Niestety z tyłu ori bębnowe hamulce ni uja nie hamują, ba nawet nie spowalniają.
Jak się zaprę o kierownicę i wcisnę pedał do końca to pod sam koniec się tylne koła zblokują... na śniegu. Na asfalcie czy nawet piasku nie da rady.
Przednie działają OK.
Myślałem, że się skończyły szczęki ale nie, szczęki mają jeszcze 5mm (z czego 2mm to okładzina) bęben od srodka ma 220mm (czyli chyba jest dobry?)
Nie stało się to z dnia na dzień, po prostu w końcu coś mnie naszło, że droga hamowania coś długa i zacząłem szukać.
Wycieków płynu brak,pedał nie rośnie więc to raczej nie zapowietrzenie (dla pewności przepuściłem jeszcze trochę płynu i bez zmian).
Ręczny łapie bardzo kiepsko ale to od kiedy pamiętam tak jest (wyciągnięta linka i już się nie da naciągnąć więcej)
W bębnie sucho.
Co zostało? korektor siły hamowania? jak sprawdzić? kupić trójnik i wstawić zamiast niego?
Pompa hamulcowa? podział sekcji przód/tył? Akurat jeżeli chodzi o pompy to jestem ciemny jak tabaka w rogu.
EDIT:
Literówka w tytule
Ostatnio zmieniony przez Hałas 2013-03-21, 23:04, w całości zmieniany 1 raz
To, że jest wydłużona droga hamowania wcale nie świadczy że tył jest słaby a przód OK. Rozkład sił hamowania jest mniej więcej 70% przód i 30% tył. więc nawet słabo działający tył nie powinien w znaczący sposób wydłużyć drogi hamowania. Osobiście zaczął bym od pojechania na rolki. Wtedy dokładnie wiadomo co i jak hamuje i wiadomo gdzie szukać.
BM
_________________ Suzuki SJ413 - "wielkie" małe auto
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-21, 22:56
Moze po prostu uklad sie zapowietrzyl w jakis sposob? Mialem tak przez mikro wyciek z jednego z tloczkow po wymianie i odpowietrzebiu hula az milo.
Korektor tez warto sprawdzic, choc jego budowa jet raczej prosta i trwala.
Jak pisałem, raczej nie jest to zapowietrzenie. Primo pedał nie rośnie secundo przepuściłem troszkę płynu przez ostatni (lewy tył) cylinderek i bąbelków ani poprawy nie stwierdziłem.
Jutro jeszcze spróbuje rozgrzać i opukać korektor.
Innego pomysłu poza podmianką nie mam na sprawdzenie jego.
Ani podgrzewanie, ani opukanie ani obrócenie nie dały efektu.
Też z chęcią bym go wywalił tylko pytanie czy wystarczy dać zamiast niego trójnik?
Przychodzą 3 przewody, z tego 2 idą od przodu (z pompy a drugi to penie powrót?) i jeden do tyłu
Chyba powinno być odwrotnie...
Jeden z pompy a dwa na tył ( do lewego i prawego koła )
Nie żebym był znawcą ale powrotu w ukł. hamulcowych się chyba nie stosuje !
Jak jeszcze masz to ustrojstwo to zajrzyj pod auto
Później jeden przewód idzie do prawego cylinderka i przez niego do lewego.
Układ seryjny oczywiście.
EDIT: Nie upieram się, że to akurat powrót, ważne że wraca na przód auta, nie kojarzę co się dalej z tym 3 przewodem dzieje (w sensie gdzie idzie)
Ostatnio zmieniony przez Hałas 2013-03-22, 11:28, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-22, 11:28
Korektor powinien byc z tylu gdzies kawalek za siedzeniem przykrecony do ramy wychodzi z niego metalowy wezyk kt. Laczy sie potem z gumowym idacym na most.
Wyglada to jak filtr paliwa.
Korektor powinien byc z tylu gdzies kawalek za siedzeniem przykrecony do ramy wychodzi z niego metalowy wezyk kt. Laczy sie potem z gumowym idacym na most.
Wyglada to jak filtr paliwa.
Jak jeszcze masz to ustrojstwo to zajrzyj pod auto
Później jeden przewód idzie do prawego cylinderka i przez niego do lewego.
Układ seryjny oczywiście.
EDIT: Nie upieram się, że to akurat powrót, ważne że wraca na przód auta, nie kojarzę co się dalej z tym 3 przewodem dzieje (w sensie gdzie idzie)
Dziwne te "Dżipy"
W plaskaczach nie kojarzę nic takiego...
A to nie jest tak że z sekcji wychodzą dwa przewody na tył...
I żeby siła hamowania kół tylnych była jednakowa to się schodzą w jeden na korektorze ?
A co z resztą? zostawić żeby sobie wisiało?
Takie trochę druciarstwo i za dużo będzie ważyć, w końcu walczmy o każdy gram nie?
Co zrobić z tym 3 przewodem i na jaki uj on jest?
EDIT:
W Samuraiu jest kilka niespotykanych rozwiązań
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum