przy około 1800 / 2200 rpm to jest to co najlepsze w teren.
Pozatym taki np 1.9TD nawet i ten 75 konny byłby jak znalazł do samiego.

Ale jak się ma 1.3(zamulony) gaźnik, to sie lubi co sie ma :)
I robi co się da.

LPG - tanio w teren :)
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-11-04, 16:15   

Mój suzuk też na gazie super pomyka-lepiej niż na benzynie.Poza tym jak się ostro boruje to wiadomo że pedał w podłogę i na pełnej p....e przez błota się fruwa-nie ma co zamulać i czekać jak się utopi-podstawowy błąd początkujących w terenie-to nie osobówka że dwójeczką bez gazu po błotku się jedzie...
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-11-04, 23:45   

Koledzy, wklejcie proszę zdjęcia, które pokazują ile miejsca na pace zabiera butla na gaz. Też bym chciał obniżyć koszty eksploatacji i się zastanawiam.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
konto_usuniete 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: village
Wysłany: 2010-11-05, 21:09   

kolego wkleję wszystkie fotki tylko troszeczkę się spóźniłeś bo jestem obecnie w szkole(zaoczne) i do zuzi wracam
w niedzielę wieczorem :)
 
     
Marcepan1 
nowicjusz
5323451


Wiek: 42
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Góra k/Poznania
Wysłany: 2010-11-08, 09:12   

Witam

Jak ktoś używa sporadycznie sami-ego, (ja np do rajdów, robię z dojazdami maks - 2-3 tyś rocznie) to uważam ze nie ma sensu pakować gazu. Ja na gaźnik znalazłem rozwiązanie ponny 1,5 (tak podpowiadali na forum) plus Pan Marek z Poznania wyciągnął z niego reklamówkę zbędnych cześć i zrobił go na typowego mechanika jak w sportowych motorach starego typu (brak podciśnień zostało tylko jedno od zapłonu). Koszt gaźnika na allegro to 120 zł, a Pan marek od 30 lat zajmujący się tylko i wyłącznie gaźnikami za przeróbkę i regenerację ze szlifem itd. typowo pod rajdy woził 350 zł plus regulacja po założeniu (założenie i przeróbka układu paliwowego we własny zakresie 30 zł za wężyki trójniki i opaski). Co teraz mam spalanie wzrosło o jakieś 100% :-P (bak starcza na 12h konkretnej jazdy w terenie) ale nie mam problemu z podjazdami pod duże wzniesienia, nawet jak auto poskoczy na wyboju i złapie wysokich obrotów i spadnie to się nie zadusi, nie ma problemu że jak się podjedzie i podbija pieczątkę na ostrym wzniesieniu to gaśnie. Ogólnie jest żywszy i na pewno szybciej się wkręca na obroty a co za tym idzie to szybciej przyspiesza. I co zaskoczyło wszystkich nie ma problemów z brakiem mocy na standardowym reduktorze przy kołach 30"x9,5" co niestety maiło miejsce na starym gaźniku. Łączny koszt 500 zł (może i dużo ale moim zdaniem warto było). A reduktor i tak wejdzie 4:16 bo na pierwszym biegu na reduktorze na maksa posuwam około 40 km/h.

Pozdrawiam
_________________

 
     
konto_usuniete 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: village
Wysłany: 2010-11-11, 20:55   

Kolego ja swojego używam dosyć intensywnie, ponad 500 km w samym terenie w ciągu miesiąca zrobiłem (no ale muszę się nacieszyć :) mam go właśnie miesiąc dopiero.
na LPG ma kopa o wiele lepszego na II biegu (4L) prawie zawsze daje rade, rzadko kiedy I 4L używam. Dla porównania na benzynie chodzi jakby bardziej elastycznie ale juz takiej mocy nie ma (gażnik - porażka)
Również miło jest wiedzieć że na godzinę w terenie bierze np 6 - 8 L gazu a nie 5 - 7 benzyny :)
Świadomość ta zwiększa radość z jazdy :)

Pozdrawiam

A.K.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-11-11, 21:05   

O widzę, że kolega dzisiaj się nie uczy:) Wkleisz obiecane foty pokazujące ile miejsca zabiera butla na gaz?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
konto_usuniete 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: village
Wysłany: 2010-11-11, 22:39   

wkleję kolego jutro samym świtem, przepraszam całkowicie wyleciało mi to z głowy, porobię fotki i jutro będą do obejrzenia :)

( u mnie butla 65 L około ma bo wchodzi 55 L LPG :) - zamiast tylnej kanapy :))
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-11-11, 23:02   

Kanapy u mnie tylniej nie było od momentu zakupu. Jak kupowałem Samiego, to nie miałem także i narzeczonej i dziecka. A teraz fajnie by było się wybierać na lajtowe przejażdżki w trójkę. Zastanawiam się właśnie czy w przyszłym roku nie wstawić z tyłu siedzeń. Po przeglądzie i przerejestrowaniu auta na 4 osoby, jeden fotel usunąć i może wstawić właśnie butlę. Osobiście nie jestem przeciwnikiem LPG i w plaskaczu, którym poruszam się na co dzień też mam LPG. Problem w Samim to ciągły brak miejsca:) a w portfelu brak PLNów:) i jak to pogodzić.
Będę wdzięczny za foty.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
konto_usuniete 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: village
Wysłany: 2010-11-12, 16:58   

sorki że tak późno robione zdjęcia ale mieliśmy z kolegą niespodziewaną wycieczkę po escorta 1.8TD '99 który okazał złomem, mam nadzieję że jakoś się dopatrzysz na tych fotkach:

parownik i elektrozawory

http://img237.imageshack.us/i/dsc00518c.jpg/

butla 65 L (foto od strony drzwi pasażera)

http://img577.imageshack.us/i/dsc00517y.jpg/

centralka lovato

http://img254.imageshack.us/i/dsc00519i.jpg/


w dzień by wyszły lepsze sorrki :/
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2010-11-12, 17:56   

W moim Samuraju jest dość ciekawe rozwiązanie co do montażu butli. Wsadzona jest chyba jedna z najmniejszych butli, coś koło 40l. Zamontowana jest dokładnie za fotelami kierowcy i pasażera co daje idealnie miejsca na tylne siedzenia, trzeba je tylko posunąć na maxa do tyłu, pod samą klapę co wiąże się z przekręcaniem zawiasów siedzeń o jakieś 8-10 cm. Myślę, że pomysł jest ciekawy bo pozwala przewozić pasażerów z tyłu i zarazem mieć gaz. Wiadomo za dużego komfortu z tyłu w takiej opcji nie ma ale na krótkie odcinki akurat. Za dnia zrobię zdjęcia to wrzucę.
 
 
     
lucky13 
świeżak


Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: pomorze
Wysłany: 2010-11-12, 23:01   

Ja się zastanawiam na umiejscowieniem butli z tyłu pomiędzy tylną klapą a tylną kanapą.
Z tego co wiem jest to możliwe przy butli około 40litrów, może ma ktoś takie rozwiązanie - jeśli tak proszę o zdjęcia.
Pozdrawiam.
_________________
Samurai 89 oponki Persichini/ mazurowe lagi/ wieszaki na przodzie +2"
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2010-11-21, 17:36   

A benzynę wywaliłeś z wozu i korzystasz tylko z gazu? Bo mnie interesowałoby takie rozwiązanie 8-)
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-11-21, 20:02   

paw3ł napisał/a:
A benzynę wywaliłeś z wozu i korzystasz tylko z gazu? Bo mnie interesowałoby takie rozwiązanie 8-)


a pomyślałeś jak na powrocie bo gazu już mało było zaliczysz porządną wtopę iiiiiii braknie tegoż gazu ...na jakim paliwie wrócisz....
 
     
Skalpel 
pomocnik mechanika



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 498
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-02-01, 01:29   

ilio napisał/a:
Panowie nie bez złośliwości się wypowiem ale gaz jest dobry w kuchenkach gazowych :)

W aucie natomiast jedyny słuszny diesel jest


Diesel to słuszny jest w maszynach budowlanych :D Albo 6.2 w Patrolu :D
_________________
Gdzie Patrol nie może tam Samuraia pośle :D
WWW.EXTREMPULAWY.PL

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.