Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Buda wpada w wibracje na 3 biegu
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-08-21, 11:54   Buda wpada w wibracje na 3 biegu

kolejne pytanie świeżaka.
Na trzecim biegu samochód zaczyna się głośniej zachowywać a buda wpada w wibracje potęgując hałas. Na pozostałych biegach wszystko jest OK.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy normalne jest "pykniecie" przy końcu odpuszczania sprzęgła. Jak bardzo bardzo delikatnie odpuszcza się sprzęgło nie ma "pyknięcia".
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-08-21, 12:28   

Krzyżaki wałów napędowych, wybity wieloklin wału, zerwane poduszki reduktora, krzywa łapa trzymająca reduktor, luz na łożyskach wałka atakującego dyferencjału...
Jak sprawdzisz to wszystko i będzie dalej wibrowało to wróć.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-21, 16:33   

Moim skromnym zdaniem jest szansa, że i źródło tego "pyknięcia" znajdziesz jak sprawdzisz to co Slavok wskazał, choć po samym określeniu "pyknięcia" może się jedynie domyślać co masz na myśli :)
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-08-26, 22:15   

nadal nie było czasu wczołgać się pod auto. Jednak doszło nowe spostrzeżenie, przy jeździe na 4H I 4L brak wibracji, auto zachowuje się ciszej.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
arekbusko 
nowicjusz
Początkujący



Wiek: 34
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 57
Skąd: Busko Zdrój
Wysłany: 2013-08-27, 09:37   

heh dobrze ja czymś takim jak wibracje się nie przejmuje :)
_________________
Resor OME +2, Wieszaki czeka na nowe opony :)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-08-27, 09:38   

Niektórzy jednak dbają o auta.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-08-28, 11:43   

arekbusko napisał/a:
heh dobrze ja czymś takim jak wibracje się nie przejmuje :)


kiedy hałas w kabinie przy 50km/h jest taki że nie da się gadać to człowiek zaczyna się irytować. Poza tym jeden hałas jest bo musi być a inny jest ale wiadomo że go nie powinno być, i u mnie występuje ten drugi typ.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-28, 12:13   

akurat chyba hałas przy wibracjach jest najmniej szkodliwą konsekwencją, bo dokucza jedynie kierownikowi lub obsadzie wozu. Gorzej, że taki wibrujący element działa destrukcyjnie pewnie na kilka(naście) innych elementów i zamiast wymiany krzyżaka za 50zł robi nam się remont skrzyni czy tam jakiegoś ataku. Lepsza profilaktyka niż leczenie. Chyba, że z zasady organ ma być do ekstrakcji.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-08-28, 13:22   

u mnie buda wpadała w wibracje przy określonych obrotach, poniżej 2200 obr. Przyczyną były zużyte łożyska w skrzyni
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-08-29, 01:09   

pyknięcie i zmniejszenie wibracji po zapięciu przodu chciało by wskazywać na problem z tylnym wałem, jak dołączysz przód to tylny wał jest mniej obciążony i tak nie hałasuje nie mniej może to być każda z przyczyn jakie wymienił Slavok, jak nie sprawdzisz fizycznie i metodą eliminacji nie zawęzisz obszaru poszukiwań to można filozofować w nieskończoność.
Zacznij od sprawdzenia luzów krzyżaków i wieloklinu.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-09-04, 10:09   

pierwszy winowajca drgań się już znalazł, znaczy znalazły się dwa. Wyrąbane krzyżaki i luzy na wielowypustach przedniego (mniejszy) i tylnego (dość poważny) wału.

[ Dodano: 2013-11-09, 19:37 ]
temat wibracji i tłuczenia napędu wyeliminowany w 90%, zostało jeszcze kupić wał tylny z krzyżakiem bez luzów i powinno być malina.

Po wymianie krzyżaków teoretycznie powinno się wyważać wały prawda, robić to? Wiem że koszty nie zachęcają.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.