Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Znaki na kołach rozrządu,pasek i aparat zapłonowy
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2013-11-24, 10:48   Znaki na kołach rozrządu,pasek i aparat zapłonowy

Zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowicą i po ustawieniu wału na znakach na kole zamachowym i palec rozdzielacza na 1 cylindrze czyli na górze,wyciągnąłem głowicę.
I okazało się że znak (otwór z kreseczką) na kole głowicy znajduje się na dole a powinien być chyba na górze?
Czy nie tak ustawiłem wał? wałkiem rozrządu nie kręciłem,zawory na 1 cylindrze są zamknięte.
Jak mocno naciągnąć pasek rozrządu?
I jeszcze jedno,jak ustawić aparat zapłonowy,bo wyciągnąłem go z głowicy i nie zaznaczyłem.
Kurczę niby to wszystko proste ale jednak jakieś problemy są a nie chcę czegoś spieprzyć
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-11-24, 11:12   

Znaki tez sa na kole pasowym z przodu silnika, zebatka wlaka rozzadu tez ma punkt a znak powinien byc na oslonie paska, nie sugerowal bym sie tutaj kolem zamachowym. Ja pzed zdjeciem aparatu zaplonowego ustawilem gorny martwy punkt 1go cylindra, pzykleilem cienka tasiemke na palec i obudowe rozdzielacza po czym rozcialem gdyz przy wyjmowaniu sie owy palec odwraca, tasiemka daje jako takie pojecie gdzie powinien byc zaplon po wlozeniu rozdzielacza z powrotem. Oczywiscie nalezalo by to skontrolowac strobiskopem po skonczonej robocie.


Jaki to silnik?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2013-11-24, 12:09   

Niby 1 tłok jest ustawiony w GMP jest na górze,Znak na kole zębatym na wale jest na górze zastanawia mnie to dlaczego ten znak na kole zębatym na głowicy jest na dole
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-11-24, 12:12   

Jak wroce do domu z pracy to zerkne na silnik co mi po swapie zostal.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-24, 15:50   

jonny napisał/a:
Niby 1 tłok jest ustawiony w GMP jest na górze,Znak na kole zębatym na wale jest na górze zastanawia mnie to dlaczego ten znak na kole zębatym na głowicy jest na dole


jeden obrót wału to pół obrotu wałka w głowicy... co za tym idzie znaki nie pokrywają się za każdym razem.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
jonny 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 64
Wysłany: 2013-11-24, 19:39   

Czyli ustawienie jest ok tylko znak na dole?przy składaniu poustawiać jak było i powinno działać.
A jak jest z tym napinaczem paska rozrządu? założyć rolkę i pozwolić sprężynce naciągnąć pasek jej siłą,czy samemu dociągnąć rolkę i zakręcić śrubę żeby pasek był mocno naciągnięty
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.