Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zespawanie przedniego mostu
maciek hg 
świeżak



Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-04-12, 15:05   Zespawanie przedniego mostu

Witam interesuje mnie czy ktoś już taka operacje zrobil w swoim samcu i jak to się spisuje w praktyce???
Ja u siebie w moście mam manualnie zapinane sprzegielka wiec teoretycznie po zapięciu powinno dzialac jak blokada 100% a po rozlaczeniu w niczym nie przeszkadzać w jeździe na codzien ...?
 
 
     
Lexx 
mechanik
Lexx



Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 581
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-04-12, 15:21   

Zasdpawac mozna, chyba kolega KRZYKKU ma tak u siebie jak dobrze pamietam, jesli i Ty tak uczynisz to bedziesz mial blokade 100%, wystarczy wtedy rozlaczyc jedno sprzegielko i mozna jechac po czarnym, gorzej jak sie czlowiek zapomni . . . wtedy przeguby, polosie albo i dyfer zmielone ;]
_________________
Samurai 1.6i '95 znow na kolach:)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Dany 
rozgadany



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 143
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-04-12, 16:23   

Lexx napisał/a:
Zasdpawac mozna, chyba kolega KRZYKKU ma tak u siebie jak dobrze pamietam, jesli i Ty tak uczynisz to bedziesz mial blokade 100%, wystarczy wtedy rozlaczyc jedno sprzegielko i mozna jechac po czarnym, gorzej jak sie czlowiek zapomni . . . wtedy przeguby, polosie albo i dyfer zmielone ;]


Eliminacja najsłabszego ogniwa :-)
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
Hałas 
stary wyjadacz
GaDzik evo I



Pomógł: 17 razy
Wiek: 22
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 891
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-04-12, 18:20   

Znajomy miał i w terenie to to robiło. Z minusów to brak skrętu :mrgreen:
I bardzo uciążliwe jak między jakimiś fajnymi terenami musimy kawałek dojeżdżać.
Jak kolega wyżej pisał jedno sprzęgiełko trzeba odpiąć. Lipa jednak była jak klęknął tylny wał, dojazd do domu max 30km/h
Osobiście chyba raczej bym spawał tył
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2013-04-12, 19:02   

wlasciwosci terenowe wzrastaja ogromnie ....na prostej..... :mrgreen: :mrgreen:
 
     
maciek hg 
świeżak



Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-04-12, 19:48   

A jest wogole dostepna jakas blokada przedniego mostu? Jakies LSD albo 100%
 
 
     
slavok 
Moderator



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1147
Skąd: KWA
Wysłany: 2013-04-12, 19:57   

ARB RD87
_________________
http://samurai.org.pl
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
 
 
     
maciek hg 
świeżak



Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-04-12, 21:26   

Nie chodzilo mi o blokade w cenie samuraia tylko jakas tania alternatywe blokady np czy ktos cos sam zbudowal za pare zl zamiast zaspawac
 
 
     
Zawias 
Specjalista



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 1340
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-12, 21:27   

Za parę złotych to nie blokada.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Lexx 
mechanik
Lexx



Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 581
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-04-12, 21:28   

Jak na razie kilka osob cos kombinowalo ale efektow nie widac ;)
Czasem przez siec pojawi sie info o wsadzeniu lockright na przod ale podobno mija sie to z celem . . .
_________________
Samurai 1.6i '95 znow na kolach:)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
yahoo33 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 414
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-12, 22:00   

Blokadę na przód idzie zrobić samemu za normalne pieniądze, dorbić półoś w Motomaxie i przesówkę zrobić sterowaną linką. (Coś jak KSikorski ma na tył)
Pewnie w 1200 PLN plus robota się zamknie. Nie rozwiązuje to niestety problemu słabych półosi i przegubów które zapewne przy blokadzie ukręcą się szybko jak sernik na ostatnie święta :mrgreen:

Optymalnie to mieć długi frez na takich półosiach http://www.trail-gear.com/samurai-axle-kits
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), +2'' by Mazur. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
KRZYKKU 
zapaleniec
lubię terenówki



Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 360
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-04-13, 13:19   

Mam spawany przód ale... nie na zasadzie wsadzenia palnika w dyfer i ogień aż przetopi wszystko wokoło tylko mam wypełnione spawem konkretne przestrzenie biędzyzębowe na satelitach a to w taki sposób że pozwala to na zablokowanych sprzęgach obrót jednego koła względem drugiego o około 1/3 obrotu a więc można rozpocząć manewr skręcania nawet na asfalcie ale wiadomo do pewnego momentu, potem piszczą opony. Za to w błocie skręca się względnie, jadąc wolno i delikatnie ciasny zakręt pomiędzy drzewami bierze się na 2 razy można też butnąć aby koła uśliznęły i wtedy jest normalny skręt ale po takich zabawach musiałem zmienić przeguby... już tak nie robię :mrgreen:

Co do jazdy w terenie to wszystko zależy jak kto gdzie i czego wymaga od samochodu itp... ja miałem jasne wytyczne: ma być hardmadafaka wszystko zblokowane co się da i tak mam. jak wjeżdżam w moje ulubione odcinki to zapinam przód 100% z tyłu lockright też 100% i bez najmniejszego wysiłku 6 km odcinek w terenie przejeżdżam i nie musze nawet 3000 obrotów przekraczac podczas gdy koledzy pajerami (nie seriami) siłują sie i piłuja w jednym dołku rozbryzgując wszystko wkoło po 30 minut... czasem dostawi i mi ale to juz teren dla innych nieosiągalny więc specjalnie się nie zapuszczam sam.

Moja opinia w tym temacie jest taka, jak pykasz po polach łąkach lasach ale raczej drogami, ścieżkami itp. i nie wklejasz samochodu 5 razy na wypadzie to odpuść spaw na przodzie i zainwestuj w wyciągarkę. Jak jednak jeździsz w takim terenie że więcej się wyciągasz niż jedziesz o własnych siłach, blokuj najpierw tył a potem przód a przed tym kup dobra oponę.
_________________
Frontera long 31" MT
Samurai 89' 1.3GTi, simex 31", 5.125, SPOA, full lock, winda 12000, rewolwer 4x...
 
     
maciek hg 
świeżak



Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 2013-04-13, 14:13   

Krzykku a masz może jakies zdjęcia z prac nad swoim mostem?

Mam w samcu wyciagarke, kopie simexa itd. auta używam tylko do konkretnego blota, asfaltem jade tylko na myjke
 
 
     
KRZYKKU 
zapaleniec
lubię terenówki



Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 360
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-04-13, 19:38   

konkretnie jak robiłem przy moście to miałem brudne łapy i zdjęć jest niewiele ale satelitę chyba zfociłem, poszukam wieczorem to zamieszczę.
Jak tak śmigasz to jest to moim zdaniem przepaść pomiędzy tylko tylna blokadą a dwiema... na sniegu to najlepiej widać ale w błocie jedzie dopóki nie zawiśnie na moście, piekna sprawa
_________________
Frontera long 31" MT
Samurai 89' 1.3GTi, simex 31", 5.125, SPOA, full lock, winda 12000, rewolwer 4x...
 
     
Dany 
rozgadany



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 143
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-04-14, 00:09   

Daj foty to co masz...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
KRZYKKU 
zapaleniec
lubię terenówki



Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 360
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-04-14, 00:25   

kurde nie mogę znaleźć na kompie zdjęć... czeka mnie grubsze szukanie ale masz tutaj przykładowo podobnie zaspawane zęby tyle że w kole koronowym a ja spawałem satelity bo ewentualnie prościej je wymienić (mam ich cały słoik) http://forum.difflock.com..._DSCF0294_1.jpg
efekt jest taki sam


ooooo czekaj mam! znalazłem w telefonie. Na zdjęciu moja blokada rozebrana przy okazji wymiany zmielonych przegubów... przeżyła incydent bez szwanku i jak widać wbrew panującej opinii zrobiona na 2 satelitowym dyfrze przetrwała i ma się dobrze. Na zdjęciu zaznaczyłem widoczne wglębienia od zębów koła koronowego które odcisnęły się na miękkiej spawce wypełniającej odpowiednie przestrzenie międzyzębne.

_________________
Frontera long 31" MT
Samurai 89' 1.3GTi, simex 31", 5.125, SPOA, full lock, winda 12000, rewolwer 4x...
 
     
czesio6969 
zapaleniec
ToMa off-road



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 325
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-04-14, 09:51   

ja mam blokade przód arb po załączenie nawet na łące ciężko się skręca, spawanie czy nawet lockright z przódu to będzie porażka,, ( lepiej skasować ten temat żeby komuś nie przyszło do głowy pospawać przód ;-) ) tylko blokada ARB czy zamiennik i najlepiej rd88 z tego co pamiętam ale wtedy wzmaniane półosie
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód-tył, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
slavok 
Moderator



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1147
Skąd: KWA
Wysłany: 2013-04-14, 12:07   

KRZYKKU napisał/a:
kurde nie mogę znaleźć na kompie zdjęć... czeka mnie grubsze szukanie ale masz tutaj przykładowo podobnie zaspawane zęby tyle że w kole koronowym a ja spawałem satelity bo ewentualnie prościej je wymienić (mam ich cały słoik) http://forum.difflock.com..._DSCF0294_1.jpg
efekt jest taki sam


ooooo czekaj mam! znalazłem w telefonie. Na zdjęciu moja blokada rozebrana przy okazji wymiany zmielonych przegubów... przeżyła incydent bez szwanku i jak widać wbrew panującej opinii zrobiona na 2 satelitowym dyfrze przetrwała i ma się dobrze. Na zdjęciu zaznaczyłem widoczne wglębienia od zębów koła koronowego które odcisnęły się na miękkiej spawce wypełniającej odpowiednie przestrzenie międzyzębne.

[url=http://naforum.zapod...931.jpg]Obrazek[/url]


Ciekawe czy tył pospawany w taki sposób dał by radę ;)
_________________
http://samurai.org.pl
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
 
 
     
KRZYKKU 
zapaleniec
lubię terenówki



Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 360
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-04-14, 12:10   

czesio nie bądź krótkowzroczny... każdy montuje to na co go stać. Dopiero sam twierdziłeś że zaspawasz tył, no tak zaraz powiesz że tył to nie przód ale przód możesz rozpiąć na sprzęgach i na szosie blokada nie istnieje a tyłu nie rozepniesz i chcesz tak jeździć - to dopiero jest porażka.

[ Dodano: 2013-04-14, 12:12 ]
Slavok masz poczucie humoru :lol: a gdzie widziałeś 2 satelitowy tył :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" MT
Samurai 89' 1.3GTi, simex 31", 5.125, SPOA, full lock, winda 12000, rewolwer 4x...
 
     
czesio6969 
zapaleniec
ToMa off-road



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 325
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-04-14, 16:03   

Krzykku ja tyl mam zaspawany od dwóch lat, i wszystko jest ok latam po asfaltach dojazdówki po 20 km i opony stan bardzo dobry, wiem jak działa blokada przód 100% bo mam ARB i wiem że zajebiście ciężko jest w terenie kręcić nawet na łące ciężko skręcić bez wspomagania masakra, wolałem jeździć 2 lata bez blokady przód niż spawać bo nie widze takiej opcji żebym o chwile wychodził i sprzęgiełko rozłączał, DLA mnie i pewnie dla 3/4 osób to jest chory pomysł spawanie mostu przód,,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód-tył, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.

Dj na wesele i poprawiny Kielce Jędrzejów