Przy okazji oswajania się z autkiem, postanowiłem zajrzeć dokładnie pod spód.
I wszytko w bardzo dobrym stanie, ale...
zauważyłem, że kapie olej z okolic łączenia skrzyni z silnikiem:
Czy to normalne, czy raczej coś co trzeba by załatwić? Poziom oleju jest ok (no chyba, że to ze skrzyni by kapało, a tam jeszcze nie sprawdzałem).
Druga sprawa to amortyzator skrętu. Czy patrząc na zdjęcia, ktoś mógłby się wypowiedzieć co do "stanu" technicznego (bardziej chodzi mi o coś w stylu "do wymiany już", "jest ok, nic specjalnego")?
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-13, 21:42
Amorek wycieka więc raczej do wymiany. A co do tego pierwszego to musisz odkręcić skrzynię od silnika i wymienić uszczelniacze na silniku i skrzyni bo pewnie którędyś tamtędy leci. Jeżeli wyciek jest też wyżej to może cieknąć z głowicy lub pokrywy zaworowej. Ja obstawiam uszczelniacz w skrzyni. Sprzęgło ci się nie ślizga?
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-15, 17:45
SamNaSamZSam napisał/a:
Panowie się włączę z lamerskim pytaniem - a to co kapie i co piszecie to by ubywało oleju ze skrzyni czy z silnika?
Jeżeli ucieka spod rozdzielacza zapłonu - ubywa oleju silnikowego, jeżeli ucieka spod koła zamachowego - ubywa silnikowego, jeżeli ucieka spod uszczelniacza na wałku wejściowym skrzyni biegów - ubywa ze skrzyni
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Ostatnio zmieniony przez manias79 2013-02-15, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli leci ze środka kielichem sprzęgła, to może być olej albo że skrzyni albo z silnika, i tu należy wykazać się węchem. Oba te oleje zupełnie inaczej pachną. W szczególności przekładniowy ma specyficzny "aromat". Jest to o tyle istotne że, wiadomo którego poziom należy zwrócić uwagę. Rozpięciu skrzyni od silnika najlepiej wymienić oba po obu stronach, i przy okazji przejrzeć sprzęgło, jak zdrowe to je porządnie umyć.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
No to w tym wypadku chyba nie tylko zapach będzie pomocny dla mnie, bo olej w silniku był wymieniony i jak wyciągam bagnet jest jaśniuteńki, a ten tutaj wygląda na trochę przepracowany.
nieśmiało ponawiam pytanie o mycie silnika ;) co o tym sądzicie?
_________________ co-driver in http//www.facebook.com/EBC.Brakes.Team.Poland
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 10:05
@Maciek_mk - jeżeli okaże się, że masz wyciek spod aparatu zapłonowego, to zajrzyj sobie tutaj http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=2438, gdzie opisaliśmy jak trzeba ustawić zapłon po wyjęciu rozdzielacza. Przy okazji będziesz mógł sobie ustawić luzy zaworowe
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum