Przede wszystkim Witam Wszystkich!
Mam na imię Michał i właśnie stałem się "chyba" szczęśliwym posiadaczem Samuraja.
Jest to:
Samurai ver. Santana 1997r VSESJS00V......, blaszanka, 1.3i, przebieg 99200km wydaje się oryginalny
Nie grzebana, bez jakiegokolwiek tuningu mechanicznego ani wizualnego.
Był na allegro, zielony z Wejherowa.
Tak na początek to pojechałem nim do domu - 730km. I wiecie co? Nic! Całkiem sprawnie. Nie wiem na co wy narzekacie? Jeżdżę też na Suzi DR 800 Big więc w Samuraju jest "komfortowo" bo nie leje się na głowę:)
Wracając do tematu.
Po kupieniu i przywiezieniu go do siebie zrobiłem(a raczej znajomi w serwisie) serwis po kupnie używki:
oleje i płyny - wszystkie, filtry, świece, kable, kopułka, palec, rozrząd(pasek,rolka,pompa wody), termostat - teraz mam pewność, że to powinno działać.
Drzwi rozebrane, przesmarowane - chodzą teraz ślicznie.
Zdemontowane fotele tylne i ich pasy - to ma być do pracy a nie na impreze i dupeczki :)
A teraz do tematu.
2H chodzi, 4L chodzi - wyśmienicie:)
Wyskakuje mi położenie 4H. Ciężko wrzucić 4H bo nie ma czystego "wrzucenia" biegu. 2H wchodzi w położenie, 4L także pewnie wchodzi a 4H tak jakby nie lądowało prawidłowo i wyskakuje(a raczej wyślizguje bo nie mam szarpnięcia ani dźwięku towarzyszącego). Kontrolka 4WD gaśnie a dupa zaczyna latać na boki, szczególnie teraz w zimie bo pod górę na śniegu od razu to wychodzi.
Co może być nie tak? Co proponujecie zrobić?
Z dupereli zapytam o:
Od czego wycieraczkę tylnej szyby dobrać bo ramię jest na wsuwanie i jest nietypowo wąskie i popularne wycieraczki latają?
Mam seryjną kierownicę więc cholernie wąską. Czy nie ma problemu z założeniem szerszej kierownicy (na allegro pełno ich z jakąś przejściówką pod suzuki)?
Jaki fotel kierowcy bo mam 183cm zrostu i trochę mało miejsca na nogi? Preferuję wyprostowaną pozycje "na krześle" i ugięte w łokciach ręce. Nie leże w fotelu z rękami wyciągniętymi na kierownicy.
To chyba tyle na razie,
Tak jak piszecie na forum też jak zatankuje na full to wskaźnik zatrzymuje mi się na 3/4, tak samo wskaźnik temp. na 1/4 a nie na środku się trzyma. Widać ten typ tak ma.
Pozdrawiam was serdecznie i czekam na podpowiedzi.
Co chodzi o fotel ja ma serie jestem podobnego wzrostu i jest lux (niema się czego czepiać to nie jest audi a8 czy mercedes s-klasa) Auto dobrze grzeje w środku?? Jak nie u mnie był nawalony termostat i temperatura też nie szła w górę!! Wskaźnik paliwa w wielu modelach opisywanych na forum nie działa poprawnie. Masz szczęście, że choć trochę pokazuje!! Na kierownice zapytaj o nakładkę ze skóry miałem taką i była przyzwoita!! Teraz mam jakąś gumową i też jest lux!! Co chodzi o wycieraczkę podjedź do sklepu zdejmij i pokaż sprzedawcy może coś dobierze, jeśli nie wymień samą "gumkę". Zapodaj jakieś foto swojej SUZI!! POZDRAWIAM
Co do nawalonego grzania, jak u was grzeje w środku? Jest ciepło czy tak przyzwoicie? Bo mi sie wydaje, że u mnie coś słabo grzeje, szczególnie nawiew na szybę przednią. Rozumiem, że termostat to co innego w tym przypadku niz nagrzewnica?
Tak, termostat to zupełnie co innego niż nagrzewnica. U mnie słabiutko dmucha, ale to pewnie wina nagrzewnicy zapchanej śmieciami. Sprawdź rurki którymi płynie powietrze bo skubane potrafią wypadać i nie będzie dmuchało na szybę.
Witam u mnie z przełożeniem 4H jest ten sam problem,podejrzewam że w wybieraku reduktora wyrobiona jest zapadka która trzyma 4H jak jadę jednostajnie wszystko OK ale jakaś dynamiczniejsza jazda i wypada(założyłem gumkę z haczykiem która przytrzymuje 4H PROWIZORA ALE DZIAŁA) kiedyś i tak będe musiał to zrobić (poczekam na cieplejsze czasy)
No ale jak obieg jest otwarty i termostat nie zamyka to ciecz chłodząca się wolniej nagrzewa, czyli również nagrzewnica i ogólnie temp silnika!! Jeśli chodzi o moc nadmuchu to może być mniejsza przez śmieci liście itp znajdujące się na nagrzewnicy!! CO CHODZI O SŁABE NAGRZANIE SILNIKA I POKAZYWANIE TEMP NA 1/4 ZEGARA STAWIAM NA TERMOSTAT!! Może trzeba użyć odkamieniacza (środka do czyszczenia chłodnic)!! Również to może poprawić temperaturę wydmuchiwanego powietrza!! U mnie jest przyzwoicie!! ZAWILE !! POZDRAWIAM FANÓW SUZI!!
luknij na poduszki reduktora czy nie poobrywane np czy drążek red. nie ociera o karoserie i wyskakuje 4H , jeśli w porządeczku to szukaj już w samym reduktorze ( przy drążku)
z fotelami możesz mieć problem przy przeglądzie ale zawsze można raz do roku je po prostu włożyć na godzinę
do blaszanki wycieraczkę na tył zakładałem z malucha sa tez krótsze wiec na pewno coś dobierzesz i są z kpl końcówek do zaczepiania w ramie
do kierownicy dokupujesz przejściówkę tzw. nabe ... ale zbyt mała kiera strasznie utrudnia manewry parkingowe a przede wszystkim leśne
fotele możesz założyć od Swifta gti . hondy crx. escorta i oczywiście kubełki ale jak sam widzisz miejsca zbyt wiele to tam nie ma
wskaźnik paliwa - haha operacja blaszka w baku
wskaźnik temp -- ten typ tak ma
słabe ogrzewanie - no na pewno sie w samcu nie spocisz ale możne poratować cie taka operacja
Dzięki za wstępne podpowiedzi.
Pojadę do znajomych i popatrzymy pod auto na poduszki, rozbiorę też od środka obudowę tak jak w sytuacji z zakleszczeniem i zobaczymy co wyjdzie.
...ale ja nic nie pisałem o ogrzewaniu?! U mnie działa jak ta , ciepełko jest, jak wracałem z nad morza to jechałem w t-shircie na -15stopni. Nie wiem o co wam chodzi z tym ogrzewaniem?
Poza tym jak jest to taki problem to piszcie posta o ogrzewaniu to w końcu dojdziemy do tego co jest nie tak.
Jedyne co u mnie z ogrzewaniem nie gra to to, że piszczy mi trochę wentylator ale to się kiedyś poprawi.
Temat reduktora pozostawiam otwarty bo na razie nie ma rozwiązania.
Dzięki za wstępne podpowiedzi.
! U mnie działa jak ta , ciepełko jest, jak wracałem z nad morza to jechałem w t-shircie na -15stopni. Nie wiem o co wam chodzi z tym ogrzewaniem?
.
A tak jeszcze zapytam, czy bieg nr 1 jest u was zsynchronizowany?
Bo ja podczas nawet powolnego toczenia się na 2 nie mogę "tak o" wrzucić jedynki, musi być przegazówka, wysprzęglenie itd jak w poczciwym uazie. Czy ja nie mam czasem czegoś rozwalonego?
Co do reduktora to zasięgnąłem języka i dwie rzeczy prawdopodobnie są: łożyska i widełki. Co wy na to.
Ponadto powiedziano mi żebym w zimie na śniegu jeździł na 4L bo seryjny reduktor to 1:1 a 90 na śniegu musi mi wystarczyć. Co wy na to?
I mam pewno teorie na reduktor Zaczyni od odkręcenia gumy ozdobnej od drążek reduktora w środku I sprawdź czy dalej wyskakuje
Michał napisał/a:
Mam seryjną kierownicę więc cholernie wąską. Czy nie ma problemu z założeniem szerszej kierownicy (na allegro pełno ich z jakąś przejściówką pod suzuki)?
Jaki fotel kierowcy bo mam 183cm zrostu i trochę mało miejsca na nogi? Preferuję wyprostowaną pozycje "na krześle" i ugięte w łokciach ręce. Nie leże w fotelu z rękami wyciągniętymi na kierownicy.
Nie mam problemu
A myślałeś na kubełkiem
Michał napisał/a:
Bo ja podczas nawet powolnego toczenia się na 2 nie mogę "tak o" wrzucić jedynki, musi być przegazówka, wysprzęglenie itd jak w poczciwym uazie. Czy ja nie mam czasem czegoś rozwalonego?
Życzę powodzenia w jeździe po niewielkim śniegu na 4L!! Jak masz czas zawieź gdzieś do dobrego mechanika i to napraw!! corny, napisał, że może to poduszka! Jak będziesz miał 4H to na pewno wygodniej!!
ale jak jest wyrwana i reduktor skoślawiony to możne drążek razem ze sztywna gumą wadzić o karoserie i wyskakiwać ....możne ale nie musi wiec jak poduchy oki szukaj dalej
zanim zaczniesz śmigać 4L TO POCZYTAJ O NAPĘDACH gdzie i kiedy sie używa na pewno nie do codziennej jazdy 4H a tym bardziej 4L ..
Spoko chłopaki. To nie jest pierwsze 4x4 jakim jeżdże, to jest stare 4x4 i dlatego pytam. Wiem, że napędy od razu polecą tylko słucham różnych opinii na temat tego pojazdu. Wiadomo, że na 4L nie wolno jeździć tak o i nie będe o tym pisać.
Co do reduktora, próbuje wrzucać 4H z położenia 4L a nie z 2H i wczoraj nawet trzymało. Jeszcze nie byłem w serwisie więc nie mam nowych info.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum