Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zbiornik paliwa - wymiana
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
  Wysłany: 2013-10-02, 01:05   Zbiornik paliwa - wymiana

Koledzy,

Zrzuciłem swój zbiornik paliwa cieknący bardzo:
Zdjęcie poniżej:
Jest pobór paliwa, odpowietrzenie, powrót oraz 3 kabelki do pływaka.


Zakupiony na podmiankę mam następujący:
Zdjęcie poniżej:
Są cztery wyjścia na przewody, a na kable jest tylko jedna wsuwka.



Jak sobie z tym poradzić?
Jakieś pomysły?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
misiek-888 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 54
Skąd: Busko-Zdrój
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 2013-10-02, 08:43   

Nie potrzebne możesz zaślepić bądź połączyć razem. Czujnik paliwa da się przełozyć.
_________________
Suzi 1.6 8V, red 4.16 Calmini, zawias Calmini 5', 31'Feedima Extrem evolution, tarcze tył,itp. W planach 2x ARB i, wyciągarka tył i przeszczep serca na zdrowsze
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-02, 09:14   

Bak pewnie pozyskałeś z tego kolorowego wehikułu po prawej, dlatego nie jest zupełnie identyczny :mrgreen:

A tak serio, to może tam być dodatkowa rurka, która odprowadzała pary paliwa do filtra węglowego pod maską, możesz to śmiało zaślepić.
Maver, miałeś u siebie kontrolkę rezerwy? Bo inaczej po co 3 klable :roll:
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-10-02, 09:42   

To cholera chyba się nie przekłada (czujnik w nowym zbiorniku jest trzymany od góry śrubkami), w starym zbiorniku ten czujnik jest jakoś zagnieciony.
Może jest opcja przerobić kable?
Chyba zajrzę do manuala:), ale jak ktoś ma pomysł, to proszę napiszcie.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-10-02, 10:22   

Tak to jest taki sam zbiornik jak ja mam. Czyli zasilanie i powrót, filtr węglowy i 4 wejście odpowietrzenie zbiornika któe jest pod osłoną rury wlewowej
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-10-02, 11:07   

Miałem u siebie kontrolkę rezerwy.
W takim razie wystarczy mi albo kontrolka rezerwy, albo poziom paliwa.
Nie wiem co zadziała, ale wolałbym poziom paliwa znać.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-02, 12:01   

W tym jednopinowym jest tylko poziom paliwa.
Skoro stary bak i tak pójdzie do utylizacji, to możesz wyciąć kawałek z pływakiem i nad nim popracować, a nuż uda się to zmotać.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-10-02, 19:13   

W manualach nie znalazłem takiego schematu elektrycznego który by pokazywał 3 kable do czujnika poziomu paliwa. Domyślać że mogę, że kable są od: rezerwy, poziomu paliwa, masa.

Czy nowy zbiornik na jeden kabel od poziomy paliwa, jakoś sam się "zmasuje"? Podłącze tam kabel od poziomu paliwa, a masę i rezerwę zaślepić?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-10-02, 20:09   

Mav - jak by Ci wpadła do głowy przekładka pływaka i ewentualne spawanie na zbiorniku po benzynie to uważaj bo to śliski temat ..... generalnie spawanie zbiorników po benzynie jest surowo zabronione.... co innego po gazie LPG czy ropce.... wystarczy dobrze przewietrzyć.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
misiek-888 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 54
Skąd: Busko-Zdrój
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 2013-10-02, 20:10   

Zbiornik na jeden kabel musi być zmasowany. Jeśli Twój miał 3 przewody to jeden z nich to masa ( możesz dolutowac do obudowy wskaźnika ) , a przewód od rezerwy nie podpinać.
_________________
Suzi 1.6 8V, red 4.16 Calmini, zawias Calmini 5', 31'Feedima Extrem evolution, tarcze tył,itp. W planach 2x ARB i, wyciągarka tył i przeszczep serca na zdrowsze
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-10-02, 20:23   

Dany44
Spawać broń boże, nie zamierzam zbiorników po paliwach.
Brwi mam ładne, nie chcę ich przysmażyć.
Dzisiaj zobaczę, czy dam radę jakoś delikatnie wydłubać pływak ze swojego starego zbiornika. Jak wydłubię to będę kombinować czy może jakoś da się zaadoptować do nowego - wedle podpowiedzi Didymosa.

misiek-888
a lutowanie nie jest też niebezpieczne na zbiorniku tak jak spawanie? :D
Tutaj mogę pływak wyciągnąć i polutować na spokojnie z dala od zbiornika, także powinienem być cały po operacji:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Ostatnio zmieniony przez Maverick 2013-10-02, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-10-02, 20:24   

misiek-888 napisał/a:

Pospawam każdy zbiornik (metalowy)bez fajerwerków.


Racja - oczywiście, że tak.... tylko, że o ile zbiornik po ON wystarczy opróżnić to zbiornik po benzynie a szczególnie stary zbiornik trzeba dobrze przepłukać BARDZO DOBRZE!! najlepiej jakimś środkiem do mycia silników ..... oraz najlepiej zalać wodą.
Dlatego napisałem aby raczej Maverick bez doświadczenia się za coś takiego nie brał.

Maverick - motaj motaj ..... jak by co to mam ori zbiornik do samca na wydanie niestety też z jednym kabelkiem.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-02, 22:10   

E, a to nie jest bak od gaźnikowca?
We wtryskowym są trzy kable: plus i masa do pompy oraz poziom paliwa.
W gaźnikowym siłą rzeczy dwóch pierwszych nie ma.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-10-02, 22:12   

jak zdemontowałem swój bak (a mam Santanę gaźnikową) to mym oczom ukazały się 3 kable:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-02, 22:18   

To odkręć starą klapkę z przewodami i zobacz co tam jest.
Może ktoś miał pod ręką bak od wtryskowca i go wsadził po prostu bez pompy?
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-10-02, 22:20   

tylko po co mi w instalacji 3 kable, które odpiąłem z baku?

[ Dodano: 2013-10-02, 22:21 ]
zbiornik przegnity, także już do kosza.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-02, 22:24   

Maverick napisał/a:
tylko po co mi w instalacji 3 kable, które odpiąłem z baku?

[ Dodano: 2013-10-02, 22:21 ]
zbiornik przegnity, także już do kosza.


Może wiązkę częściowo też masz z wtryskowca :mrgreen:
A jakie kolory kabelków w wiązce?

Jak przegnity to wyrwij tą klapkę i zobacz co tam jest.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-10-02, 22:30   

Czarny, żółto-czerowny i brązowy.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-02, 23:06   

Żółto-czerwony to poziom,
Czarny masa,
Brązowy to egzotyczny kolor w samuraiu...
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-10-02, 23:10   

kostuch napisał/a:

Brązowy to egzotyczny kolor w samuraiu...



Santana z Holandii, czym mnie jeszcze zaskoczy:) ?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.