Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
wał z żuka
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-13, 09:55   wał z żuka

Koledzy - uprzejmie proszę o gromadzenie szczegółów przeróbek technicznych jakich wymaga wał od żuka w celu zaadaptowania go do Samca w tym temacie. Będzie to później łatwiej ogarnąć potomnym, a jak ktoś właśnie przechodzi ten proces lub przeszedł i ma możliwość "obfocenia" gotowego rozwiązania to już w ogóle bajkowo.

To że trzeba przyciąć na odpowiednią długość to jasne. Na jaką długość to już wedle potrzeb - rozstawu mostu, liftu itp.

Co z jednak z flanszami? Czy wystarczy we flanszach wały nawiercić nowe otwory takie jak we flanszach Samuraiowych?

Czy "rdzeń" wału pasuje w otwór centrujący flansz Samuraiowych czy trzeba je przetaczać?

Jaka jest długość wieloklinu wału żukowego?
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-13, 11:53   

Mam taki wał jak Kostuch sprzedaje i jestem bardzo zadowolony. Krzyżaki po 25 zł nie jakieś rewelacyjne ale smarując po każdym wodowaniu wytrzymują sezon. Wieloklin dużo większy niż samuraiowy.

Kupiłem z samochodem wiec szczegółów przeróbki niestety nie znam. Fotki mogę zrobić ale jest też w poście Kostucha.
_________________
Samurai na springu
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-05-14, 19:32   

wał z żuka jest dzielony bo dzisiaj oglądałem jak wy to przerabiacie??

łaczycie dwa wały w jeden ?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-14, 19:35   

czuperek-tylny i przedni wał w samcu jest dzielony.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-05-14, 19:44   

tak tak ja wiem ze jest dwu czesciowy na frezie ale chodzi mi o cos takiego :

http://allegro.pl/zuk-now...3209669091.html

dzielony, łamany czy jak on tam sie fachowo nazywa, nada się ?

czy on w ogóle jest na frezie rozsuwany ?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-14, 20:16   

ten wał składa się z dwóch wałów połączonych podporą-taki się nie nadaje do samuraja
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-05-14, 20:25   

musi być jedno częściowy na frezie rozsuwany prawda ?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-14, 20:27   

Tak.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-05-14, 20:35   

ok szukam dalej dzieki
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-14, 21:13   

jest szansa, że jutro wesprze nas Paw3ł w tych dywagacjach i być może uda się jakieś fotki porobić. Przerabiał taki wał więc ma praktyczną wiedzę co i jak. Cierpliwość jest cnotą :)
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-05-15, 21:51   

Heja.
W sumie dużej filozofii w przeróbce nie było. Akurat mam foty gotowego tylnego wału zainstalowanego w Samuraiu.

Tak jak widać na zdjęciu, flansza przy moście ma nawiercone otwory pod żuka


Tu, gdzie widać spaw został wycięty nadmiar długości. Pozostałą część zatoczona, spasowana i zaspawana.


Strona przy reduktorze. W moim przypadku był bęben. Trzeba było stoczyć na równo go. Nawiercone nowe otwory i wszystko gra.
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-15, 21:56   

dzięki Paweł za info z pierwszej ręki. Ja tylko dopytam - czy to oznacza, że to otwory centrujące są takie same i przeróbka flansz polega jedynie na nawierceniu nowych otworów?
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-17, 11:18   

w żuku są większe, więc też trzeba je powiększyć i na flanszy i na bębnie
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-05-25, 09:53   

czy na przod tez podejdzie żuk ?
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-05-25, 15:47   

tak
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-29, 06:43   

długość wału żuka 160cm - źródło -> Kamilson + jego miarka

A przy okazji zapytam się jaki wariant spasowania wału żuka polecacie (załóżmy, że jestem szejkiem, mam swój szyb naftowy i kupę kasy) tak by działało to najlepiej, najdłużej i bezstresowo:
1. dołożenie dystansów/przejściówek do istniejących flansz reduktora + mostu z własnymi szpilami i odpowiednimi otworami centrującymi z jednej strony do przykręcenia do oryginalnej flanszy reduktora/mostu, a z drugiej do oryginalnej flanszy wału żuka. Zaleta - falnsze Samuraiowe pozostają oryginalne, nie ma kłopotu z powrotem do oryginalnego wału w razie W, można nabyć łatwo zapasowe flansze.
2. profi - przerobienie flansz oryginalnych lub dorobienie zupełnie nowych na wieloklin samuraiowy mostu i reduktora. Zalety - brak pośrednika w postaci dystansu. Wady - unikalne rozwiązanie dedykowane pod wał żuka. W razie W nie przełożę tak łatwo samego wału tylko będę musiał podmieniać wał z flanszami.
3. To nie wiem czy w ogóle realne - przerobienie widełek wału żuka pod flansze samuraiowe.

Wału żuka na oczy nie widziałem, z flanszami Samuraia też styczność miałem znikomą więc jak to zwykle w moim wykonaniu rozważania czysto teoretyczne skierowane do praktyków :)

@Kamilson a może dałbyś radę obfocić ten wał i zwymiarować jego flansze? Byłoby fajne kompendium.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-29, 10:24   

SamNaSamZSam napisał/a:
długość wału żuka 160cm - źródło -> Kamilson + jego miarka

A przy okazji zapytam się jaki wariant spasowania wału żuka polecacie


W razie W szybciej znajdziesz na szrocie wał z żuka niż z samuraia, więc zrobiłbym nowy rozstaw. Ponieważ krzyżak taki jak w żuku występował też w gaz/uaz/muscel/... to jest szansa że wały (a przynajmniej flansze) z tych aut też podejdą.
A jak masz kupę petrodolarów, to sobie dodatkowo każ zrobić dystans-przejściówkę samuraiowo-żukową
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-29, 10:42   

o w razie "W" myślałem o powrocie do mojego oryginalnego wału samuraiowego, którego pewnie się nie pozbędę bo jest longowy i raczej trudnodostępny i którego miałbym w komórce lub na pace jadąc w dalszą wyprawę. Choć z tego co koledzy piszą to szanse uszkodzenia tego wału żukowego przy seryjnym Samcu są przy n->oo = 0
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-29, 10:59   

SamNaSamZSam napisał/a:
jadąc w dalszą wyprawę.

Samuraiem na dalszą wyprawę :roll:
Hardcore...

W razie W odkręcasz wał i jedziesz na przednim napędzie.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-31, 07:43   

Ponieważ temat przeróbek flansz w moim przypadku upadł z powodu "rozprężania" łożysk tylnego wału, kieruję się w stronę dorabiania dystansów/przejściówek.

Pierwsze poszukiwania doprowadziły mnie na stronę: http://ore4x4.pl/products...i-vitara-detail i w związku z tym mam szanownego gremium pytania:
1. jak glęboki musi być otwór centrujący by spełniał swoją rolę?
2. jak cienki/gruby może być sam dystans by bezpiecznie przeniósł siły panujące na wale? Tutaj proszę wziąć pod uwagę, że nie męczę auta w błocie, na co dzień choć pewnie czasem zdarzają się sytuacje większych obciążeń - ciąganie ciężkiej przyczepy, ruszanie pod strome podjazdy itp.
3. z jakiego materiału winien być wykonany dystans biorąc pod uwagę:
a) brak ograniczeń funduszy - czyli wspomniany wcześniej model a`la szejk arabski, ale proszę nie sugerować kosmicznych technologii rodem z NASA tylko takie dostępne na rynku, dla zwykłego szejka.
b) stosunek cena/jakość - czyli model ciułacza.

Czy 2 cm dystans wystarczy na przetoczenia różnych otworów po obydwu stronach i "zatopienie" główki śruby z jednej strony?

Rozumiem, że dokładając po 2cm na każdym końcu wału skracam jego długość i zwiększam kąty pracy krzyżaków i samego wału. Zakładam jednak, że jako posiadać longa nie muszę się tą kwestią zbytnio przejmować?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.