Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
1.3, wtrysk - gubi iskrę
ELvIS 
świeżak


Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-10, 17:00   1.3, wtrysk - gubi iskrę

Witajcie! Jestem świerzo upieczonym właścicielem.
Ale do rzeczy :)
Samurai'a posiadam od wtorku, a już w środę zdechł...
1.3, wtrysk, rok 1991

Najpierw w drodze do Koszalina z domu zakaslał ale zaraz odzyskał siłę - myślałem, że to niski poziom paliwa. Na stacji paliw już nie odalił.
W garażu po scholowaniu stwierdziłem kompletny brak iskry. Wymianiłem świece, kable, kopułkę, palec, cewkę.
Liczyłem na cudowne zmartwychwstanie - powstał ze zmarłych ale częściowo.

Jak mu się chce to ma iskrę, jak nie - to nie ma (przed zmianą w/w rzeczy nie miał w ogóle). Kompletnie nie wiem już co go boli. Wszystkie kable wydają się być całe.
Raz odpala, pochodzi i nagle kompletny brak iskry. Albo od drugiej strony nie odpala, kręcę go i nagle łapie by za chwile znów iskrę stracić.

Drodzy forumowicze - pomocy :) ! Chciałbym się nacieszyć autem :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-10, 23:23   

Sprawdź czy jest sygnał z czujnika halla.
Najczęstsza przyczyna problemów z iskrą.

ps.
Zanim zapytasz gdzie jest czujnika halla to wysil się na znalezienie i przeczytanie manuala do wtryskowca - pouczająca lektura.
 
     
ELvIS 
świeżak


Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-13, 09:12   

Problem w tym, że halla wpinałem innego i działo się to samo. ECM wpinałem w innym aucie i nic się nie działo.
Jakiś problem z kablami to może być? Jakaś uciekająca masa czy coś w tym rodzaju?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-13, 09:57   

Ja bym podłączył inny komputer i sprawdził czy jest dobrze.
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-02-13, 10:07   

Wiem że to " Jaśkowe " sposoby ale podaj plus i minus bezpośrednio z aku. Wykluczysz spadki napięć brak masy itp.
Miernik w rękę i sprawdzaj co i gdzie ginie...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
ELvIS 
świeżak


Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-13, 10:35   

Napisałem - komputer sprawdzałem w innym aucie i działał jak głupi.

Dany spróbuję. Do tej pory grzebałem jedynie w motocyklach swoich więc jeszcze trochę się gubię w instalacji samuraja. Myślałem, że może nowe rzeczy, które kupiłem są uszkodzone ale podmienialem wszystko na zmianę ze starymi i dalej ten sam efekt - iskra pojawia się losowo.

W nim jakieś bardziej mechaniczne urządzenia są odpowiedzialne za elektrykę? Jakieś podciśnienie itp na iskrę może wpływać? bo na przodzie widzę jakieś dwa... ?przekaźniki? z doprowadzonymi wężami.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-13, 10:37   

Dany napisał/a:
Wiem że to " Jaśkowe " sposoby ale podaj plus i minus bezpośrednio z aku. Wykluczysz spadki napięć brak masy itp.
Miernik w rękę i sprawdzaj co i gdzie ginie...

A gdzie ma podać ten plus i minus? :shock:

Ja bym wziął małą diodę świecącą i podłączył na wyjście halla i na wyjście modułu zapłonowego - będzie widać oczami czy są impulsy sterujące.
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-02-13, 12:25   

kostuch napisał/a:
Dany napisał/a:
Wiem że to " Jaśkowe " sposoby ale podaj plus i minus bezpośrednio z aku. Wykluczysz spadki napięć brak masy itp.
Miernik w rękę i sprawdzaj co i gdzie ginie...

A gdzie ma podać ten plus i minus? :shock:


Na cewkę...
Ale wcześniej miernikiem lub żarówką weryfikacja czy nie ginie zasilanie po stacyjce...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-13, 13:31   

Dany napisał/a:
kostuch napisał/a:
Dany napisał/a:
Wiem że to " Jaśkowe " sposoby ale podaj plus i minus bezpośrednio z aku. Wykluczysz spadki napięć brak masy itp.
Miernik w rękę i sprawdzaj co i gdzie ginie...

A gdzie ma podać ten plus i minus? :shock:


Na cewkę...

Jak dasz bezpośrednio na cewkę + i - to ją spalisz.
 
     
ELvIS 
świeżak


Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-13, 14:37   

Stacyjki koledzy... nie ma niestety, będę dopiero zakładać.
Więc tam raczej nie ucieka prąd.

Zauważyłem podejrzany kabel przy kostce od Komputera. Jakby przerobiony. Jeśli pozwolicie to wrzucę potem zdjęcie tej kostki może ktoś podpowie czy to ma tak być.

Mam wrażenie, że ktoś kiedyś nagrzebał dużo w elektryce. Już poleciało z 2-3m kabli itp z instalacji. Rozlutowałem co było kombinowane i przywróciłem wszystko do oryginalnego stanu w okolicach stacyjki (kiedyś ktoś go ukradł, potem zamiast założyć stacyjkę to zrobione zostały "zabezpieczenia" z dwóch przycisków i przekaźnika. Ale jak już mówiłem - wszytko ogarnąłem więc nie tu problem leży).
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-02-13, 15:39   

Zabezpieczenia były założone przed kradzieżą i chyba tylko dla tego zostawili 'Pchełkę' niedaleko bo nie chciało im się pchać :-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
ELvIS 
świeżak


Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-14, 00:08   

Aaa to widzę Pcheła znana jest :D Chyba sprawa skończy się w warsztacie - choć bardzo chciałem tego uniknąć.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-02-14, 09:29   

Tak odrobinę. Trochę dziwna ta usterka, bo do tej pory nie było z nią większych problemów poza standardowymi wymianami zużytych części, a przynajmniej o takich nie słyszałem. Może to taki babski foch po zmianie właściciela? ;-)
Tak czy siak, życzę szybkiego ogarnięcia problemu i używania auta zgodnie z przeznaczeniem.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.