Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 53 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2012-11-17, 18:42 Średni koszt naprawy zwrotnicy.
Hej,
ile średnio może kosztować robocizna za zwrotnicę - kula lekko cieknie. Mowa tu o obcych rękach. Trzeba rozebrać, wyczyścić, zmienić uszczelki - może łożyska itp.
Lexx, nie kazdy ma zdolności techniczne, garaż, narzędzia i czas. Ja płaciłem ok 500 zł za dwie strony, w tym wymiana łożysk kół, łożysk zwrotnicy, przeguby, wszystkie zimeringi, tarcze, klocki - kompletna regeneracja przodu, wszystko cacy i wcale nie mam wyrzutów, że sam tego nie robiłem ))
Pewnie, że tylko robocizna ). Z jeszcze kilkoma częsciami, ktore mi wymieniali wyszło prawie 2 koła. Samurai jeździ jako jedyne auto, 95 % miasto a 5% racjonalna zabawa, więc mu na częsciach nie oszczędzam.
Tak sobie podliczyłem jak mi to by wychodziło w częściach na stronę:
Przegub NKN - ok.400zł
Łożyska zwrotnicy - ok.80zł
Uszczelniacz półosi - ok.10zł
Uszczelnienie gumowe kuli - ok.80zł
Uszczelnienie filcowe kuli - ok.10zł
Do tego łożyska piasty z uszczelniaczem - 110zł
Tulejka prowadząca przegub (to jest długowieczny element i jak się nie zmieliło przegubu to rzadko jest potrzeba wymiany) - 100zł
Razem 790zł w częsciach na stronę. Do tego smar do przegubów, silikon na uszczelnienia itp... Ew. polerowanie kul i ich malowanie...
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Tak sobie podliczyłem jak mi to by wychodziło w częściach na stronę:
Przegub NKN - ok.400zł
Łożyska zwrotnicy - ok.80zł
Uszczelniacz półosi - ok.10zł
Uszczelnienie gumowe kuli - ok.80zł
Uszczelnienie filcowe kuli - ok.10zł
Do tego łożyska piasty z uszczelniaczem - 110zł
Tulejka prowadząca przegub (to jest długowieczny element i jak się nie zmieliło przegubu to rzadko jest potrzeba wymiany) - 100zł
Razem 790zł w częsciach na stronę. Do tego smar do przegubów, silikon na uszczelnienia itp... Ew. polerowanie kul i ich malowanie...
wiesz, można też tak:
Przegub chiny - ok.200zł
Łożyska zwrotnicy - ok.30zł
Uszczelniacz półosi - ok.10zł
Uszczelnienie gumowe kuli - ok.20zł
Uszczelnienie filcowe kuli - ok.10zł
Do tego łożyska piasty z uszczelniaczem - 60zł
Tulejka prowadząca przegub (to jest długowieczny element i jak się nie zmieliło przegubu to rzadko jest potrzeba wymiany) - 50zł u tokarza.
jak widzisz wszytko zależy od zastosowanych części ;) jak nie robisz sam to nigdy nie masz pewności co mechanik powkłada.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-01-30, 10:38
Witam. Ja obecnie własnie regeneruje sobie przedni most a dokładniej zwrotnice i wszystko co z nimi związane (dyfer jest ok). poszły mi uszczelniacze na piaście i półosi ..... zapaćkało olejem tarcze ham. i ogólnie była kiszka.
Za zestaw uszczelniaczy kul i półosi z łożyskami zwrotnic i blachami zewnętrznymi dałem an allegroszu 220 zł. dokupiłem jeszcze uszczelniacze piasty zwykłem dwuwargowe po 5 zł / szt. Do tego wydałem jeszcze około 100 zł na różnorakie mazidła, farby podkłady itp.
Część smarów, papier ścierny, szlifowanie tarcz ham., silikon, brakujące śrubki dupki i inne duperele to tego nie liczę bo miałem u siebie.
Łożyska piasty, klocki ham, były ok. nie trzeba było wymieniać. Przy okazji muszę jeszcze kupić zestaw naprawczy do zacisków ham. i w wolnej chwili założyć reperaturki. Kule były szlifowane, pociągnięte podkładem epoksydowym, wżery zaszpachlowane dobrym klejem dwuskładnikowym a na wierzch polakierowane specyfikiem do reperacji wanien.
W razie czego została mi do skończenia jedna strona to mogę jakieś fotki cyknąć. Wszystko do ogarnięcia w domowych warunkach przy użyciu prostego zestawu kluczy. Sam robię to sam będę miał do siebie pretensję jak coś się "zdupczy", a z drugiej strony sam robię to wiem, że przyłożę się do tego dużo lepiej niż mechanik robiący na akord.
Zawsze staram się jak najwięcej sam grzebać przy aucie (oczywiście przy rzeczach które dam radę sam naprawić), taka praktyka jest według mnie nieoceniona później w terenie jak coś się "zdupczy" człowiek wie z czym i jak do problemu podejść. szczególnie jak noc blisko a do domu daleko. Nieocenioną pomocą jest dla mnie wiedza czerpana od bardziej doświadczonych kolegów z "branży" do których mogę zadzwonić o każdej porze oraz nasze forum.
Pozdrawiam
Tak się sentymentalnie zrobiło po poście Dany'ego44.
"Nieocenioną pomocą jest dla mnie wiedza czerpana od bardziej doświadczonych kolegów z "branży" do których mogę zadzwonić o każdej porze oraz nasze forum. "
Ale prawda jest taka, że gdyby nie to forum, nie poznałbym zajebistych ludzi (w tym Dany'ego44)i wiele rzeczy w Samurai byłoby dla mnie do dziś zagadką i potworną niewiadomą. A jednak Samurai nie gryzie, dużo własnych chęci i wystarczy się nie poddawać przy pierwszych porażkach i człowiek jest do przodu z autem.
Pozdrawiam Forumowiczów!!!
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-01-30, 23:59
Maverick napisał/a:
Tak się sentymentalnie zrobiło po poście Dany'ego44.
"Nieocenioną pomocą jest dla mnie wiedza czerpana od bardziej doświadczonych kolegów z "branży" do których mogę zadzwonić o każdej porze oraz nasze forum. "
Dzięki Maverick za miodek na moje serducho jakoś tak mi się to zdanie na koniec przykleiło. Oczywiście zapomniałem dodać, że "Bardziej doświadczeni koledzy z branży to w całości użytkownicy tego forum "
Jak mi nic nieoczekiwanego nie wyskoczy to powinienem w sobotę podjechać do chłopaków.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum