witam
planuję budowę małego, prostego pojazdu 4x4 użytkowo rekreacyjnego i właśnie wąskie most będą idealne
potrzebuję następujących informacji
- w którą stronę kręcą sie wały napędowe jadąc do przodu, patrząc w kierunku jazdy
- czy na mostach jest oznaczenie mówiące o przełożenie, w którym miejscu jeżeli jest
- czy zawsze główka mostu przedniego i tylnego jest przesunięta lekko w prawo w stosunku do osi auta (po ogłoszeniach widzę że przód zawsze ale tył niekoniecznie - możę kwestia kąta z jakiego było robione foto)
napiszę o co mi chodzi
mam zamiar do wąskich mostów samuraja podłączyć silnik vw 1.6 lub 1.9D ustawiony wzdłużnie tak aby jedna półoś napędzała przód a druga tył
i tutaj pojawia się problem z kierunkiem obrotów, taki pojazd bez żadnych zmian będzie miał 5 biegów wstecznych i jeden do przodu, wolałbym odwrotnie
tutaj http://forum.difflock.com...er=asc&start=30 ktoś ten problem rozwiązał w ten sposób "YJ 410 axles, diffs inverted to reverse drive, Front and rear roll centres " napisałem do autora o wyjaśnienie ale na razie cisza więc może ktoś z was mających samuraja w jednym palcu podpowie co trzeba zrobić z mostami aby napędzane w prawo jechały do przodu
czy chodzi tylko o zamianę samych dyferencjałów w mostach przód z tyłem ?
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-20, 14:57
Zdecydowanie najprościej, to, jak pisze Hałas, zamontować silnik odwrotnie
Oczywiście zamiana samych główek przód z tyłem nic nie da, bo przecież nijak to nie wpłynie na kierunek ich obrotów z resztą i tak same dyfry nie pasowałyby do półosi, konieczna jest grubsza rzeźba.
To o czym pisze autor tego dziwacznego pojazdu z brytolskiego forum, to przykręcenie główek mostów "do góry nogami", czyli zamiast low pinion mamy high pinon i przy okazji koła kręcą się w zamierzonym kierunku (a więc do przodu dla wałów napędowych kręcących się w lewo). Przy takiej rzeźbie konieczne jest zalanie mostów większą ilością oleju.
Btw. Jeśli już porywasz się na taką zmotę, to przypadkiem mam niepotrzebne mosty z sj410
Zdecydowanie najprościej, to, jak pisze Hałas, zamontować silnik odwrotnie
Oczywiście zamiana samych główek przód z tyłem nic nie da, bo przecież nijak to nie wpłynie na kierunek ich obrotów z resztą i tak same dyfry nie pasowałyby do półosi, konieczna jest grubsza rzeźba.
To o czym pisze autor tego dziwacznego pojazdu z brytolskiego forum, to przykręcenie główek mostów "do góry nogami", czyli zamiast low pinion mamy high pinon i przy okazji koła kręcą się w zamierzonym kierunku (a więc do przodu dla wałów napędowych kręcących się w lewo). Przy takiej rzeźbie konieczne jest zalanie mostów większą ilością oleju.
Btw. Jeśli już porywasz się na taką zmotę, to przypadkiem mam niepotrzebne mosty z sj410
tam chyba powinno być w prawo
kilka zdjęć tych mostów, wydaje mi się że jest tak jak piszesz
a czy w tylnym moście z oryginalną blokadą też da się przekręcić główkę o 180 stopni zachowując działanie blokady bez przeróbek?
prędkość max na oponach 6.00x16 jodełka rolnicza będzie około 50km/h
wystarczy do odśnieżania, kuligu, przejażdżki po lesie, ciągnięcia przyczepki po działce itp - przeprowadziłem się na wieś
zresztą jak sam to poskładam to strach będzie jechać szybciej
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-20, 20:38
kobi033 napisał/a:
... tam chyba powinno być w prawo
A to niby dlaczego?
Normalnie wały kręcą się w prawo i fura toczy się do przodu, w tym patencie, ze względu na takie, a nie inne ustawienie jednostki napędowej, wały będą się kręciły w lewo na biegach do przodu, a żeby koła też kręciły się do przodu, to obraca się główki mostów, co nijak nie zmienia faktu, że wały dalej kręcą się w lewo
O oryginalnej blokadzie zapomnij, w terenie momentalnie się obcina, poza tym raczej musiałbyś ją przerzucić na drugą póloś.
kostuch napisał/a:
Czyli końcowe przełożenie to będzie iloczyn skrzynia x dyfer w skrzyni x reduktor x dyfer w moście.
Za szybko to nie pojedzie, ale orać będzie można
Pomijając fakt, że reduktora tu nie będzie, to oczywiście racja.
Dlatego, moim zdaniem, taka konstrukcja dyskwalifikuje diesla, bo raz, że zakres obrotów użytecznych trochę niższy, a więc i prędkość max nikczemna, a dwa diesel jest ciężki i będzie przeciążał to ustrojstwo na prawą stronę.
Idealna byłaby jakaś lekka benzyna, np. honda civic, jeśli dobrze kojarzę, to niektóre silniki hondy (m. in. civic) kręcą się w lewą stronę, więc przy okazji odpada kombinacja z mostami.
1. W tą samą stronę co silnik, czyli prawą (stojąc przodem do samochodu).
Didymos napisał/a:
kobi033 napisał/a:
... tam chyba powinno być w prawo
A to niby dlaczego?
Normalnie wały kręcą się w prawo i fura toczy się do przodu, w tym patencie, ze względu na takie, a nie inne ustawienie jednostki napędowej, wały będą się kręciły w lewo na biegach do przodu, a żeby koła też kręciły się do przodu, to obraca się główki mostów, co nijak nie zmienia faktu, że wały dalej kręcą się w lewo
punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - trochę mnie się namieszało
ty piszesz cały czas o kierunkach względem stojącego przed samochodem a ja myślę z pozycji kierowcy
może tak będzie jednoznacznie - w którą stronę kręcą się wały w samuraju podczas jazdy do przodu względem siedzącego za kierownicą ?
silnik vw ze zdjęcia tak podłączony do mostów na jedynce kręci półosiami w prawą stronę - golfik pojedzie do przodu a jak pojedzie to coś???
Didymos napisał/a:
Dlatego, moim zdaniem, taka konstrukcja dyskwalifikuje diesla, bo raz, że zakres obrotów użytecznych trochę niższy, a więc i prędkość max nikczemna, a dwa diesel jest ciężki i będzie przeciążał to ustrojstwo na prawą stronę.
Idealna byłaby jakaś lekka benzyna, np. honda civic, jeśli dobrze kojarzę, to niektóre silniki hondy (m. in. civic) kręcą się w lewą stronę, więc przy okazji odpada kombinacja z mostami.
w samurajach czy vitarach często benzyniaki zmieniane są na diesle - po co?
prędkość ok. 50 km/h dla mnie wystarczy, diesel nie potrzebuje elektryki, komputera, czujników itp, ma większy moment obrotowy, jest oszczedniejszy
w tym przypadku jego ciężar może równoważyć masa kierowcy, akumulator, zbiornik paliwa, chłodnica itp, powinno wyjść 50:50
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-21, 09:05
kobi033 napisał/a:
punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - trochę mnie się namieszało
ty piszesz cały czas o kierunkach względem stojącego przed samochodem a ja myślę z pozycji kierowcy
może tak będzie jednoznacznie - w którą stronę kręcą się wały w samuraju podczas jazdy do przodu względem siedzącego za kierownicą ?
silnik vw ze zdjęcia tak podłączony do mostów na jedynce kręci półosiami w prawą stronę - golfik pojedzie do przodu a jak pojedzie to coś???
Wielkiej filozofii tu nie ma, z punktu widzenia kierowcy w oryginale wały kręcą się w lewo.
Na twoim szkicu silnik jest tyłem do przodu, a więc i wały będą kręciły się odwrotnie, stąd konieczność odwrócenia główek mostów.
kobi033 napisał/a:
w samurajach czy vitarach często benzyniaki zmieniane są na diesle - po co?
prędkość ok. 50 km/h dla mnie wystarczy, diesel nie potrzebuje elektryki, komputera, czujników itp, ma większy moment obrotowy, jest oszczedniejszy
w tym przypadku jego ciężar może równoważyć masa kierowcy, akumulator, zbiornik paliwa, chłodnica itp, powinno wyjść 50:50
W vitarze się nie spotkałem, akurat w tym przypadku zwolennicy opcji dieslowskiej prawie nie istnieją, pewnie ze względu na dobre fabryczne benzyny
Natomiast dlaczego ludzie pakują diesle do samuraia - nie mam pojęcia, dla mnie diesel skutecznie psuje to, co w samcu najlepsze - dobre wyważenie, może z wyjątkiem 1,6 od vw, ale z pewnością dla wielu ważniejsza jest prostota i trochę lepsza ekonomia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum