Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
coś kapie
Maciek_mk 
nowicjusz



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: KRA
Wysłany: 2013-02-13, 21:34   coś kapie

Przy okazji oswajania się z autkiem, postanowiłem zajrzeć dokładnie pod spód.
I wszytko w bardzo dobrym stanie, ale...
zauważyłem, że kapie olej z okolic łączenia skrzyni z silnikiem:



Uploaded with ImageShack.us

Czy to normalne, czy raczej coś co trzeba by załatwić? Poziom oleju jest ok (no chyba, że to ze skrzyni by kapało, a tam jeszcze nie sprawdzałem).

Druga sprawa to amortyzator skrętu. Czy patrząc na zdjęcia, ktoś mógłby się wypowiedzieć co do "stanu" technicznego (bardziej chodzi mi o coś w stylu "do wymiany już", "jest ok, nic specjalnego")?



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-13, 21:40   

Można wyjąc skrzynię i wymienić tylny uszczelniacz wału ,można wymienić amor skrętu ale można też z tym jeździć i już.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-13, 21:42   

Amorek wycieka więc raczej do wymiany. A co do tego pierwszego to musisz odkręcić skrzynię od silnika i wymienić uszczelniacze na silniku i skrzyni bo pewnie którędyś tamtędy leci. Jeżeli wyciek jest też wyżej to może cieknąć z głowicy lub pokrywy zaworowej. Ja obstawiam uszczelniacz w skrzyni. Sprzęgło ci się nie ślizga?
 
     
funia25 
świeżak


Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 19
Wysłany: 2013-02-13, 21:42   

Witam

pierwsza fota kapie z uszczelniacza na wale,musisz wyciągnąć skrzynie i wymienić
simering .

druga fota puścił amortyzator,też do wymiany

powodzenia
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-13, 21:42   

Może być simmering (nie wiem jak to się pisze) na wale. Sprzęgło się nie ślizga? Może też lecieć gdzieś wyżej, trzeba by obmacać.

Co do amora skrętu to najlepiej odkręcić (chwila moment) i wtedy sprawdzić (ściskać i rozciągać). Ja u siebie go wywaliłem i nie narzekam.

EDIT: Widzę, ze koledzy byli w gotowości i mnie uprzedzili :mrgreen:
 
 
     
Maciek_mk 
nowicjusz



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: KRA
Wysłany: 2013-02-14, 09:15   

Sprzęgło nie ślizga, wszystko jedzie ok.
Szukałem amora skrętu i doczytałem, że pasuje jakiś od Jeepa - czy to prawda?
_________________
co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-14, 09:30   

Tak
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-02-14, 09:34   

Maciek_mk napisał/a:
Szukałem amora skrętu i doczytałem, że pasuje jakiś od Jeepa - czy to prawda?

wpisz w 'szukajce' hasło 'amortyzator skrętu' i stanie się jasność ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-14, 17:17   

@Maciek_mk - tutaj masz ciekawą lekturę n/t zamienników do Samuraja http://suzuki.run4x4fun.com/zamienniki.htm
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Maciek_mk 
nowicjusz



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: KRA
Wysłany: 2013-02-15, 01:05   

@manias79 - dzięki wielkie, przyda się na 100% :D

Dzisiaj sobie sprawdziłem co może być z tą skrzynią, i faktycznie przy deklu zaworów jest cuś mokro, więc zakładam, że to to.

Zastanawiam się jeszcze nad sprawdzeniem tego poprzez wymycie silnika i okolic i sprawdzenie później - co o tym myślicie?
_________________
co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-15, 12:29   

To co kapie ze skrzynie może być z oringu przy aparacie zapłonowym.
_________________
Samurai na springu
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-15, 12:40   

Panowie się włączę z lamerskim pytaniem - a to co kapie i co piszecie to by ubywało oleju ze skrzyni czy z silnika?
 
     
fingil 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2013-02-15, 13:35   

Qwai napisał/a:
To co kapie ze skrzynie może być z oringu przy aparacie zapłonowym.


To na 90% przy aparacie, a co do amora skrętu to z mercedesa 123 pasuje bezpośrednio, bez tej blaszki.
_________________
Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-15, 17:45   

SamNaSamZSam napisał/a:
Panowie się włączę z lamerskim pytaniem - a to co kapie i co piszecie to by ubywało oleju ze skrzyni czy z silnika?


Jeżeli ucieka spod rozdzielacza zapłonu - ubywa oleju silnikowego, jeżeli ucieka spod koła zamachowego - ubywa silnikowego, jeżeli ucieka spod uszczelniacza na wałku wejściowym skrzyni biegów - ubywa ze skrzyni
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Ostatnio zmieniony przez manias79 2013-02-15, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-02-15, 17:54   

Jeśli leci ze środka kielichem sprzęgła, to może być olej albo że skrzyni albo z silnika, i tu należy wykazać się węchem. Oba te oleje zupełnie inaczej pachną. W szczególności przekładniowy ma specyficzny "aromat". Jest to o tyle istotne że, wiadomo którego poziom należy zwrócić uwagę. Rozpięciu skrzyni od silnika najlepiej wymienić oba po obu stronach, i przy okazji przejrzeć sprzęgło, jak zdrowe to je porządnie umyć.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Maciek_mk 
nowicjusz



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 56
Skąd: KRA
Wysłany: 2013-02-15, 22:03   

No to w tym wypadku chyba nie tylko zapach będzie pomocny dla mnie, bo olej w silniku był wymieniony i jak wyciągam bagnet jest jaśniuteńki, a ten tutaj wygląda na trochę przepracowany.

nieśmiało ponawiam pytanie o mycie silnika ;) co o tym sądzicie?
_________________
co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-15, 22:23   

Nie zaszkodzi umyć.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 10:05   

@Maciek_mk - jeżeli okaże się, że masz wyciek spod aparatu zapłonowego, to zajrzyj sobie tutaj http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=2438, gdzie opisaliśmy jak trzeba ustawić zapłon po wyjęciu rozdzielacza. Przy okazji będziesz mógł sobie ustawić luzy zaworowe
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.