Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Stosowanie węży gumowych do zasilania benzyną - ostrzeżenie
Zbychu 
świeżak
Zbychu


Wiek: 62
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 1
Skąd: Dolina Żywca :)
  Wysłany: 2010-12-07, 14:27   Stosowanie węży gumowych do zasilania benzyną - ostrzeżenie

Witam,

Straciłem bardzo dużo czasu na pokonanie prozaicznego problemu. Ze względu na korozje musiałem usunąć kawałek przewodu paliwowego, metalowego
i wstawiłem w to miejsce przewód gumowy, wzmocniony. Upewniałem się czy nadaje się do benzyny, miało być ok - sprzedawca powiedział, że jest to do oleju
więc i do benzyny też można go użyć. Ostatecznie komuś trzeba ufać :) Założyłem go na wiosnę. W okolicach lata przewód zaczął się pocić nieco ale tłumaczyłem to wzrastającym
ciśnieniem ( miejsce podłączenia było trudne i nigdy nie miałem m pewności, że jest to na 100% dokręcone ( złączka Normy).
Przyszła zima i zaczęło się: po krótkiej jeździe, po postoju, odpalam a on gaśnie. Zapalam i dodaję gazu a tu znowu gaśnie. Holowanie do domu i analiza problemu.
Wyszło na to, że to może być wadliwa pompa paliwa. Kupiłem "używkę" ( mechaniczną ), zamontowałem, przejrzałem instalację paliwową, podokręcałem na złączkach.
Trochę lepiej ale cały czas musiałem go trzymać na gazie i gasł co chwilę. No i po nitce do kłębka. Zdemontowałem ten przewód gumowy ( "wiosenny" ) i rozciągnąłem go w rekach - pojawiły sie szczeliny, nawet pokazał się bawełniany oplot. No i temat sie wyjaśnił - benzyna zdegradowała przewód olejowy. Pompa brała paliwo ale powietrze też. Chciałem podzielić się tym doświadczeniem
by inni nie tracili czasu. Do zasilania nadają się jedynie przewody gumowe "paliwowe" lub "do benzyny" . Zawsze trzeba się upewnić! Cóż, organiczone zaufanie do sprzedawców, którzy są "ekspertami" w swojej dziedzinie.


Pozdrawiam
_________________
Zbychu, SJ 413 Long
 
     
Admin 
Admin


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 51
Skąd: TJE
Wysłany: 2010-12-08, 18:00   

Morał taki że trzeba odpowiedni przewód dobrać. Dzięki za uwagę.
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-16, 19:26   

Miałem taki problem w astrze!! Ale układ na wiosnę moja SUZI dostanie z miedzi!! I powinno być good! A wąż do paliwa to tylko taki jak do diesla gruby czarny z tęgim zbrojeniem!! :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Kosa 2010-12-17, 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Grondzi
nowicjusz
Grondzi



Wiek: 38
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 30
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-12-17, 01:27   

Tez miałem ten problem u siebie..no cóz 87rok produkcji wiec logiczna sparwa korozja i musiałem tez wyciac,wstawiłem przewód od renault 19 paliwowy z pod auta tam idzie taki niby plastikowy ale do dzis jerzdze i problemu nie ma bo przewód jest z jakiegos trwałego niby plastiku(no i nie rdzewieje :mrgreen: ) moze sie komus info przyda ;-)
_________________
Grondzi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.