Wysłany: 2012-05-03, 12:09 Samurai z silniekiem 1,9 TD
Jak wspomniałem w przywitalni przymierzam się do zakupu suki.
Tak się składa, że mam możliwość zakupu samiego z silnikiem 1,9 TD z 2000r.
Powiedzcie mi czy jest to coś warte?
Jak wygląda kwestia założenia większych opon po lifcie - czy napędy sobie z tym radzą?
No i ogólnie na co zwrócić uwagę.
Za wszelkie info będę wdzięczny. Niestety nie doszukałem się takich informacji w postach.
jakie opony chcesz zalozyc
standardowa suzuki przy 1.3 silniku najwieksze oponki moim zdaniem to 235/75 i daje rade( dystansik 05,cm i nic nie obciera)
napewno dieselek bedzie lepszy i mial wiecej mocy co wazne jest pod podjazdach- nie zgasnie ci
nie weim jakie chcesz wlozyc opony
rocznik 2000 toz to mlode autko jesi cena pasuje to bierz
co do motania-zalezy co masz na mysli, przerobki i tak beda przed toba
maja chlopacy suzi z tymi silnikami wiec pytaj ich bezposrednio co i jak
pozdro
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Opon raczej większych nie będę chciał zakładać 235/75/15 w zupełności wystarczą.
Możecie rozwinąć o co chodzi ze skrótem PSA?
Jeśli chodzi o mosty są te same co w benzyniakach czy jakieś inne?
Jak ogólnie wygląda dostępność części do 1,9td?
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-05-03, 16:33
PSA to koncern Francuzki, jego silniki są w Samuraiu. Do samuraia wkładali też silnik 1.9D bez turbo od innego francuza, bodajże renault.
W tym silniku PSA turbo jest blokowane i nie robi tego co ma robić, wystarczy lekka modyfikacja i już masz kilkanaście koni więcej. Dawid77 ma więcej w swoim temacie o tym.
W samuraju dieslowym byly montowane dwa rodzaje silników - Reanulta i PSA. Jeśli jest silnik PSA to siedzi tam silnik XUD9, montowany również zdaje się Citroenach, Peugeotach i... (chyba) polonezach :) Z tego co pisał inny kolega na forum w silniku Renaulta masz więcej elektroniki i sama pompa jest bardziej skomplikowana, dlatego pewnie PSA będzie łatwiejszy do ogarnięcia.
O zmocie Dawida poczytasz więcej w jego temacie. Części nie brakuje. Jeśli chodzi o sam silnik to jest on bardzo popularny w innych wspomnianych wcześniej samochodach więc często idzie coś podpasować. A co do reszty podzespołów to też dostępność taka sama jak dla innych wersji silnikowych. Subiektywnie - ogólnie gorąco polecam choć z beznyznowcem nie mam doświadczeń. Dynamika gorzej niż przeciętna, ale moment i moc jest bardziej niż ok dla takiego małego auteczka.
czesci do silnika tansze o polowe jak do suzuki
mam silnik PSa czyli od citroena , renault ale wyciagniety z poloneza bo takie jezdzily- 1.9D. Kupuje czesci do poloneza choc to citroen bo czesci tansze, a to w sumie te o samo. Silnika jak nie przegrzejesz to nie do zajebania, dla bezpiecznosci przerobilem wiatraki i jeden wlacza sie samoistnie przy 87 a drugi wlaczam sam wlacznikiem jak wjezdzam w teren-najwyzej wlaczy sie ten z czujnika. Mam termometr lcd-panelowywiec jestem na biezaco co do 1 stopnia jaka temperatura
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-03, 21:57
Moim zdaniem nie. Na aucie można sobie nasprejować nawet CDI albo VVTI i wcale to nie oznacza że pod maską będzie silnik PSA. Łatwiej chyba rozpoznać po np. pokrywie silnika - Renault będzie miał maskownicę z napisem Renault ewentualnie po pompie jak czysty mechanik na linkę to PSA. Ale tutaj też mam małe doświadczenia jedynie jak szukałem swojego samuraja to takie różnice widziałem na pierwszy rzut oka.
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-05-04, 00:38
Ogólnie rzecz biorąc: PSA nie ma tych plastików, a renault ma.
Ale oczywiście te plastiki też można zdemontować...
SamNaSamZSam ma rację. Najlepiej obejrzeć kilka zdjęć tego silnika z renault i kilka zdjęć tego z PSA, zauważyć różnicę między tymi dwoma silnikami i tyle...
cena jak na rocznik dobra
auto napewno nie taplane w wodzie bo ma duzo elektroniki i nikt o zdrowych zmyslach by nie zalewal
sprawdzic rame, waly -luzy, inne potrzebne a wrecz niezbedne rzeczy-patrz na posty ( jest gdzies post na co zwrocic uwage)
poza tym jak przy kazdym aucie-jak pali, czy dymi , luzy w kolach, jak chodzi skrzynia i reduktor, wazne tez mosty czy nie wyja. kule czy suche itd. ,o rdze sie nie martw-jesli jest to najmniejszy klopoti ( sprawdz poklad samolotu pod dywanikami)
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-05-04, 13:51
silnik ma PSA od puga DHU (XUD9T) więc bardzo dobrze , tylko że on nie ma prawa mieć 100 KM tak jak jest napisane w ogłoszeniu bo te silniki oryginalnie mają 64 KM i po fotce nie widać żeby miał motany silnik , więc się dowiedz skąd mu się namnożyło tyle Koni , ale gdyby Ci te 64 KM nie wystarczało (bo nie ukrywam że dla mnie to było bardzo mało) to można mu dołożyć 30 KM poprzez zmianę pompy wtryskowej na pompę wtryskową z puga 306 1.9 TD (w moim temacie na samym końcu masz opisane jak zmienić) i wtedy będziesz miał ok 92-95 KM ( opcjonalnie można jeszcze dawkę paliwa zwiększyć i wtedy będzie ponad 100 KM , ale za autem będzie czarno DIESEL POWER więc już zwiększać dawki nie ma sensu )
a co do reszty to tak jak pisał Albert , posprawdzaj wszystko
Temat tego auta jednak zamknięty - ktoś go zadatkował. Cóż szukamy dalej...
Jednak z racji tego, że mocy nigdy za wiele będę zdecydowanie szukał dieselka...
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-04, 14:43
bubuja1 nie pękaj, najwyraźniej to nie był Twój egzemplarz :) poza tym opis samochodu ma się nijak do jego stanu faktyczne, to co napisał Dawid 100 KM to jakaś radosna twórczość, tak samo jak ESP i wielofunkcyjna kierownica (chociaż jakby się zastanowić to można włączać migacze, światła i wycieraczki więc wiele funkcji jest). Poza tym widać że miał zamontowany taki kodowy immobiliser którego nie ma fotach, trzeba by wybadać czemu tak. Być może już jest pompa zmotana i musiał wywalić immo i stąd te 100km i brak klawiaturki immo.
Aaaa i dla mnie zawsze sprawa najważniejsza - koniecznie sprawdź papiery i podjedź z właścicielem na policję żeby sprawdzili czy fura nie kradziona. To oczywiście jak Ci już spasuje stan techniczny.
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-05-04, 17:42
SamNaSamZSam napisał/a:
Poza tym widać że miał zamontowany taki kodowy immobiliser którego nie ma fotach, trzeba by wybadać czemu tak. Być może już jest pompa zmotana i musiał wywalić immo i stąd te 100km i brak klawiaturki immo.
pompy nie zmienił bo widać że jest zwykła zresztą i tak nie idzie od niej przewód ciśnieniowy do turbo więc to nie może być od TD , a immo wywalił bo albo się psuło albo stracił cierpliwość do wpisywania kodu
Generalnie nie chciałbym się babrać w większą kwotę niż 10000 - 12000. Dla zasady
Nie ma sensu płacić za ładny lakier itd jak pojedzie raz w las i po ptokach.
Cały czas również pozostaje na horyzoncie LC KZJ 70 - ale pieniądze już konkretne...
Zobaczymy co przyniesie przyszłość
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 197 Skąd: K M Y
Wysłany: 2012-05-04, 19:24
no nie ma sensu kupować suki za 15k PLNów bądź więcej jak ma latać w terenie , poczekasz cierpliwie i napewno znajdziesz fajną sukę za rozsądne pieniądze
ps. co do toyotki to kumpel miał taką i rok temu zrobił kapitalnego i ją sprzedał, bo nie robi tak dobrze w terenie jak suka , patrol , defender , cherooke , wrangler
_________________ Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum