Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Termostat dylematy
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-08-20, 18:02   Termostat dylematy

Panowie mam taki problem
Padł mi termostat miałem z golfa i było ok ale był przerabiany. Kupiłem do samiego i nie trzyma mi temperatury dochodzi do 82 otwiera i potem trzyma biedne 80. Przy temp otoczenia 25-30. Co będzie jak będzie +3?? Dla LPG jest to problem bo mi wzrasta spalanie. Kupie inny nie mam pewności że będzie lepiej. Kupić zimowy z otwarciem 88?? co bedzie w terenie na podjazdach przy +30?? Proszę o opinie doświadczonych w podobnym temacie -może ktoś jeździ na zimowym w lecie?
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-08-20, 19:00   

dziwna sprawa ja mam fabryczny termostat i przy sprawnym układzie w zimę grzeje aligancko a w lato nie przegrzewa nawet gdy jest gorąco a auto dostaje po garach na 31 kach w błocie to kreska stoi jak wryta
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-20, 20:22   

Termostat reaguje na temperaturę płynu chłodzącego. Czy w zimie czy w lecie 82' to 82 :roll:
Kupisz na 88 to będzie otwierał się przy 88 tylko trochę nie rozumiem w czym problem :-/
_________________
Samurai na springu
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-08-20, 20:43   

no problem w tym że na termostacie 82 nie łapie nawet 80. A pytanie moje jest czy na 88 mozna w lecie jeździć
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-21, 09:33   

Jeżeli kupiłeś termostat na 82' to przy tej temperaturze otwiera on "duży obwód" czyli płyn leci przez chłodnicę i się schładza. Jak się schłodzi to termostat się zamyka (pewnie przy ok 75 bo nie wiem jaką ma histerezę) i znowu płyn nagrzewa się do 82 i tak w kółko, nieważne czy w lato czy w zimę.

Większość termostatów do silników benzynowych jest właśnie na 82' i nie wiem dlaczego w Twoim samuraiu akurat to za mało ??
Czy masz gaz czy nie temperatura płynu w obiegu będzie taka sama. Jedynie może być inny czas nagrzania płynu do tych 82' bo płynem schładzasz reduktor ale za to temperatura spalania gazu jest wyższa więc bez znaczenia.

Możesz wsadzić termostat na 88' i też będzie działać (większa szansa przegrzania silnika) ale plusów takiej zmiany ja nie dostrzegam :roll:
_________________
Samurai na springu
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-21, 09:49   

Ja w takich przypadkach zaglądam do manuala :mrgreen:
Rozdział "cooling system".
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-08-21, 19:10   

jak mam te bidne 80 to pali więcej obroty wolne są za niskie. Temu muszę wydoić większą temp.
A reduktora nie schładzasz tylko podgrzewasz- to tak na marginesie. Temu nowsze inst. mają przechodzić po nagrzaniu silnika.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.