Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Czyżby termostat ?
PiotrW 
świeżak



Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 24
Wysłany: 2012-12-11, 18:35   Czyżby termostat ?

Witam. Przejrzałem forum ,nawet znalazłem podobny temat jednak nie rozwiał on moich wątpliwości .
Mój problem polega na tym ,że np. gdy rano gdy odpalę auto to na ssaniu ma z 2500 obrotów , w trasie silnik osiąga temperaturę na 1/4 wskaźnika ,a obroty wtedy schodzą na 1500 .Ale wystarczy ,ze dojadę do warszawy i przy normalnej jeździe po mieście temp na połowie ,a obroty 800-900 . Jak wyjadę w trasę to z powrotem temp. 1/4 i obroty na 1500 . Podejrzewam ,że może termostat nie domyka ale może ktoś przerabiał ten temat i się wypowie. Dziękuję
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-12-11, 19:01   

Zapomniałeś o ważnej rzeczy - gaźnik czy wtrysk?
Wzrost temperatury przy jeździe po mieście może wiązać się z niewydolnością wentylatora - mniejsza prędkość daje słabsze chłodzenie 'naturalne'
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
PiotrW 
świeżak



Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 24
Wysłany: 2012-12-11, 19:21   

Gaźnik ,w mieście wszystko wydaje się być ok ,zastanawia mnie tylko dlaczego w trasie nie dogrzewa na tyle ,że nie schodzi ze ssania , wasze też tak mają ?
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-12-11, 19:59   

panowie mam pytanie jak powinna być położona wskazówka z temp bo ja mam jak stoję to jest w połowie a jak jadę to podchodzi pod górna kreskę i później wskazuje na to ze otwiera się termostat bo trochę spada i trak jest cały czas. termostat mam nówkę.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-12-11, 21:05   

Wszyscy mówią (łącznie ze mną), że mają tak w 1/3 skali. Ja nigdy nie widziałem u siebie więcej, nawet nie widziałem, żeby do połowy doszedł. Mówię oczywiście o sprawnym samim, bo jak niesprawny był, to aż do czerwonego, naturalnie. :mrgreen:
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-12-11, 21:06   

farba napisał/a:
panowie mam pytanie jak powinna być położona wskazówka z temp bo ja mam jak stoję to jest w połowie a jak jadę to podchodzi pod górna kreskę i później wskazuje na to ze otwiera się termostat bo trochę spada i trak jest cały czas. termostat mam nówkę.
Miałem tak samo - okazało się, że główny przewód masowy idący do karoserii się poluzował

PiotrW napisał/a:
Gaźnik ,w mieście wszystko wydaje się być ok ,zastanawia mnie tylko dlaczego w trasie nie dogrzewa na tyle ,że nie schodzi ze ssania , wasze też tak mają ?
Gaźnik Aisan to złośliwa gadzina. Oddać do fachowej regeneracji (koszt ok. 300 PLN) albo wymienić na pony. Pzdr.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-12-11, 22:47   

i właśnie dla tego kupiłem normalny wskaźnik temp. Bo na połowie, na 3/4 "du.. maryny"
wywaliłem czujnik i wkręciłem ten co ze wskaźnikiem był. Teraz wiem ile mam.
temperatura w moim aucie waha się od 87- 94 bez względu gdzie jadę.
Teraz mam zatkaną połowę chłodnicy plastikiem bo schładzało go nawet do 75
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-11, 22:57   

Chyba zasłoniętą ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2012-12-11, 23:32   

:mrgreen:
Zawias napisał/a:
Chyba zasłoniętą ?
:mrgreen: :mrgreen:
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-12-12, 07:18   

panowie przepraszam ze o tym pisze ale jak powinna byc rozmieszczona masa w samuraiu bo ja mam aku przelozona na druga strone a mam tylko kabel minus chycony do skrzyni.
a nie powinno byc do budy??
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-12, 07:39   

Minus powinien być do karoserii i masa silnik - buda.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-12-12, 10:09   

Starscream napisał/a:
i właśnie dla tego kupiłem normalny wskaźnik temp. Bo na połowie, na 3/4 "du.. maryny"
wywaliłem czujnik i wkręciłem ten co ze wskaźnikiem był. Teraz wiem ile mam.
temperatura w moim aucie waha się od 87- 94 bez względu gdzie jadę.
Teraz mam zatkaną połowę chłodnicy plastikiem bo schładzało go nawet do 75


Sauna w samuraiu? :mrgreen:
Chyba o temperaturę silnika ci chodzi.
Czujnik i wskaźnik są ok. Zamiast kupować jakieś wynalazki, wystarczy lekko podgiąć wskazówkę w zegarze i zaczyna pokazywać "pełnym zakresem".

ps.
Nie chcę cię dołować, ale jeżeli musisz zasłaniać chłodnicę aby utrzymać temperaturę, to masz do wymiany termostat :-)
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-12, 20:01   

Odrazu dołować, termostat kosztuje grosze a roboty na 10 min. ;)
Jest mi ktoś wstanie powiedzieć kolor oryginalnego kabelka idącego do czujnika termostatu w Samuraiu gaźnikowym?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2012-12-13, 21:16   

koledzy mam podobną sytuacje jak PiotrW
rano odpalony silnik wchodzi na ok 2500 obrotów, złapie temp na max 1/4 skali i tak trzyma ciągle a wolne obroty w okolicach 1500
czy może to być faktycznie termostat? czy coś poważniejszego?
silnik1,3 wtrysk, santana "99
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-13, 21:40   

Chłodnica na dole ciepła ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2012-12-13, 22:00   

Nie wiem, jutro sprawdze
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-12-13, 23:09   

Objaw pojawił się nagle czy zawsze tak było? Może po prostu coś jest rozregulowane, a może padł jakiś czujnik i komputer świruje.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
PiotrW 
świeżak



Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 24
Wysłany: 2012-12-14, 17:18   

U mnie jest tak,że dół gorący ,a góra chłodniejsza ...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-12-14, 17:57   

Dziwne :roll:
Może mało płynu...
 
     
PiotrW 
świeżak



Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 24
Wysłany: 2012-12-14, 21:36   

no fakt, płyn gdzieś zniknął ... Kurcze nie widzę żadnych wycieków ,skąd najczęściej leci w suzi ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.