Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Regulacja Gaznika Pony 1.5 Manual
4sam4 
świeżak
BłoTO WciągA


Wiek: 42
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 3
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 2013-04-29, 17:05   Regulacja Gaznika Pony 1.5 Manual

Witam
Jestem na forum od niedawna, problem polega na tym ze zakupilem gaznik ponego, nie wiem za bardzo którymi śrubkami reguluje się mieszanke paliwa, przy gażniku są 4 sróbki zaczynając od najwiekszej z końcówką plastikową białą i w prawo od niej 3 pozostale mniejsze. Mysle że ktoś z forumowiczów bedzie znał temat i w miare możliwości opisze regulacje (podobno można wyregulować ilość paliwa względem mocy) . Na forum nie znalazłem nic o regulacji gażnika ponego a mysle że innym też sie to przyda POZDRAWIAM. :-?

Sami 1988r. 1.3 Gaźnik Pony.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-04-29, 20:29   

Nie wiem jaki masz dokładnie gaźnik, ale poproś wujka Googla żeby powiedział ci gdzie znajdziesz plik: VI_Ukad_Zasilania.pdf
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-04-29, 20:49   

4sam4 kupiłeś gaźnik ode mnie więc najlepiej nic nie ruszaj bo był dobrze wyregulowany. Śruba od mieszanki to ta śruba schowana w takiej wystającej tulejce, która będzie skierowana w stronę silnika co spowoduje ze po zamontowaniu trzeba sobie zrobić albo kupić specjalny śrubokręcik do kręcenia. Śruba plastikowa jest od obrotów. Pozostałych nie ruszaj. Jak coś to dzwoń do mnie to wszystko CI powiem.
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
4sam4 
świeżak
BłoTO WciągA


Wiek: 42
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 3
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-04-29, 21:20   

ok dzieki pytam tak na zapas bo różnie bywa w terenie, dobrze wiedziec na zapas. Gaznik chodzi malina troszke regulacji ta plastikowa śrubą bo obroty za wysokie. Nie wiem jak ze spalaniem to sie okaże. Jak cos to bede dzwonil pozdrowionka. :->
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-04-29, 21:25   

JA miałem obroty wysoko ustawione na 1200-1300. Łatwiej sptrzelać ze sprzęgła i przy odpalonej całej elektryce nie ma problemu. Spalanie mnie nie bardzo interesowało bo tylko nim w teren jeżdziłem więc cięzko powiedzieć
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-04-29, 22:18   

adalbert napisał/a:
Śruba od mieszanki to ta śruba schowana w takiej wystającej tulejce, która będzie skierowana w stronę silnika co spowoduje ze po zamontowaniu trzeba sobie zrobić albo kupić specjalny śrubokręcik do kręcenia.

Miałeś tą śrubę 'na wierzchu' czy zabezpieczoną zaślepką?
Całkiem skutecznie przyblokowali domorosłych dłubaczy - żeby dostać się do śruby od mieszanki trzeba zdemontować gaźnik, wywiercić w nim otwór i przez niego wybijakiem usunąć zaślepkę :roll:
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-04-29, 22:35   

Miałem na myśłi śrubę ukrytą w rurce gdzie dostęp jest bardzo ograniczony przy założonym gaźniku.
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-04-29, 23:39   

no to chyba rozmawiamy o różnych wersjach gaźnika 1.5
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
gustaw
świeżak


Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 9
Wysłany: 2013-05-06, 16:20   

witam kolegów
ja tez założyłem gaźnik od pony, w którym miejscu jest śrubka do regulacji dawki paliwa?, jak zacząłem kręcić tymi śrubkami, to teraz pali 25l na 100 km, a jak się grzeje silnik, masakra .
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-06, 16:28   

"Dawkę paliwa" w gaźniku określa średnica dyszy paliwowej i poziom w komorze pływakowej.
W każdym gaźniku jest kilka dodatkowych śrubek, których NIE NALEŻY RUSZAĆ BEZ ODPOWIEDNICH PRZYRZĄDÓW POMIAROWYCH.
Rozregulowałeś i tyle. Oddaj do fachowca, żeby ustawił.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-05-06, 19:29   

kostuch napisał/a:
...kilka dodatkowych śrubek, których NIE NALEŻY RUSZAĆ BEZ ODPOWIEDNICH PRZYRZĄDÓW POMIAROWYCH.

...i podstawowej wiedzy o tym która jest do czego
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-07-14, 14:01   

może ktoś rzuci okiem na to


 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-07-14, 18:03   

...ale masz z tym jakiś problem czy co?
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-07-16, 06:01   

Tanto napisał/a:
...ale masz z tym jakiś problem czy co?

Miałeś gaźnik od ponacza może ? Jak ustawie na dwie przepustnice tak jak na zdjęciu to coś jest nie tak z obrotami tzn. na wolnych chodzi wyśmienicie natomiast po dodaniu gazu coś go zamula i obroty źle oddają. Na jednej przepustnicy chodzi dobrze.
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-07-16, 10:21   

Jak dodałeś opis to zaczyna być wiadomo na co patrzeć ;-) Tylko przybliż o jakich przepustnicach piszesz, bo dla mnie są to elementy wewnątrz gaźnika których położenie reguluje się linką gazu, ssania lub zylionem krzywek, sprężynek i innego badziewia.

Robię doktorat z ogarniania gaźnika z elektrycznym ssaniem, sterowanego komputerem którego nie mam i z różnymi dziwnymi patentami, ale może uda mi się podpowiedzieć coś jeśli chodzi o prostszą wersję gaźnika.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-17, 21:34   

Jak robisz doktorat to może wiesz jak działa elektryczne ssanie w gaźniku pony i jak je podpiąć ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-07-18, 09:58   

To akurat nie jest skomplikowane i nie wiem dlaczego uważa się elektryczne ssanie za 'zło wcielone' ;-)

Zasada działania jest prosta - po uruchomieniu silnika jest podawane zasilanie do grzałki, która nagrzewając się coraz bardziej otwiera przepustnicę. Działanie podobne do automatycznego ssania w gaźniku suzy, tylko tam za grzałkę robi płyn chłodniczy. W omawianym przez nas przypadku grzałka działa cały czas w trakcie pracy silnika. Żeby uzyskać ssanie trzeba odciąć zasilanie grzałki, czyli montujemy magiczny pstryczek którym rozłączamy obwód przed uruchomieniem silnika, a jak uznamy że już się nassał, to włączamy i grzałka otwiera przepustnicę.

U mnie ten przełącznik jest używany sporadycznie i mimo otwierania się przepustnicy auto daje sobie radę. Nie ukrywam że ten gaźnik czasami mnie irytuje np. jak po 'zaduszeniu' silnika na jakiś czas całkowicie traci wolne obroty. Jak pisałem wcześniej jest to wersja która powinna być sterowana komputerem i nie wiem czy praca w stanie 'gołym' jest pracą z optymalnymi ustawieniami. Możliwe że daje na tyle bogatą mieszankę, że silnik obywa się bez ssania.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-18, 10:12   

Tanto napisał/a:
Żeby uzyskać ssanie trzeba odciąć zasilanie grzałki, czyli montujemy magiczny pstryczek którym rozłączamy obwód przed uruchomieniem silnika, a jak uznamy że już się nassał, to włączamy i grzałka otwiera przepustnicę.


Ale to trochę bez sensu. Taka grzałka ciągnie 10-15A prądu.
Normalnie to ma działać tak, że włączona grzałka "robi ssanie", potem gaźnik ogrzewa się od wody/silnika i bimetal (albo komputer) wyłącza grzałkę.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-07-18, 22:40   

Skargi proszę kierować do projektantów z Mikkuni ;-)
Jak widać na zdjęciu poniżej przepustnica ssania jest przymknięta, czyli ssanie mamy włączone, jak przez grzałkę będzie płynął prąd i będzie się ona nagrzewać, to przepustnica będzie się otwierać, czyli ssanie się wyłączy.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-18, 22:48   

Zaraz... :roll:
Specem od gaźników może nie jestem, ale w lj80 jak włączę ssanie (manualnie) to przepustnica gaźnika się właśnie otwiera a nie zamyka.
Coś mi się tu nie podoba.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.