Wysłany: 2013-10-09, 11:09 Specyfikacja samuraia pod katem rajdow ?
Witam,
Wielu kolegow z forum startuje w roznego rodzaju rajdach, czy to szybkosciowki czy to przeprawowki. Ogolnie korci mnie zeby w koncu jakis sobie przejechac, na chwile obecna mam resory i 1.3 w gazniku wiec raczej przeprawowy ;) Zmierzam do tego ze chcialem prosic aby koledzy startujacy wypowiedzieli sie jaki zestaw sie sprawdza badz nie (oponki, silnik, przelozenia) pod katem danego typu rajdu w ktorym startuje (startowal). Mysle ze dla wielu poczatkujacych taka lektura bedzie przydatna, nawet pod katem planowania przebudowy autka.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-09, 11:32
Przeprawówka:
1. szczelny snorkel
2. oponki MT
3. odpowietrzenia mostów, skrzyni biegów, reduktora
4. Porządne mocowania do wyszarpywania z błota
5. progi pod hilifta, szekle, pasy, lina kinetyczna, hi-lift
6. przełożenia w mostach 5.125
7. przełożenia reduktora 4.16:1
8. wyciągarka.
Kolejność dobrowolna, ale powyższa konfiguracja nastawia potencjalnego fana taplania się w błocie na zdobycie najpierw pewnych umiejętności, a następnie inwestowaniu w szpej (a nie odwrotnie)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-09, 11:41
a ja polecam lekturę "mój samurai" i np. Żółtasa albo Ciapka. Chłopaki często startują i często stoją na pudle. Mam wrażenie, że podobnie często na pudle stoi Zawias :D choć pewnie przez wrodzoną skromność szczędzi nam tych informacji.
Być może ich konstrukcje są już bardziej zaawansowane (sprężyny, swapy) ale historycznie patrząc wstecz można wyczytać jakie modyfikacje pojawiały się jako realizacja konkretnych potrzeb i jak to się później sprawdzało w boju.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Wysłany: 2013-10-09, 13:11 Re: Specyfikacja samuraia pod katem rajdow ?
pacmano napisał/a:
jaki zestaw sie sprawdza
Termos z kawą i herbatą, dwie paczki fajek i zapasowa zapalniczka na czarną godzinę, kilka batonów wg gustu, suche buty i skarpety pod sufitem.
Dla miętkich telefon z numerami kolegów.
Reszta wyposażenia jest opcjonalna
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-09, 13:16
Na początek wystarczą dobre opony i mocne zaczepy plus jakieś drobne wyposażenie ułatwiające życie, w przypadku przeprawy np. trapy, tirfor, kinetyk, pasy, szpadel itp., niekoniecznie wszystko na raz, snorkel też nie zaszkodzi; zapasowe wdzianko jest nie do przecenienia, szczególnie jak się zamoczy dupę zimową porą
Z czasem sam dojdziesz co jeszcze poprawić w aucie, jakie rajdy wolisz i jakie graty potrzebujesz do zabawy.
Ja w pierwszych rajdach startowałem standardowym uazem obutym w rosyjskie emteki i już po pierwszym rajdzie wiedziałem co by się jeszcze przydało na następnym, ale to dotyczyło tylko wyposażenia, sama fura pozostała niezmieniona.
Nie ma się co przesadnie napinać i zbroić fury w nieskończoność, bo już seryjny samurai całkiem dobrze sobie radzi, przede wszystkim trzeba jeździć i uczyć się rzemiosła
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 100 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2013-10-09, 17:07
Byłem na rajdzie raz, ale widziałem, że prawie seryjne samuraje (nie licząc odpowiednich opon i wyciągarki) łotają dupę pozostałym autom. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę klasę w jakiej się startuje ;)
Mysle o nizszych klasach :P Zatem dolozenie do autka przelozen, silnika, klatki. Zreszta nie jezdzilem jeszcze, wiec tak to moge sobie gdybac co potrzebne a co nie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum