Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Malowanie i konserwacja po blacharce.
Arek2828_2A 
rozgadany
Arek28


Wiek: 47
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 121
Skąd: Gryfów Śl.
Wysłany: 2013-07-06, 23:20   Malowanie i konserwacja po blacharce.

Witam zacznę od początku, właśnie kończę remont blacharki podłoga,progi, nadkola auto stoi pod wiatą i w tym problem że przez opady deszczu i wilgotność powietrza na elementach wspawanych zrobił się rdzawy nalot.Teraz chcę lekko wygładzić spawy i ...
1.Wyczyścić podłogę od spodu szczotką ,papierem ,odtłuścić i z tego co czytam najpierw trzeba prysnąć podkładem w szpary napchać gumy i baranek tak samo nadkola wewnątrz.
2.Buda w środku podobnie tylko bez baranka podkład,guma,lakier.
3.Nadkola na zewnątrz podkład,szpachla,guma,podkład,lakier.
Nie wiem czy dobrze myślę więc proszę o porady jakich firm użyć środków żeby się nie gryzły itd.czytam o brunox i innych ale tylko mam młyn w głowie teraz głównie chodzi mi o podkład który nawet jak idealnie nie wyczyszczę tego nalotu zda egzamin, Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-06, 23:38   

Wyrzygaj 300 zł i idź wypiaskować co się da, potem podkład, masa itd
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-06, 23:44   

W zasadzie to jestem na podobnym etapie co Ty.
Co do 1-szego to "szpraj" raczej bym odpuścił, jak nie masz kompresora to może ktoś ze znajomych ma? jak nie to spód bez oporów malował bym pędzlem.
wszelkie łączenia upchać pastą uszczelniającą. baranka odpuszczam (swego czasu naczytałem się złych opinii).
2. zgadza się, tylko jaka guma? u mnie planuje podkład+lakier. Nic więcej
3. Tak mam zamiar, tylko znów nie wiem jaka guma(?!)). A no i na wierzch bezbarwny.
A firmy? w najlepsiejszym off-roadowym (GRENE) kupiłem COR-ACTIV jako podkład, lakieru jeszcze nie, mam ale biorę puszkie od podkładu do lakierniczego i nie powinno być problemu z dobraniem.


Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-07-06, 23:45 ]
PS: Yenko, kolega zdaje się już PO spawaniu, więc jak dobrze wyszukał dziury to wydaje mi się zbędne
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-06, 23:50   

Nic podobnego, po spawaniu najlepiej wypiaskować wszystko, to ci doczyści wszystkie zakamarki, spawy i ładnie zmatuję powierzchnię przed malowaniem.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-07, 00:02   

Może i tak, niestety jestem straszna żyła i mam nadzieje zacząć malowanie w poniedziałek.
W kolejności takiej:
wszystkie spawane blachy wyczyścić do zera (teraz tylko były maźnięte żeby nie zżarło ich przed zakończeniem prac) tam gdzie się pojawiła powierzchowna rdzawka też do zera a reszta tylko zmatowić(zmatować?)
oczywiście odtłuścić, uszczelnić wszystkie łączenia blach, podkład, lakier, bezbarwny i zacząć w końcu składać GaDzika do kupy bo już mnie telepie :mrgreen:
 
 
     
Arek2828_2A 
rozgadany
Arek28


Wiek: 47
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 121
Skąd: Gryfów Śl.
Wysłany: 2013-07-07, 01:02   

Myślałem kupić coś takiego http://allegro.pl/brunox-...3345709271.html a guma np http://allegro.pl/masa-us...3320474195.html sprężarkę posiadam pistolet do baranka też mam gdzie załatwić i tak co roku trzeba maznąć tu i tam a nie chcę ładować kasy w piaskowanie za te 300zł chciał bym już kupić co mam kupić zamazać i śmigać bo zima zastanie w zimie sól zaś wpi.............. i zaś od nowa na wiosnę :-D
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-08, 17:13   

W zasadzie pytanie jeszcze mam ja;

ile lakieru należy zakupić na malowanie budy kabrio?

[ Dodano: 2013-07-08, 17:14 ]
doprecyzowując- razem z drzwiami, maską klapą itp. czyli komplet
 
 
     
Arek2828_2A 
rozgadany
Arek28


Wiek: 47
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 121
Skąd: Gryfów Śl.
Wysłany: 2013-07-09, 22:00   

Dzisiaj byłem u lakiernika polecił mi dobrze wyczyścić rdzę na to podkład Unicor następnie masa w tubie BOLL czarna mówi że dobra i środek do konserwacji na pistolet BOLL
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-07-09, 22:11   

Hałas-wszystko zależy od ręki lakiernika,ale myślę,że 3-4 kg.Jak kupisz 4 to powinno trochę zostać.Zależy ile warstw będziesz kładł i jak grubo.Jak Ci zostanie cały kg. możesz oddać w sklepie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-09, 22:14   

Arek2828_2A napisał/a:
Dzisiaj byłem u lakiernika polecił mi dobrze wyczyścić rdzę na to podkład Unicor następnie masa w tubie BOLL czarna mówi że dobra i środek do konserwacji na pistolet BOLL


noooo do zimy wytrzyma :roll:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Arek2828_2A 
rozgadany
Arek28


Wiek: 47
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 121
Skąd: Gryfów Śl.
Wysłany: 2013-07-09, 22:29   

Kolego slovak w takim razie co ??? jutro ostatnie poprawki i już bym kitował itd, dużo ludzi na forum robiło remont a konkretnie nikt nie napisał co zastosował jaki podkład jaka guma jaka konserwacja?
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-07-09, 22:42   

Nie napisałeś czy chcesz profesjonalnie, czy żeby było.
Jedną z opcji masz tu http://www.forum4x4.pl/vi...hp?f=76&t=44211 ładnie opisaną. 'Technologii' konserwacji jest wiele, a róznice pomiędzy nimi są takie jak pomiędzy postraszeniem rdzy szczotką drucianą, a piaskowaniem.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-09, 22:44   

mój był robiony z 5 lat temu piskowanie, spawanie w sumie 85 % wymiany blach itd---- juz go żre :evil: walka z wiatrakami trzeba by było elementy na zamówienie robić potem ocynkować budę albo nie wiem. Albo tak jak kolega zrobił vitarę że połowa z epoksydu jest.

tak więc kit w błoto Panowie.
Ostatnio zmieniony przez Starscream 2013-07-09, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-09, 22:45   

Arek2828_2A tak uważasz ?
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=3092
http://samurai.org.pl/vie...der=asc&start=0
itd.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2013-07-10, 00:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-09, 22:49   

ja tak uważam. Ratuje doraźnie teraz. a jak zgnije to inna buda spaw nr i cieszmy się jazdą dalej
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-07-10, 00:24   

Starscream napisał/a:
mój był robiony z 5 lat temu piskowanie, spawanie w sumie 85 % wymiany blach itd---- juz go żre :evil:

Spawanie było po piaskowaniu? Jak zabezpieczyłeś blachy?
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-10, 00:29   

jak ktoś używa samochodu do mocnego offroadu gdzie buda równie dobrze może skończyć swój żywot 3 dni po blacharce to rzeczywiście nie ma sensu pakować pieniędzy w reanimacje, ale jak ktos jeździ samochodem lightowo to wystarczy po wyspawaniu zabezpieczyć wszytko dobrym epoksydem i nic nie wyłazi.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-10, 21:26   

pierwsze spawanie potem piaskowanie potem masy uszczelniające epoksydy lakier
Problem jest w migomacie który przegrzewa już blachę i zmienia strukturę. Kiedyś spotkałem faceta który restauruje stare samochody i powiedział że u nich w zakładzie lutuje się blachy a nie spawa.
Niby było zrobione tak jak trzeba a już coś tam jest
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-07-11, 07:40   

mam już drugą sukę po blacharce. pierwsza w ciagu 3 lat sie prawie "rolzeciala" blacharsko, ruda robi swoje... ta co nabyłem od K.S. też miała i też zaczyna wyłazić ruda, pękać szpachala itp. wg mnie to raczej kiepska inwestycja, biorąc pod uwagę koszty, jakie można przesunąć na inny cel, choćby reanimację łożyskowania i tuning zawieszenia np. ale to tylko moja obserwacja
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-11, 14:44   

inny cel? tylko jak nie bedzie do czego przykręcać? :mrgreen: To jest problem bardzo poważny w tych autach który nie bardzo mozna rozwiązać rozsądnymi sposobami.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.