Wysłany: 2013-01-27, 21:48 ZASPAWANIE TYLNEGO MOSTU
Witam. Motam się wraz z tatą czy zaspawać tylny most czy nie. Proszę o odpowiedzi na te pytania:
- Co to jest blokada ARB i ile kosztuje
- Co to jest blokada Air Lock i ile kosztuje
- Spawać mosty czy nie?
- Jakie są minusy i plusy spawania mostu chodzi o zaspawanie satelit oczywiście
- Jeżeli ktoś się orientuje ile satelit ma szeroki tylni most przy samim proszę mi powiedzieć
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-27, 22:00
Jak zespawasz to po asfalcie nie pojeździsz.Blokada ARB jest załączana powietrzem ze sprężarki.Po spuszczeniu powietrza rozłącza się i można śmigać bez ryzyka ukręcenia półośki.Tylna główka jest czterosatelitowa.Wiadomości możesz czerpać z forum-poszukaj słowa szukaj.
Pomógł: 8 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-01-27, 23:37
Są gdzieś już opinie o spawaniu mostu. Niektórzy mówią, że jest nienajgorzej na asfalcie, inni mówią, że to katorga. Pewne jest, że opony się wtedy szybciej zużywają i trudniej pokonuje się zakręty. Łatwiej też driftować, ale to chyba akurat nie jest cel w tym przypadku.
Wysłany: 2013-01-28, 08:08 Re: ZASPAWANIE TYLNEGO MOSTU
Radek SJ napisał/a:
Witam. Motam się wraz z tatą czy zaspawać tylny most czy nie. Proszę o odpowiedzi na te pytania:
- Co to jest blokada ARB i ile kosztuje
- Co to jest blokada Air Lock i ile kosztuje
- Spawać mosty czy nie?
- Jakie są minusy i plusy spawania mostu chodzi o zaspawanie satelit oczywiście
- Jeżeli ktoś się orientuje ile satelit ma szeroki tylni most przy samim proszę mi powiedzieć
Z góry dzięki :)
Nabrałem już jakiegoś uprzedzenia do Ciebie ale niech Ci będzie;
ARB jest to nazwa producenta (często w domyśle jako air lock'er coś jak np. adidasy)
Air Lock (-er) to nic innego jak blokada załączana pneumatycznie
spawać czy nie - tu już jest sporo za i przeciw, trzeba tylko sobie je przekalkulować.
za i przeciw? za cena przeciw to 100% blokada bez możliwości rozłączenia (jakie tego są skutki myślę, że powinieneś wiedzieć, a jak nie to bez problemu znaleźć w internecie)
Krótko mówiąc jeśli potrzebujesz blokada bo jeździsz dużo po błocie to masz dwie możliwości :
a) mega tania - spawanie i liczenie się że most kwęknie na jakimś zakręcie i wtedy pozostaje tylko opcja kupna nowego
b) mega drogie - blokada ARB, masz kasę to się nie zastanawiaj nawet nad tym wyborem
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-28, 10:32
Nic nie strzela, mam lr od jakiegoś czasu i, ku mojemu zdziwieniu, w ogóle nie przeszkadza na asfalcie, czasem coś delikatnie pstryknie, ale to rzadkość.
panowie nie piszcie ze jaj zaspawa to po asfalcie nie pojezdzi. Od dwoch lat zaspawany most szeroki i do tego dystanse i opony simex31cali od dwoch lat nic sie nie dzieje w tym roku pekla mi polos na prostej szutrowej drodze. Przyczyna lozysko uszkodzone polos koszt100zl. U mnie wszystkie samuraie maja zaspawany most i nic nikomu sie nie dzieje lozyska w kolach najlepiej raz na rok wymienic.niech ktos napisze ile bieznika ma nowa opona silverstone extreme to ja zmierze ile mi zostalo u siebie ale opony wygladaja bardzo dobrze
zależy to z którego roku chyba ja mam 89r, tył nie wiem ile satelit nie pamiętam(chyba były) ale przód miałem 2 satelity i to się rozleciało ale miało prawo założyłem teraz dyfer 4 satelitowy, w nowszych podobno tylko szły 4 satelitowe
co do spawania to przelicz koszta, zespawasz sam prawie darmo najlepiej spawarką,
niech się nawet urwie raz na rok półos koszt 100zł plus łożysko
mi się wydaje że jak półoś ma się urwać to i tak się urwie, po prostu zmęczenie materiału i tyle )
Ok, dziękuje wam panowie, w tym tygodniu spawam z tatą most. Pomogliście mi bo na prawdę się bałem i nie wiedziałem co robić. Kliknę wam że mi pomogliście.
4 satelity jeszcze lepiej pospawasz niż dwie, ja mam osobiście też dużego migomata najpierw zaspawałem migomatem na dużym prądzie wszyscy mówili że niema szans by się przękręciło, wyjechałem tylko z warsztatu 400 m w błoto i odrazu się przekręciło, zaspawałem spawarką elektryczna oczywiście na dużym prądzie i do tej pory trzyma jak ta - 2 rok ten już trzeci leci,
chyba że spawać nie chcesz to można założyć mini spool, ale to i tak bez sensu, głowki mostu tanie półosie też tanie,
http://archiwumallegro.pl...-734282527.html
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-28, 17:17
Z tyłu były tylko 4-satelitowe dyfry.
Do spawania trzeba się dobrze przyłożyć i dokładnie wszystko przetopić, bo inaczej puści.
Jak fura głównie do terenu, to spokojnie można spawać.
Przy okazji warto pomyśleć o wspomaganiu, bo na asfaltowych zakrętach trzeba się trochę siłować
Tak, tak znajomy ma szrot, i ma same navary,frontery, terrana, l200, vitary. I ma wspomaganie od vitary, ma mi sprzedać w dobrej cenie. Wspomaganie na pewno, bo po wczorajszej 1 jeździe porażka, kierownica lata jak cholera. Z czasem jakiś reduktor jeszcze. Silnik wystarcza.
a właściwych fotek szukaj pod hasłem "elektroszpera" w google
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum