Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:46
Brak hamulców z tyłu
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-21, 21:07   Brak hamulców z tyłu

Niestety z tyłu ori bębnowe hamulce ni uja nie hamują, ba nawet nie spowalniają.
Jak się zaprę o kierownicę i wcisnę pedał do końca to pod sam koniec się tylne koła zblokują... na śniegu. Na asfalcie czy nawet piasku nie da rady.
Przednie działają OK.
Myślałem, że się skończyły szczęki ale nie, szczęki mają jeszcze 5mm (z czego 2mm to okładzina) bęben od srodka ma 220mm (czyli chyba jest dobry?)
Nie stało się to z dnia na dzień, po prostu w końcu coś mnie naszło, że droga hamowania coś długa i zacząłem szukać.
Wycieków płynu brak,pedał nie rośnie więc to raczej nie zapowietrzenie (dla pewności przepuściłem jeszcze trochę płynu i bez zmian).
Ręczny łapie bardzo kiepsko ale to od kiedy pamiętam tak jest (wyciągnięta linka i już się nie da naciągnąć więcej)
W bębnie sucho.

Co zostało? korektor siły hamowania? jak sprawdzić? kupić trójnik i wstawić zamiast niego?
Pompa hamulcowa? podział sekcji przód/tył? Akurat jeżeli chodzi o pompy to jestem ciemny jak tabaka w rogu.


EDIT:
Literówka w tytule
Ostatnio zmieniony przez Hałas 2013-03-21, 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-21, 21:30   

Zobacz,czy samoregulator działa.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-21, 21:34   

oba na raz by padły?
hamulca niet ani z lewej ani z prawej
 
 
     
BM 
nowicjusz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 43
Skąd: KRK
Wysłany: 2013-03-21, 21:39   

To, że jest wydłużona droga hamowania wcale nie świadczy że tył jest słaby a przód OK. Rozkład sił hamowania jest mniej więcej 70% przód i 30% tył. więc nawet słabo działający tył nie powinien w znaczący sposób wydłużyć drogi hamowania. Osobiście zaczął bym od pojechania na rolki. Wtedy dokładnie wiadomo co i jak hamuje i wiadomo gdzie szukać.
BM
_________________
Suzuki SJ413 - "wielkie" małe auto
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-21, 21:41   

Po zapięciu 4x4 różnica w hamowaniu kolosalna, poza tym jak jest problem po blokować koła na ubitym śniegu raczej dobrze nie wróży.
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-21, 21:54   

Może to być korektor.Może lekko przymarzł w środku i nie działa jak trzeba ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-21, 22:06   

Sugerujesz poczekać na wiosnę (nie tą kalendarzową oczywiście)?
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-21, 22:52   

Ja bym lekko zagrzał i popukał.Może puści.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-21, 22:56   

Moze po prostu uklad sie zapowietrzyl w jakis sposob? Mialem tak przez mikro wyciek z jednego z tloczkow po wymianie i odpowietrzebiu hula az milo.
Korektor tez warto sprawdzic, choc jego budowa jet raczej prosta i trwala.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-21, 23:07   

Jak pisałem, raczej nie jest to zapowietrzenie. Primo pedał nie rośnie secundo przepuściłem troszkę płynu przez ostatni (lewy tył) cylinderek i bąbelków ani poprawy nie stwierdziłem.
Jutro jeszcze spróbuje rozgrzać i opukać korektor.
Innego pomysłu poza podmianką nie mam na sprawdzenie jego.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-03-21, 23:27   

Hałas napisał/a:

Innego pomysłu poza podmianką nie mam na sprawdzenie jego.

Odkręć od ramy i zmień położenie względem poziomu (o ile wężyki pozwolą).
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-22, 08:47   

Dużo latasz Samcem po czarnym ?
Bo ja bym korektor wywalił całkiem...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-22, 11:13   

Ani podgrzewanie, ani opukanie ani obrócenie nie dały efektu.
Też z chęcią bym go wywalił tylko pytanie czy wystarczy dać zamiast niego trójnik?
Przychodzą 3 przewody, z tego 2 idą od przodu (z pompy a drugi to penie powrót?) i jeden do tyłu

EDIT: opukanie w sensie młotkiem
 
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-22, 11:23   

Chyba powinno być odwrotnie...
Jeden z pompy a dwa na tył ( do lewego i prawego koła )
Nie żebym był znawcą ale powrotu w ukł. hamulcowych się chyba nie stosuje !
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-22, 11:27   

Jak jeszcze masz to ustrojstwo to zajrzyj pod auto :-)
Później jeden przewód idzie do prawego cylinderka i przez niego do lewego.
Układ seryjny oczywiście.

EDIT: Nie upieram się, że to akurat powrót, ważne że wraca na przód auta, nie kojarzę co się dalej z tym 3 przewodem dzieje (w sensie gdzie idzie)
Ostatnio zmieniony przez Hałas 2013-03-22, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-22, 11:28   

Korektor powinien byc z tylu gdzies kawalek za siedzeniem przykrecony do ramy wychodzi z niego metalowy wezyk kt. Laczy sie potem z gumowym idacym na most.
Wyglada to jak filtr paliwa.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-22, 11:29   

Lexx napisał/a:
Korektor powinien byc z tylu gdzies kawalek za siedzeniem przykrecony do ramy wychodzi z niego metalowy wezyk kt. Laczy sie potem z gumowym idacym na most.
Wyglada to jak filtr paliwa.

To już dawno wiem :mrgreen: , pytanie jak się go pozbyć?
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-22, 11:32   

Ciagniesz nowy przewod od trojnika az do tego gumowego i viola.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-22, 11:32   

Hałas napisał/a:
Jak jeszcze masz to ustrojstwo to zajrzyj pod auto :-)
Później jeden przewód idzie do prawego cylinderka i przez niego do lewego.
Układ seryjny oczywiście.

EDIT: Nie upieram się, że to akurat powrót, ważne że wraca na przód auta, nie kojarzę co się dalej z tym 3 przewodem dzieje (w sensie gdzie idzie)



Dziwne te "Dżipy" :mrgreen:
W plaskaczach nie kojarzę nic takiego...

A to nie jest tak że z sekcji wychodzą dwa przewody na tył...
I żeby siła hamowania kół tylnych była jednakowa to się schodzą w jeden na korektorze ?
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Ostatnio zmieniony przez Dany 2013-03-22, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-22, 11:34   

A co z resztą? zostawić żeby sobie wisiało?
Takie trochę druciarstwo i za dużo będzie ważyć, w końcu walczmy o każdy gram nie? :mrgreen:
Co zrobić z tym 3 przewodem i na jaki uj on jest?

EDIT:
W Samuraiu jest kilka niespotykanych rozwiązań ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.