Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kąty wałów - lift
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-12, 17:20   Kąty wałów - lift

Jak wiecie męcze się nadal z pewnymi wibracjami przy załączonym napędzie 4x4.
Wydaje się że winowajca został znaleziony, a mianowicie kąt przedniego wału.
Poczytałem artykuł podlinkowany w jednym wątku przez Slavoka, i zdecydowanie coś mi nie pasi.

Na załączonych zdjęciach widać kąty wałów, tylni jest spoko przy 4x2 nie ma żadnych wibracji.
Przy 4x4 są za to takie że powyżej 30 km/h jazda jest nie możliwa. (Oczywiście tylko w terenie 4x4).

Jakie macie doświadczenia w tym temacie? Auto liftowane, Mazur HD +2 plus wieszaki naprzedzie 12cm rozstaw.
Już dziś wycinam nowe wieszaki, z oryginalnym rozstawem 7 cm, aby kąt przedniego wału się wyrównał.

Wał tylny:



Wał przedni:



_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2012-10-12, 20:21   

yachoo33
Według mnie masz źle złożony wał. Kły wału muszą iść w linii. Ładnie to widać na pierwszej fotce. Musisz przestawić na wielowypuście. :idea:
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-12, 20:37   

Kurczaki, skladałem tak żeby widełki były w fazie, ale teraz sam nie wiem. Biore latarke i ide sprawdzi bo spać mi nie da.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-10-12, 20:41   



znalezione na naszym forum :-)
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-12, 20:49   

Sprawdziłem, widły są w fazie lub jak kto woli w lini.
Zmienie wieszaki i zobaczymy. Chyba że macie inny pomysł na zmiane kąta wału.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2012-10-12, 21:01   

Ja bym jeszcze odkręcił tylni wał i przejechał się na samym przodzie.Jeśli nadal będzie bez zmian spróbował dym obniżyć przód reduktora,a tył lekko podnieść.
 
     
thor997
świeżak


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 11
Wysłany: 2012-10-13, 14:46   

Kolego, miałem to samo po przerobieniu samuraia na SPOA. Przy załączonym reduktorze waliło, tyrkotało. Początkowo myślałem, że coś nie tak z reduktorem, zmieniałem, kombinowałem ale i tak guzik to dało. Dopiero później doszedłem, że to kąty na wałach. Jak jeździłem tylko na tyle, to było spoko, jak załączyłem reduktor to walenie i trzęsienie reduktora. W końcu olałem sprawę, samuraia nazwałem "Grzechotnik" i zapier...łem z tyrkotaniem. W terenie to nie przeszkadzało, a na asfalcie 4x4 używałem sporadycznie. Możesz spróbować dodać dystans na wale, ale wątpię, że to coś da. Co niektórzy robią wał z podwójnym krzyżakiem. Znam gościa, który nawet zamiast krzyżaka to przegub dorobił do wału. Pytanie, czy warto?
_________________
PIŹDZIKI GÓRĄ!!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.