Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Mosty i reduktor
slash
świeżak


Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 10
Wysłany: 2012-10-16, 19:03   Mosty i reduktor

witam
mam pytanie
chodzi mi o to czy jesli mam w samuraju santana zalaczony tylko naped na tyl to czy kręcą sie reduktor i przedni most (mam na mysli zeby nie stały w bezruchu- zeby byl jakis obieg oleju)
pozdrawiam wszystkich i prosze o oddpowiedz mozliwie wyczerpującą
zbyszek

[ Dodano: 2012-10-16, 19:05 ]
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-10-16, 19:08   

Przy przełożeniu 2H na reduktorze reduktor nie przekazuje żadnej siły na wał co za tym idzie wał się nie kręci... ale jeżeli masz w przednich kołach sprzęgiełka to w pozycji "LOCK" bebechy mostu będą pracowały bo będą napędzane kołami, wal też będzie się kręcił. Jeżeli nie masz sprzęgiełek a tylko zabieraki na kołach to bebechy na 2h też będą się kręcić z tym, że nie możesz sobie wtedy "odłączyć"kół od półosi i taka jest różnica.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
slash
świeżak


Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 10
Wysłany: 2012-10-16, 19:18   

na chwile obecna jezdze na 4H ale mam z prrzodu jedno sprzeglo na free. czyli rozumiem ze reduktor w zaden sposob obecnie sie nie kręci. trzeba poczekac na pol metra sniegu to popracuje. dobrze rozumuje?
pozdrawiam
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-16, 19:20   

Jak wypinasz to oba sprzęgiełka.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slash
świeżak


Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 10
Wysłany: 2012-10-16, 19:26   

a dlaczego tak? czytalem ze wystarczy jedno.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-10-16, 19:26   

kolego reduktor kręci się zawsze ja Ci opisałem jak to wygląda w przypadku mostu przedniego.
Czasami nie jeździj na 4H po asfalcie z zapiętym przednim napędem bo sobie reduktor szybko uszkodzisz, tam nie ma międzyosiowego dyferencjału.
Podpowiem troszkę
na co dzień jak poruszasz się po twardym i przyczepnym asfalcie czy jakiś drogach utwardzonych to stosuj przełożenie 2H, 4H stosujesz np. w śniegu czy błotku, 4L wrzucasz jak brakuje mocy lub chcesz wykonać jakiś manewr precyzyjniej, wolniej - podjazdy, zjazdy, przejazd przez głębokie błoto itd.
Natomiast jeżeli chodzi o przedni most i sprzęgiełka, to tak jak już pisalem wcześniej albo lock albo free śmiganie na 4H z rozpiętym jednym sprzęgielkiem jest bez sensu bo musisz wychodzić z samochodu by zapiąć napęd 4x4.
Wracając do twojego pytania, napiszę raz jeszcze - bebechy reduktora kręcą się zawsze niezależnie od pozycji wajchy, różnica jest tylko taka, że w zależności oj jej pozycji kręcą się inne zębatki.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
slash
świeżak


Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 10
Wysłany: 2012-10-16, 19:32   

no i wlasnie o to mi chodzilo
dzieki serdeczne
pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.