Wysłany: 2012-05-12, 09:44 Opony na błoto bieszczadzkie
Witam Forumowiczów! Jestem tu nowa i na dodatek blondi więc proszę o wyrozumiałość i poradę. Przymierzam się do zakupu kapci na błoto (to bieszczadzkie jest straszne). Teraz mam BFGoodrich Radial Altika T/A 205/70R15 i czasem jest ciężko wydrzeć się z lasu.
Myślę o takich: http://allegro.pl/opony-t...2319097548.html
lub takich: http://moto.allegro.pl/op...2313438055.html
Budżet mam skromny...
Co o tym myślicie?
Pierwsze, będą znacznie lepsze, ale jednak celowałbym w kopię simexa. Miałem każdą z tych opon, ale simex robi różnicę ( ewentualnie możesz pomyśleć o oponach rolniczych, ale nie mają one standardowych rozmiarów i trzeba będzie dokupić felgi, więć, przez wzgląd na koszty, raczej odpada)
Z moich doświadczeń (a jeżdżę w Bieszczady od 10 lat) zauważyłem, że owo "bieszczadzkie błoto" jest bardzo specyficzne. Otóż, jest to glina, ale nie taka jak w pozostałej części Polski, tylko taka bardzo "oleista", która bardzo skutecznie zakleja opony. Wobec tego Koleżanka powinna zwracać szczególną uwagę na dobre oczyszczanie się. Sam posiadam opony w teren o bieżniku jak z pierwszego linka (tylko, że Marix Puma). Ja ostro nie upalam, ale czytając opinie podobno one mają tendencję do szybkiego zaklejania się. Jeden z forumowych Kolegów robił porównanie z Simex'em. Simex padł niekwestionowanym zwycięzcą
P.S. W tym roku pierwszy raz mam zamiar wybrać się w Bieszczady Samuraiem z Poznania na tych oponach
Mój Samurai jest bez żadnych przeróbek itp. cudów. Czy simexy nie porwą mi autka? Do tego lasu z piep.....m błotem mam 25 km asfaltu.Nie ujeżdżam Samurajka w rajdach, po prostu muszę czasem wjechać do lasu, gdzie poluję.Co począć?