Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-14, 20:04
blokada tylnego mostu
ignac1wfm 
nowicjusz



Wiek: 51
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Łomnica
Wysłany: 2010-10-16, 14:39   blokada tylnego mostu

Witam. Zabrałem sie za remont i dotarłem do kwestii blokady tylnego mostu. W kabinie mam wajchę do załączania, w moście też jest mały dzyngiel, ale brakuje łączącej to wszystko linki czy cięgła. Kto sie zna na tej rzeczy? Czy nie powinno być tak (na zdrowy rozum), że linka odciąga od siebie koła zębate mechanizmu, a przy zerwaniu linki blokada się załącza? W tym przypadku (jeżdżę bez linki) wychodziłoby na to, że tak czy inaczej blokadę szlag trafił, bo z autopsji w śniegu i błocie wiem, że mechanizm różnicowy nie jest zblokowany. Czy znacie jakąś metodę sprawdzenia tego stanu, żeby nie wchodzić w koszty? Może któryś z was jest z okolic Jeleniej Góry?
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-16, 17:32   Re: blokada tylnego mostu

ignac1wfm napisał/a:
Witam. Zabrałem sie za remont i dotarłem do kwestii blokady tylnego mostu. W kabinie mam wajchę do załączania, w moście też jest mały dzyngiel, ale brakuje łączącej to wszystko linki czy cięgła. Kto sie zna na tej rzeczy? Czy nie powinno być tak (na zdrowy rozum), że linka odciąga od siebie koła zębate mechanizmu, a przy zerwaniu linki blokada się załącza? W tym przypadku (jeżdżę bez linki) wychodziłoby na to, że tak czy inaczej blokadę szlag trafił, bo z autopsji w śniegu i błocie wiem, że mechanizm różnicowy nie jest zblokowany. Czy znacie jakąś metodę sprawdzenia tego stanu, żeby nie wchodzić w koszty? Może któryś z was jest z okolic Jeleniej Góry?


Blokada działa wtedy gdy linka jest spuszczona . Skoro nie działa ci blokada a linki nie masz to znaczy ze twoja blokada już nie blokuje i jeśli jej nie rozbierzesz to nie po blokuje .
 
     
0ffroad 
nowicjusz
Robert


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 63
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2010-10-16, 19:12   

Linki nie był bym taki pewien chyba normalnie bez linki jest rozłączona blokada, nie ważne jaki ma mechanizm załączania, zawsze uszkodzony mechanizm załączania rozłącza blokadę.
Teraz i tak musisz rozebrać most, sprawdzić czy wewnątrz nie jest bardzo starta albo wykruszona.

Wielu ludzi mówi że jest bardzo delikatna, ale spróbuj podleczyć, zawsze może w błotku uratować.
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-16, 21:11   

0ffroad napisał/a:
Linki nie był bym taki pewien chyba normalnie bez linki jest rozłączona blokada, nie ważne jaki ma mechanizm załączania, zawsze uszkodzony mechanizm załączania rozłącza blokadę.
Teraz i tak musisz rozebrać most, sprawdzić czy wewnątrz nie jest bardzo starta albo wykruszona.

Wielu ludzi mówi że jest bardzo delikatna, ale spróbuj podleczyć, zawsze może w błotku uratować.


uwierz mi na słowo , zakładałem taki most do swojego przyszłego auta i bujałem sie z tą blokadą przez 2 godziny żeby ustawić linkę i dorobić dzwignie sterowania .

generalnie pomysł blokady jest spoko ale ... no właśnie

to nie jest blokada w ciężki teren i w przypadku zerwania linki powinno nastąpić rozłącznie blokady a tu jest odwrotnie wiec ...

podejrzewam że idea tej blokady była zupełnie inna - to ostatnia deska ratunku z trudnej sytuacji
 
     
0ffroad 
nowicjusz
Robert


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 63
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2010-10-16, 21:22   

Okej, jeżeli jest taka dziwna że działa odwrotnie, to już będzie zmielona.
Chciałem kiedyś kupować taką blokadę używana, ale tez była wytarta, całe zęby zamiast mieć porządny kąt miała półokrągłe.
 
     
ignac1wfm 
nowicjusz



Wiek: 51
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Łomnica
Wysłany: 2010-10-17, 08:58   

To zobaczę jak będę miał chwilę czasu to zajrzę do środka, ale aż się boję myśleć co może byc w środku za bagno (chociaż przy zmianie oleju nie było tragedii). tak czy inaczej dzięki za info.
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-17, 10:45   

ignac1wfm napisał/a:
To zobaczę jak będę miał chwilę czasu to zajrzę do środka, ale aż się boję myśleć co może byc w środku za bagno (chociaż przy zmianie oleju nie było tragedii). tak czy inaczej dzięki za info.


najłatwiej będzie ci się do niej dobrać od strony główki ale tak czy siak półosie musisz wyciągnąć
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-10-29, 23:57   

blokada tylnego mostu seryjna, bo o takiej mówimy, polega na tym że na prawej półosi jest dodatkowy pierścien z zębami który po zwolnieniu linki spina półoś i kosz w dyfrze, blokując tym samym obie półosie ze sobą. Składa się ona po kolei z: dźwigni, linki, obudowy na moście, wewnątrz: czegoś w rodzaju dźwigni i sprężyny która jest zaczepiona do linki i tulei (pierścienia) obracającej się na półosi, kosza który ma miejsce na rzeczoną tuleję.
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-30, 12:08   

lokoktentek napisał/a:
blokada tylnego mostu seryjna, bo o takiej mówimy, polega na tym że na prawej półosi jest dodatkowy pierścien z zębami który po zwolnieniu linki spina półoś i kosz w dyfrze, blokując tym samym obie półosie ze sobą. Składa się ona po kolei z: dźwigni, linki, obudowy na moście, wewnątrz: czegoś w rodzaju dźwigni i sprężyny która jest zaczepiona do linki i tulei (pierścienia) obracającej się na półosi, kosza który ma miejsce na rzeczoną tuleję.
Obrazek



morał jest taki ze jak sie zepsuje to nie opłaca sie jej naprawiać
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-10-30, 13:24   

a niby dlaczego? części możesz kupić w suzuki poza tym są one z bardezo mocnego materiału... a poza tym to taniej niż arb za 3tys + kompresor
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-10-30, 13:59   

lokoktentek napisał/a:
a niby dlaczego? części możesz kupić w suzuki poza tym są one z bardezo mocnego materiału... a poza tym to taniej niż arb za 3tys + kompresor


wolałbym założyć lockright bo za arb możesz kupić pół sj413

części do naprawy blokady w najlepszym razie kosztują w okolicach 200 euro
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-10-30, 21:16   

życzę powodzenia z lockrightem bez wzmocnionych półosi. poza tym jego nie rozłączysz i strzela i nie jest tani. ta tuleja która się przesuwa po półosi zapinając blokadę kosztuje jakieś 300zł i dzięki bogu jeszcze jej nie urwałem na 32" :-)

ale ja nie namawiam tylko wyrażam swoją opinię :-) szkoda tylko że te blokady występowały tylko w wąskich mostach.
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-10-30, 21:20   

Cytat:
szkoda tylko że te blokady występowały tylko w wąskich mostach.


Szkoda szkoda :-(
 
     
ignac1wfm 
nowicjusz



Wiek: 51
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Łomnica
Wysłany: 2010-11-06, 11:36   

Dzięki lokoktentek za podpowiedź. Pisałeś, że te części można kupić "w suzuki", ale u mnie (Jelenia Góra) zero możliwości takiego kupna. Masz może namiar na sklep z częściami o których mowa? I jaki numer ma ta tuleja na załączonym obrazku?
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-11-06, 15:43   

nr 1

najpierw rozbierz ją żebyś wiedział co masz a co nie i wydrukuj sobie ten rysunek.


Suzuki Japan Motors
Krasnobrodzka 5,
Warszawa
22 510 00 00 ‎
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
maxkow
świeżak


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Wysłany: 2010-11-07, 01:24   

lokoktentek napisał/a:
a poza tym to taniej niż arb za 3tys + kompresor


Nie ukrywam ze jestem tu nowy i niedoswiadczony i od niedawan mam suzi , wiec ciekawia mnie rozne pojecia podawane przez was i takie pytanie mi sie nasuwa , co to jest ARB + kompresor ??
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-11-07, 02:15   

ARB + kompresor to = blokada mostu firmy ARB sterowamna powietrzem tzn ze ta blokada uruchamia się za pomocą powietrza (ciśnienia) poprzez kompresor. seryjna blokada uruchamiana jest linką :-)
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
ignac1wfm 
nowicjusz



Wiek: 51
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Łomnica
Wysłany: 2010-11-07, 08:27   

Lokoktentek, jasne, że rozbiorę żeby zrobić inspekcję, ale najpierw chcę zadzwonić do sklepu czy coś takiego w ogóle mają. Jakby nie mieli, to mogę jeszcze pojeździć jak do tej pory. Jeszcze raz dzięki wielkie.
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-11-07, 10:22   

proponuję jednak żebyś najpierw rozebrał, dużo roboty nie ma i koniecznie weź wd40 i popryskaj najpierw 4 śrubki od obudowy żeby ich nie ukręcić. mam nadzieję że nie będziesz musiał rozbierać całego mostu...
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
maxkow
świeżak


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Wysłany: 2010-11-07, 11:12   

lokoktentek napisał/a:
ARB + kompresor to = blokada mostu firmy ARB sterowamna powietrzem tzn ze ta blokada uruchamia się za pomocą powietrza (ciśnienia) poprzez kompresor. seryjna blokada uruchamiana jest linką :-)


Dzieki za odpowiedz , no to wychodzi na to ze cos takiego chyba posiadam :-D koles , ktory mi sprzedawał suzi mowi ze to jest pneumatyczna blokada przedniego mostu. Tylko jak sie zalaczy ta blokade to auto ma mocno ograniczona mozliwosc skretu.

Dziekuje za info.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.